• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۴-۱۲
  • شناسه خبر: 7206

سال گذشته ۷۱۱مورد شکایت از دستگاه‌های اداری زنجان ثبت شد

پیام ملّت – مدیرکل بازرسی استان زنجان گفت: طی سال ۱۳۹۶ بیش از ۷۰۰ مورد شکایت از دستگاه های اجرایی استان زنجان در سامانه بازرسی استان ثبت شده است. به گزارش پیام ملّت محمد‌علی شعبانی ۱۱ تیر ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه ...

پیام ملّت – مدیرکل بازرسی استان زنجان گفت: طی سال ۱۳۹۶ بیش از ۷۰۰ مورد شکایت از دستگاه های اجرایی استان زنجان در سامانه بازرسی استان ثبت شده است.

به گزارش پیام ملّت محمد‌علی شعبانی ۱۱ تیر ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه اقدامات سازمان بازرسی به دو بخش تقسیم می‌شود، افزود: بخشی به برنامه‌های بازرسی مربوط می‌شود که همه هر ساله تصویب می‌شود و بخش دوم نیز رسیدگی به شکایات مردمی و نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی است.

سال گذشته برحسب برنامه مصوب اداره کل بازرسی کشور ۱۵ برنامه بازرسی برای ۱۵ دستگاه تصویب کردیم، وی با بیان این جمله اظهار کرد: طبق موضوع مذکور تیم بازرسی به مدت یک ماه در دستگاه‌ مورد نظر مستقر شده و عملکرد سنوات گذشته را در مدت سه یا چهار سال با توجه به محورهای مشخص مورد ازریابی و بازرسی قرار می‌دهد.

مدیرکل بازرسی استان زنجان با بیان اینکه دارد عملکرد مالی، پروژه‌های عمرانی، بحث انتصابات و منابع انسانی در برنامه‌ مصوب اهمیت بیشتری دارند، اضافه کرد: در واقع گزارش‌های گردآوری شده توسط تیم‌های بازرسی همراه با اسناد که قابلیت استناد در محاکم و قابلیت‌های رسیدگی به تخلفات اداری را داشته باشد مستند سازی می‌شوند.

وی ادامه داد: اغلب نتیجه بازرسی اصلاح عملکرد‌ها است یعنی به صورت پیشنهاد اصلاحی به دستگاه‌ها تذکر داده می‌شود. چراکه گزارش ثبت شده حقوقی و قضایی بوده و ضمانت کیفری برای آن تعیین شده است.

شعبانی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه  ۷۱۱ مورد شکایت و اعلامیه علیه دستگاه‌ها اجرایی سال گذشته در سامانه ملی رسیدگی به شکایات مردمی در سازمان بازرسی استان ثبت شده است، افزود: تعدادی از شکایت‌ها در مراحل مقدماتی با پاسخ دستگاه یا اظهار نظر در خصوص رسیدگی به این شکایات خاتمه پیدا کرد.

سال گذشته  ۷۱۱ مورد شکایت از دستگاه‌های اداری استان ثبت شد که ۶۹ پروند موردی از شکایات وارده تشکیل شده است، مدیرکل بازرسی استان زنجان پس از مطرح کردن این جمله گفت: سال ۹۶ سازمان جهاد کشاورزی در خصوص نظارت بر تبدیل زمین‌های کشاورزی، عملکرد کمیته امداد، شهرداری زنجان در رابطه با پروژه‌های عمرانی و قراردادها، عملکرد بانک رفاه، شرکت بیمه، بانک تجارت، اداره کل ورزش و جوانان، کمیسیون ماده ۵، عملکرد بیمارستان آیت‌الله موسوی، شرکت غله،  شهرداری زرین‌آباد و اداره استاندارد استان زنجان مورد بازرسی قرار گرفتند.

طی بازرسی برنامه‌ای و رسیدگی به شکایات مردم علیه دستگاه‌های اجرایی در سطح استان ۳۵ نفر از ارکنان اداره این دستگاه‌ها برای تعقیب اداری و تعقیب کیفری به دادسرای شهرستان‌های استان یا به دادسرای تهران برحسب صلاحیت رسیدگی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه ۸۳ نفر جهت تعقیب اداری به عنوان افراد متخلف به هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری مستقر در دستگاه‌ها معرفی شدند، اظهار کرد: میزان تعقیب اداری و کیفری در سال ۹۶ نسبت به سنوات گذشته افزایش داشت.

مدیرکل بازرسی استان زنجان این افزایش به معنای افزایش تخلفات در دستگاه‌های اجرایی نیست و بلکه علت آن افزایش فعالیت‌های اداره کل بازرسی در استان زنجان بوده و در کنار آن نظارت‌ها و مراقب از عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۹۶ بیشتر شده است.

انتهای پیام/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست