• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۴-۱۱
  • شناسه خبر: 7197

فعالیت ۲۷ مرکز بازتوانی و بهبودی معتادان در زنجان

پیام ملّت – مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۲۷ مرکز بازتوانی و بهبودی معتادین تحت نظارت بهزیستی استان زنجان فعالیت کنند که در میان آنها ۱۳ مرکز اقامتی و ۱۳ مرکز سرپایی فعالیت دارند. محمد محمدی در گفتگو ...

پیام ملّت – مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۲۷ مرکز بازتوانی و بهبودی معتادین تحت نظارت بهزیستی استان زنجان فعالیت کنند که در میان آنها ۱۳ مرکز اقامتی و ۱۳ مرکز سرپایی فعالیت دارند.

محمد محمدی در گفتگو با خبرنگار پیام ملّت افزود: مراکز درمان و بازتوانی سرپایی معتادین تحت نظارت بهزیستی استان زنجان به منظور کمک به بیماران مبتلا که قصد ترک و درمان را دارند ایجاد شده و بیماران با مراجعه به این مراکز تحت درمان های دارویی و سم زدایی و متعاقب آن برنامه های خانواده درمانی و گروه درمانی قرار می گیرند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان خبرداد: اکنون ۲۷ مرکز بازتوانی و بهبودی معتادین تحت نظارت بهزیستی استان زنجان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۳ مرکز اقامتی، ۱۳ مرکز سرپایی و ۱ مرکز کاهش گذری آسیب در حال ارائه خدمات درمانی به معتادان هستند.

وی با اشاره به اینکه مراکز بازتوانی و بهبودی معتادان توسط اشخاص حقیقی، تشکل‌ها و سازمان‌ها اداره می‌شود، افزود: این مراکز با کسب مجوز از سازمان بهزیستی معتادان را ۳۰ تا ۹۰ روز در این محل‌ها جهت ترک اعتیاد همراهی می‌کنند.

محمدی با اشاره به نقش مهم بهزیستی در کاهش اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی دارد اظهار کرد:  با تلاش‌های صورت گرفته ۴۰ درصد مردم استان زنجان تحت پوشش پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: در سطح نخست پیشگیری تدابیری برای جلوگیری از مصرف مواد یا به تأخیر انداختن سن آغاز آن در نظر گرفته می‌شود.

محمدی از برنامه‌های اجتماع محور سخن به میان آورده و عنوان کرد: این برنامه‌ها نیز در سه حوزه؛ محیط‌های کاری، محیط‌های آموزشی و محلات شهری و روستایی اجرا می‌شود.

وی اظهار نمود: در شیوه اجتماع محور به عوامل محیطی و اجتماعی در کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی مردم توجه می شود که بر اساس مدل محیطی اجتماعی و مداخله کامل و مؤثر ذی‌نفعان در یک اجتماع کوچک و یا community پیش‌روی می‌کند. در آن اعضاء برای ارتقاء شرایط خود، به عمل اجتماعی مطابق و برنامه‌ریزی‌های محلی اقدام می‌‌کنند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته ۴۴۸ هزار نفر از برنامه های پیشگیری اجتماع محور بهره‌مند شدند،اضافه کرد: درمانهای ارائه شده در مراکز سرپایی درمان اعتیاد شامل درمانهای دارویی ، سم زدایی ، درمانهای غیر داروئی و مددکاری اجتماعی است.

محمدی با اشاره به اینکه درمانهای غیر دارویی؛ مشاوره فردی، گروه درمانی و آموزش گروهی خانواده انجام می گیرد، عنوان کرد: همچنین پیگیریهای اشتغال‌زایی بوسیله مددکار اجتماعی بصورت تلفنی یا در مراکز سرپایی دولتی و غیر دولتی انجام می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست