• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۴-۰۶
  • شناسه خبر: 7120

مصرف سرانه آبزیان در استان زنجان پایین است

پیام ملّت – مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: پایین بودن مصرف سرانه آبزیان در استان و خروج ماهیان تولیدی آبزی پروران برای مصرف به سایر استان‌ها، زمینه ساز فعالیت واسطه‌ها شده است. مدیر امور شیلات و آبزیان ا ...

پیام ملّت – مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: پایین بودن مصرف سرانه آبزیان در استان و خروج ماهیان تولیدی آبزی پروران برای مصرف به سایر استان‌ها، زمینه ساز فعالیت واسطه‌ها شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به تولید ۱۴ میلیون قطعه بچه ماهی طی سال ۹۶ افزود: توجه به سرمایه گذاری در بخش تولید خوراک و مکمل‌های مورد نیاز آبزیان از جمله اولویت های شیلات استان زنجان در سال جاری محسوب می‌شود. به عبارتی می‌توان با ایجاد کارخانه تولید خوراک بخشی از هزینه های حمل و نقل را کاهش و به تبع آن سود اقتصادی تولید کنندگان را افزایش دهیم. این مهم در جهت حمایت از بهره برداران حوزه پرورش ماهی استان است.

منصور حقی‌راد از برخی اقدامات انجام گرفته در حوزه تامین نهاده‌های مورد نیاز مزارع آبزی‌پروری استان سخن به میان آورده و عنوان کرد: بچه ماهی مورد نیاز واحدهای پرورش ماهی در استان زنجان توسط ۱۱ مزرعه تولید و تکثیر بچه ماهی در استان تامین می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: ایجاد واحدهای فرآوری و بسته بندی به منظور عرضه ماهی پاک شده و آماده طبخ در استان ضروری است. همچنین در راستای ارتقای سرانه آبزیان در استان و به تبع آن افزایش سطح سلامت جامعه با توجه به ظرفیت بالای تولید انواع ماهیان بویژه ماهی قزل‌آلا ایجاد واحدهای فرآوری و بسته بندی پر اهمیت قلمداد می‌شود.

مدیر شیلات و آبزیان استان با بیان اینکه سرانه مصرف آبزیان در استان زنجان ۶ و نیم کیلوگرم است، اضافه کرد: سرمایه گذاری در حوزه فرآوری و بسته بندی محصولات شیلاتی طی سال جاری در استان زنجان جزو اولویت ها بوده است.

حقی‌راد ادامه داد: به طور میانگین بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن ماهی قزل‌آلا در استان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه پایین بودن مصرف سرانه آبزیان در استان و خروج ماهیان تولیدی آبزی پروران برای مصرف به سایر استان‌ها، زمینه ساز فعالیت واسطه‌ها شده و نهایتا تولیدات آبزی پروران استان به قیمت پایین توسط واسطه‌ها خریداری می‌شود، عنوان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزش طبخ آبزیان برای علاقه‌مندان، برنامه‌ریزی جهت برگزاری جشنواره‌های طبخ آبزیان و عرضه ماهیان به صورت زنده در استان و همچنین برنامه‌ریزی برای ایجاد غرفه‌های عرضه مستقیم ماهی به صورت زنده فروشی در سطح شهر از جمله اقدامات انجام گرفته در راستای ترویج مصرف ماهی بین شهروندان در مناطق مختلف استان بوده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست