• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۴-۰۷
  • شناسه خبر: 7151

بیانیه نمایندگی ایران در سازمان ملل: تحریم‌‌های آمریکا، مبنای توقف اجرای تعهدات برجامی ایران خواهد بود

پیام ملّت – نمایندگی ایران در سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: اعمال مجدد تحریم‌‌های هسته‌ای آمریکا، مبنای توقف اجرای تعهدات برجامی ایران است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، نمایندگی ایران در سازمان ملل بیانیه‌ای را در ...

پیام ملّت – نمایندگی ایران در سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: اعمال مجدد تحریم‌‌های هسته‌ای آمریکا، مبنای توقف اجرای تعهدات برجامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نمایندگی ایران در سازمان ملل بیانیه‌ای را درباره نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: جلسه روز چهارشنبه شورای امنیت تجلی انزوای ایالات متحده در قبال برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بود وبار دیگر حمایت قوی جامعه بین المللی از چندجانبه گرایی و دیپلماسی در مقابل یکجانبه گرایی و فشار را به نمایش گذاشت.

این بیانیه می‌افزاید: برخلاف جمهوری اسلامی ایران که به انجام تعهدات خود درچارچوب برجام همواره پایبند بوده و این پایبندی به صورت مکرر توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید شده است، ایالات متحده از روز اجرای برجام و به ویژه در دوره ریاست جمهوری ترامپ، از عمل به تعهداتش سرباز زده است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل در بیانیه خود آورده است: اقدام یکجانبه و غیرقانونی آمریکا در خروج از برجام مستوجب مسئولیت بین المللی است و معرف نقض فاحش تعهدات آمریکا و عدم پایبندی آشکار به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است. بنابراین ایالات متحده بایستی برای این اقدام متخلفانه خود در تعارض با منشور ملل متحد و اصول حقوق بین الملل، مسئول شناخته شود. ضمنا، تمامی دولت های عضو، سازمان های بین المللی و بویژه دیگر اعضای برجام بایستی متوجه مسئولیت مشترک خود در قبال حفظ برجام باشند.

این بیانیه در پایان افزود: نبایستی تردید نمود که اگر بعد از طی تمام راهکارهای موجود جهت جبران خسارت ناشی از اقدام آمریکا، حقوق و منافع مردم ایران به صورت کامل تامین نشود، حق غیرقابل انکار ایران است که اقدامات مناسب را بعمل آورد و تحمیل مجدد تحریم های هسته ای از سوی آمریکا را “مبنای توقف اجرای تعهدات خود وفق برجام به صورت کلی یا جزئی” قرار دهد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست