• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۴-۰۵
  • شناسه خبر: 7134

سوال از رئیس جمهور با ۹۳ امضا در جریان است

پیام ملّت – عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سوال پنج محوری از رئیس جمهور با ۹۳ امضا در جریان بوده و از نصاب نیفتاده است. حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری ،‌ درباره توقف روند سوال دوم از رئیس جمهور ...

پیام ملّت – عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سوال پنج محوری از رئیس جمهور با ۹۳ امضا در جریان بوده و از نصاب نیفتاده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری ،‌ درباره توقف روند سوال دوم از رئیس جمهور در مجلس اظهار کرد: سال گذشته سوال از رئیس جمهور در مجلس مطرح شد که یکبار از نصاب افتاد و دوباره آن را به نصاب رساندیم. پیگیری‌ها در سال گذشته با ورود به تعطیلات عید به ۲۲ فروردین موکول شد؛ بنابراین ۲۲ فروردین با توجه به آئین نامه داخلی مجلس، نامه‌ای به رئیس جمهور ارسال شد تا نمایندگان رئیس جمهور به مجلس معرفی شوند و نشست مشترک مجلس و دولت برگزار شود.

مجتبی ذوالنوری

وی با بیان اینکه طبق قانون رئیس جمهور برای معرفی نمایندگان خود یک هفته زمان داشت، تصریح کرد: این فرصت یک هفته‌ای، تاکنون حدود دو ماه و نیم است به طول انجامیده و رئیس جمهور به قانون – اصل ۸۵ قانون اساسی و ماده ۲۱۲ آیین نامه- تمکین نکرده است در حالی که طرح سوال از رئیس جمهور به حد نصاب رسیده و مراحل آن نیز طی شده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید براینکه سوال پنج محوری از رئیس جمهور با ۹۳ امضا در جریان است و از نصاب نیفتاده، گفت: متأسفانه هیأت رئیسه مجلس در این خصوص و برای حفظ شأن مجلس تلاش نمی‌کند و این یکی از دلایل تمکین نکردن از قانون توسط رئیس جمهور است.

به گزارش آنا، مشکلات در بازار ارز و تاثیرات مشکلات بازار ارز در بخش های مختلف اقتصادی، بحث قاچاق کالا و ارز،تداوم بیکاری و ادامه رکود اقتصادی از محورهای سوال نمایندگان مجلس از رئیس جمهور است. همچنین علت استمرار تحریم‌های بانکی بعد از برجام با وجود اینکه ایران به تعهدات خود عمل کرده نیز موضوع دیگری بود که در طرح سوال از رئیس جمهور پیگیری شده است.

اضافه می‌شود که سوال اول نمایندگان از رئیس جمهور با محوریت وضعیت موسسات مالی و اعتباری به دلیل پس گرفتن امضای تعدادی از نمایندگان از نصاب افتاد و از دستور کار مجلس خارج شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست