• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۴-۰۵
  • شناسه خبر: 7126

مناسب‌سازی موردی، دوای درد نیست

پیام ملّت – رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان گفت: مسیرهای مناسب‌سازی شده منقطع گره‌گشای مشکل افراد آسیب‌پذیر جامعه نیستند. رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان در پاسخ به پیگیری‌ ...

پیام ملّت – رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان گفت: مسیرهای مناسب‌سازی شده منقطع گره‌گشای مشکل افراد آسیب‌پذیر جامعه نیستند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان در پاسخ به پیگیری‌های خبرنگار «پیام ملّت» در خصوص چرایی مرتفع نشدن نواقص واضح و کم‌هزینه اظهار کرد: در ابتدا باید بانک اطلاعات مکانی تهیه کرد تا طبق آن برداشت وسیعی در خصوص وضعیت فضاهای شهری بدست آید. با این نقشه می‌توان به راحتی مکان‌هایی که نیاز به مناسب‌سازی دارند مشخص کرد.

حمیدرضا حمیدی از فواید نقشه مذکور چنین گفت: در ابتدا می‌توان حجم کار انجام نشده را بدست آورد. در واقع در بودجه‌بندی سالانه حوزه عمران، بخشی نیز به موضوع مناسب‌سازی مربوط می‌شود اما هیچ ادله‌ای وجود ندارد که مسئول این حوزه میزان اعتبار مورد نیاز را نسبت به آن را به تصویب برساند. پس این نقشه به تسریع مناسب‌سازی‌ها نیز کمک خواهد کرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه یک معلول باید در یک چرخه مناسب از منزل خارج و پس انجام امورات خود دوباره برگردد، گفت: مسیرهای مناسب‌سازی شده منقطع گره‌گشای مشکل افراد آسیب‌پذیر جامعه نیستند. پس مناسب‌سازی موردی چندان مفید فایده نخواهد بود.

به طوری کلی مناسب‌سازی در زنجان پیش‌روی نسبتا مناسبی را دارد، وی پس از بیان این جمله بیان کرد: برای مثال این‌روزها در هر منطقه پیاده‌رو سازی‌ها با رعایت قوانین مناسب‌سازی انجام می‌شوند. همچنین امسال برای حوزه مناسب‌سازی ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

حمیدی اضافه کرد: این اعتبار به صورت تقسیم‌شده به شهرداری‌های مناطق داده می‌شود که به فراخور اولویت نسبت به ترمیم، ساخت یا بهسازی اموراتی چون پیاده‌روها، از بین بردن اختلاف سطح، ایجاد پل عابر برای جوی‌ها و … هزینه شود. همچنین نظارت‌هایی بر چگونگی اجرا توسط کمیته مناسب‌سازی و کمیسیون شهرسازی و معماری برقرار خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان توضیح داد: برای این نقشه پروگذاری تهیه و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال شده تا برای تهیه آن بودجه‌ای از بخش استانی تعلق گیرد. تاکنون موفقیتی در این خصوص حاصل نشده است. در صورتی که این روند نتیجه نداشته باشد باید از اعتبارات شهرداری تامین شود هرچند این موضوع امسال امکان پذیر نیست و نهایتا سال آینده می‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست