• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۴-۱۲
  • شناسه خبر: 7212

افزایش اطلاعات حقوقی مردم نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرائم دارد

پیام ملّت – آیت الله محمد حاج ابوالقاسم دولابی با حضور در دادگستری استان و دیدار با رئیس کل دادگستری استان ، دادستان و شورای معاونین به مناسبت هفته قوه قضاییه با تقدیراز زحمات شبانه روزی مسئولین و کارکنان دستگاه قض ...

پیام ملّت – آیت الله محمد حاج ابوالقاسم دولابی با حضور در دادگستری استان و دیدار با رئیس کل دادگستری استان ، دادستان و شورای معاونین به مناسبت هفته قوه قضاییه با تقدیراز زحمات شبانه روزی مسئولین و کارکنان دستگاه قضایی اظهار کرد: قضاوت بایستی بر اساس تعالیم قرآن، حدیث و برگرفته از دستورات شریعت باشد.

وی با اشاره به اینکه کسانی به دادگستری مراجعه می کنند نگران و مضطرب هستند، عنوان کرد: قضات و کارکنان بایستی حالات روحی و گرفتاریهای عصبی مراجعین را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش موج رسا ، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان با بیان اینکه تراکم و حجم کار سنگین دادگستری و پرخاشگری مراجعین در محاکم بر روحیه قضات و کارکنان تاثیر زیادی دارد خاطر نشان کرد: گسترش عدالت بین مردم یک مسئله است و مسئله احساس عدالت یک مقوله ای مهمتر و اثر گذار است .

آیت الله حاج ابوالقاسم آگاه سازی و افزایش اطلاعات حقوق مردم را امری مهم در پیشگیری از وقوع وقوع جرایم برشمرد و تاکید کرد : معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در راستای کاهش جرم از مبداء بایستی اقداماتی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات و زحمات بسیار خوبی در مجموعه دادگستری استان انجام شده است، گفت: این اقدامات اطلاع رسانی خوبی از رسانه ها و صدا و سیما نشده است که این امر جلوی بسیاری از شایعات و شبهات را کاهش می دهد.

حاج ابوالقاسم با تاکید بر اینکه آسیب دیدن دستگاه قضایی سلامت نظام را به خطر می اندازد اظهار کرد: قضات بایستی در امر خطیر قضاوت بدون رعایت هیچ ملاحظه ای با شجاعت به پرونده متهمین رسیدگی کنند.

در ابتدای این دیدار رئیس کل دادگستری استان ضمن عرض خیر مقدم تشریف فرمایی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان ،گزارشی از وضعیت ورودی پرونده ها به دادگستری و همچنین مجموعه رسیدگی ها و ایجاد صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف ارائه کردند.

وی با اشاره برگزاری برنامه های فرهنگی ، مذهبی از جمله زیارت عاشورا پنج شنبه هر هفته با هزینه کارکنان ، مراسم سوگواری ایام شهادت حضرت زهرا( س) را از جمله اقدامات ارزشمند این مجموعه برشمرد و افزود ، اقامه نماز دادگستری استان برای چندین سال متوالی رتبه برتر را در استان کسب کرده است .

گل محمدی با اشاره به اینکه دو نهاد انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه استان در حوزه فعالیت خود اقدامات بسیار ارزشمندی برای خانواده زندانیان و آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مالی داشته اند، عنوان کرد: انجمن حمایت از زندانیان استان چندین سال به عنوان انجمن برتر کشور انتخاب شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست