• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۴-۱۲
  • شناسه خبر: 7237

ساختار اقتصاد دنیا از تکیه بر نفت و گاز فاصله گرفته است

پیام ملّت -استاندار زنجان با بیان اینکه ایران در حوزه علوم پزشکی به ‌ویژه پیوند سلول ‌های بنیادی و پیوند استخوان، یکی از موفق ‌ترین و بهترین کشورهای دنیا است، گفت: رتبه جهانی کشور در حوزه سلول‌ های بنیادی از ۲۳ در سال ۲۰ ...

پیام ملّت -استاندار زنجان با بیان اینکه ایران در حوزه علوم پزشکی به ‌ویژه پیوند سلول ‌های بنیادی و پیوند استخوان، یکی از موفق ‌ترین و بهترین کشورهای دنیا است، گفت: رتبه جهانی کشور در حوزه سلول‌ های بنیادی از ۲۳ در سال ۲۰۱۲ به ۱۵ در سال ۲۰۱۵ رسیده که این امر، نشان از نبوغ، استعداد و تسلط نخبگان، دانشمندان و اساتید کشور است.

ایران در حوزه پیوند سلول‌ های بنیادی، یکی از موفق ‌ترین کشورهای دنیاستاسداله درویش ‌امیری در جلسه شورای سلول ‌های بنیادی استان، با اشاره به اینکه محققین و پژوهشگران ایرانی، توفیقات قابل توجهی در حوزه علوم پزشکی و سلول ‌های بنیادی کسب کرده اند، اظهار کرد: قبل از انقلاب، هیچ اقدامی در این حوزه صورت نگرفته بود، اما خوشبختانه با ورود فرزندان این مرز و بوم به فعالیت ‌های علمی و پژوهشی، امروز کشور جایگاه مطلوبی در آسیا و دنیا پیدا کرده و موفقیت ‌های قابل توجهی در این حوزه به دست آمده است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا از دانش پزشکی ایرانیان به ‌ویژه پیوند سلول ‌های بنیادی با تکریم و احترام یاد می‌ شود، افزود: علیرغم این که کشورهای ژاپن، چین، هند و کره جنوبی در این حوزه از ایران پیشی گرفته ‌اند، اما ایران در رده ‌بندی جهانی، گوی سبقت را از کشورهایی مانند ترکیه، روسیه، اتریش و سوئد و بسیاری از کشورهای اروپایی، ربوده و این، افتخار ملی فرزندان ایران ‌زمین است که بر پیوند سلول‌ های بنیادی، متمرکز شده‌ اند.
درویش ‌امیری با بیان اینکه امیدواریم روند موفقیت علوم پزشکی ایران، ادامه و استمرار داشته باشد، خاطر نشان کرد: پژوهش و علم به‌ صورت بسیار وسیع و گسترده به کمک جامعه آمده و روز به‌ روز، رو به گسترش است که این امر، علاوه بر اینکه دریچه ‌ای را به سوی نخبگان و اهالی پژوهش در داخل کشور باز کرده، ظرفیت و فرصت مناسبی نیز در داخل و خارج از کشور برای پژوهشگران، مهیا کرده است.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه آینده بشر به شدت محتاج پیوند سلول ‌های بنیادی است، ابراز کرد: دانشمندان معتقدند که در ۲۰ سال آینده، حدود ۸۰ درصد بیماران از طریق پیوند سلول ‌های بنیادی، درمان می ‌شوند، لذا باید چشم ملت ایران به اندیشه، تفکر، توان و تسلط دانشمندان، دوخته شده و متولیان این امر در استان نیز به ‌گونه‌ ای تلاش نمایند تا در این حوزه از بقیه مراکز علمی و دانشگاهی کشور، عقب نمانند.
وی با بیان اینکه ساختار اقتصاد جهانی از تکیه بر نفت و گاز جدا شده است، گفت: امروز، دنیا با سرعت به سمت حوزه علوم پزشکی، سلول ‌های بنیادی و بسیاری از حوزه ‌های دیگر مانند اشتغال حوزه آی ‌تی، آی‌ سی ‌تی و گردشگری حرکت کرده و اقتصاد جهانی از این حوزه‌ ها بهره‌ برداری می ‌کند. لذا باید به ‌گونه ‌ای برنامه ‌ریزی و تلاش شود تا اقتصاد ایران نیز در این مسیر قرار گیرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست