• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۴-۱۳
  • شناسه خبر: 7248

دو سوم کارمندان دولت اضافی است

پیام ملّت – مؤسس مرکز تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با انتقاد از تعدد زیاد کارمندان کشور گفت: دولت ژاپن ۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد و فقط ۸۰۰ هزار نفر کارمند دولتی دارد و ما برای همین میزان جمعیت ۳ میلیون کارمند داری ...

پیام ملّت – مؤسس مرکز تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با انتقاد از تعدد زیاد کارمندان کشور گفت: دولت ژاپن ۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد و فقط ۸۰۰ هزار نفر کارمند دولتی دارد و ما برای همین میزان جمعیت ۳ میلیون کارمند داریم که به عقیده بنده دو سوم آنها اضافی است.

پروفسور یوسف ثبوتی سه‌شنبه شب در جلسه با سمن‌های استان زنجان با اشاره به اینکه وجود سمن‌های بسیار در شهر جای بسی خوشحالی است؛ اظهار کرد: بسیاری از صحبت‌ها که در اینجا مطرح شد؛ ناشی از سوء ظن و اعتماد به یکدیگر بود و به دنبال این بودیم که یکی بیاید و ما را کنترل کند.

مؤسس مرکز تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان گفت: به خودمان نیز اعتماد نداشتیم و به دولت گفتیم بیاید ما را کنترل کند و به دنبال قانون هستیم که بیاید دست و پای ما را ببندد؛ به نظر من که از سال‌ها پیش دارم؛ بزرگترین گرفتاری اجتماعی و فرهنگی و مدیریتی کشور در این است که به هم اعتماد نکردیم و دنبال کنترل همدیگر بودیم در نتیجه دولتی به وجود آوردیم که به حساب بنده دو سوم آن وظیفه نظارت حسابرسی؛ حراست، حساب کشی و هر آنچه که فکر بکنید را دارد که دیگران خوب کار کنند.

به گزارش فارس ، وی گفت: به عقیده بنده دو سوم نهادهای دولتی که ایجاد کردیم و وظیفه نظارتی دارند؛ اضافه است و اگر منحل شود؛ بهتر است و به تبع آن دو سوم کارمندان دولت نیز اضافه است.

*تعداد کارمندان ایران ۴ برابر ژاپن است

پروفسور ثبوتی تصریح کرد: دولت ژاپن ۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد و فقط ۸۰۰ هزار نفر کارمند دولتی دارد و ما برای همین میزان جمعیت ۳ میلیون کارمند داریم که چهار برابر ژاپن است.

مؤسس مرکز تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان ادامه داد: باید به جاهای دیگر نگاه کنیم و تنها جایی که با ما می‌تواند رقابت کند؛ این کردستان عراق است؛ برای ۵ میلیون جمعیت، ۲ میلیون حقوق بگیر دارد؛ حالا ببینید با این وضعیت به چه کسی تبریک گفتنی است.

وی با اشاره به اینکه گرفتاری بزرگ ما این است که اعتماد نمی‌کنیم و برای اینکه این را به عمل بگذاریم می‌خواهیم کنترل شویم؛ افزود: چند بار کسانی که اینجا بودند؛ کلمه متاسفانه را به کار بردند و با این وضعیت می‌خواهند؛ نیکوکاری هم بکنند.

پروفسور ثبوتی گفت: چرا ما با کلمه گفتن متاسفانه قیافه‌ها را در هم می‌بریم؛ چرا هیچ وقت کلمه خوشبختانه به کار نمی‌بریم در حالی که کار نیک می‌کنیم؟

فیزیک‌دان سرشناس ایرانی در واکنش به صحبت‌های دکتر جمشید وفا مدیر عامل خیرین سلامت نیز گفت: من به هیچ وجه با صحبت‌های ایشان موافق نیستم؛ که یک کسی که آمده خیر بکند؛ بیاییم وی را کنترل بکنیم و برای وی خط و مشی تعیین کنیم، اما اگر ایراداتی به وی وارد است؛ به یک زبان دیگر به آنها گوشزد کنیم.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ سال پیش ماشین بخار اختراع و سپس ماشین و کشتی و هواپیما اختراع شد؛ تصریح کرد: در این مدت علم و صنعت و پزشکی پیشرفت کرد و در قبل این پیشرفت‌ها جمعیت دنیا ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر است.

*افزایش امید به زندگی تا ۷۶ سال

پروفسور ثبوتی با اشاره به سیر علوم و اکتشافات صنعتی و دارو درمان و پزشکی بیان کرد: بر همین اساس عمر متوسط ۵۰ سال پیش ایران در موقعیت جاری به ۷۶ سال رسیده است و همراه با آن زندگی که در ۷۰ تا ۸۰ سال پیش که با بخور و نمیر می‌گذشت، الان ۱۰۰ برابر آن را شاهد هستیم.

مؤسس مرکز تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با اشاره به میزان مواد خوراکی؛ لباس، مسکن و رفاه اجتماعی که در مقایسه با قبل ۱۰۰ برابر شده است؛ تصریح کرد: به تبع آن یک مقدار زیادی حیف و میل نیز داریم.

وی افزود: وقتی دستشویی و حمام را در داخل آپارتمان داریم در مقایسه با ۵۰ سال پیش که وضو و طهارت را تنها با یک آفتابه آب داشتیم و هفته‌ای یک بار به حمام می‌رفتیم؛ با آن مقایسه کنیم؛ الان می‌بینیم چقدر آب مصرف می‌شود و این ناشی از تکنولوژی جدید است.

پروفسور ثبوتی ادامه داد: البته باید شکرگزار این دانش جدید باشیم که این وضعیت را داریم؛ وگرنه نیمی از ما باید در ۵۰ سالگی می‌مردیم و بقیه نیز در ۴۰ سالگی پیر محسوب می‌شدیم.

*تمدن امروزی که درست شده است؛ برای ۱۰ هزار سال است

مؤسس مرکز تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان افزود: در عین حال برخی از جاها ما گز نکرده بریده‌ایم و آن قسمتی که بریده است؛ یک وادی نامعلومی بوده است و یک گام‌هایی برداشته شده است که گز نکرده بوده است و تمام این پیشرفت‌ها لازمه داشتن انرژی ارزان بوده است و دیگر انسان نمی‌توانست با زور و بازوی خود تولید و مصرف کند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس انسان رفته از زیر زمین نفت و گاز و زغال سنگ گیر آورده و آن را سوزانده‌ایم؛ چیزی که صدها سال در زیر زمین مدفون بوده است؛ البته گرمای آن را کاری نداریم، ولی بخشی به کربن دی اکسید تبدیل شده و همین گاز در جو زمین یک نقش بسیار حساس و یک خاصیت فوق‌العاده شگفت‌آور دارد.

پروفسور ثبوتی افزود: این اگر روی زمین باشد، به عنوان یک لحاف زمین را گرم می‌کند؛ مقدار آن خیلی کم است و نیم در هزار کمتر است؛ پنجاه سال پیش سه دهم در هزار بود و الان چهار دهم در هزار است و همین موجب شده است که زمین به صورت غیر متعارف گرم شود و علت اینکه خاصیت فیزیکی آن این است که نور خورشید را از خودش به زمین راه می‌دهد و آن وقت گرمای زمین را به بیرون راه نمی‌دهد.

مؤسس مرکز تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با بیان اینکه این تغییر در بازه زمانی ۲۰۰ ساله رخ داده است و زمین دوره‌هایی گرم‌تر و سردتر از این داشته است و در یک میلیون سال گذشته ما دوره‌هایی داشتیم که ۱۰ بار یخبندان بسیار بسیار سرد داشته است.

وی با بیان اینکه این تمدن که ما برای خود درست کردیم که شهرنشینی داشته باشیم؛ گندم بکاریم و حیوان پرورش دهیم؛ عمرش بیشتر از ۱۰ هزار سال نیست و این تمدن خود را به آب و هوای ۱۰ هزار سال گذشته عادت داده است؛ افزود: با این حال ما یک دفعه در طول ۱۰۰ سال ما این را به طور غیرعادی بالا می‌بریم و گرم می‌شود و اختلالاتی به وجود می‌آورد؛ یکی از این اختلالات این است که ما عادت داشتیم باران‌های خوب را در آبان‌ماه ببینیم و کشاورز ما عادت داشت که زمین را در آبان ماه آماده کرده باشد تا باران که آمد سبز شود.

پروفسور ثبوتی یادآور شد: سال قبل ما باران را در آبان و آذر و دی نداشتیم و در بهمن‌ و اسفند شاهد باران بودیم و در عوض پس از عید باران خوبی داشتیم و همین جابه‌جایی فصل باران معلومات کشاورزان ما را هدر می‌دهد.

*اختلالات آب و هوایی موجب گرم شدن زمین شده است

فیزیکدان ایرانی با بیان اینکه همین اختلالات گرم شدن زمین را ایجاد کرده است؛ گفت: البته این امر روی همه موجودات تاثیر دارد.

وی با اشاره به اینکه همین تغییرات محیط زندگی را برای کاشت برخی چیزها مثلا چنار تغییر داده و در مقابل برای برخی از گیاهان نیز عوض شده است؛ پس باید جای آن عوض شود؛ افزود: مسئله این است که این ناهنجاری آب و هوایی از آفریقا؛ بین‌النحرین؛ و ترکمنستان و ایران و شمال چین در این منطقه که گرد و غبار داشته خشک‌تر شده و گرد و غبار بیشتری پیدا می‌کند؛ اما در مقابل مناطق جغرافیایی بالاتر باران سیل‌آسا بیشتر می‌شود.

پروفسور ثبوتی با اشاره به کشورهای کم آب و پرآب تصریح کرد: حالا که آب و هوا زیاد شده بخار آب زیادی از اقیانوس‌ها بلند می‌شود؛ ولی زمان برگشت به زمین یک چند صد کیلومتر آن طرف‌تر پایین آمده و در نتیجه در شهرهای مختلف کشور به اندازه قبلی آب نخواهیم داشت؛ در عوض اروپا با سیل مواجه می‌شویم.

وی تصریح کرد: برای حل این مشکل باید؛ زغال سنگ و نفت را کمتر بسوزانیم و باید برای آن جایگزین پیدا کنیم و این چاره‌ای است که دولت‌ها باید داشته باشند.

مؤسس مرکز تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با اشاره به اینکه قوانین ساخت و ساز در شهرداری تغییر کرده و شما نمی‌توانید ساختمانی بسازید که شیشه‌های آن تک جداره باشد، اضافه کرد: امروز شاهد این هستیم که ایران در روستاهای دارای با خانوار بسیار کم هم گازرسانی کرده تا زغال سنگ نسوزد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست