• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۴-۱۲
  • شناسه خبر: 7241

صنعت فرش نیاز به حمایت دولت دارد

پیام ملّت – نماینده زنجان و طارم و رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز کشور به ارزآوری گفت: تقویت صادرات فرش برای تحقق این مهم ضروری است و باید از این هنر صنعت حمایت کرد.  علی وقفچی در ...

پیام ملّت – نماینده زنجان و طارم و رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز کشور به ارزآوری گفت: تقویت صادرات فرش برای تحقق این مهم ضروری است و باید از این هنر صنعت حمایت کرد.

 علی وقفچی در آیین برگزاری نخستین میز فرش کشور در همدان اظهار داشت: در همین چارچوب باید تغییر رویکرد در صنعت فرش دستباف، تقویت برندسازی و حمایت از صادرات جزو اولویت های کشور قرار بگیرد.
رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی گفت: فرش قادر به توسعه روابط ایران و تقویت صلح و امنیت جهانی برای کشورمان است و پیش نیاز این کار، اتحاد و انسجام داخلی برای حمایت فرش است.
وقفچی به تصویب تسهیلات رونق اشتغال روستایی اشاره و اضافه کرد: مراکز استان ها باید هرچه سریعتر برای جذب این تسهیلات تلاش کنند و برای تقویت پشتوانه فرش از اینگونه فرصت ها بهره بگیرند.
رئیس فراکسیون فرش مجلس یکی از معظلات فرش دستباف را بازار محور نبودن تولیدات دانست و افزود: بافندگان قبل از تولید باید نیازسنجی از بازارهای جهانی داشته باشند تا مشتری دائمی برای محصولشان وجود داشته باشد.
وی از ثبت روز جهانی فرش در تقویم ملی کشور خبرداد و گفت: این روز از ضروریات کشور است و فراکسیون فرش در مجلس پیگیر این موضوع است.
به گزارش ایرنا، آیین برگزاری نخستین میز فرش کشورمان با حضور یکصد تاجر و بازرگان فرش از شهرهای مختلف کشورمان و بافندگان فرش دستباف، در هتل باباطاهر همدان برگزار شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست