• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۴-۱۳
  • شناسه خبر: 7256

سمن‌ها در کنار دولت پایه‌های اداری کشور را تقویت کنند

پیام ملّت – استاندار زنجان گفت: سمن‌های مردم نهاد همراه با دولت می‌توانند پایه‌های اداری کشور را تقویت کنند. به گزارش پیام ملّت ،اسدالله درویش امیری در شورای گفتگو دولت با سمن‌ها با اشاره به اینکه اعضاء سمن‌ها از ر ...

پیام ملّت – استاندار زنجان گفت: سمن‌های مردم نهاد همراه با دولت می‌توانند پایه‌های اداری کشور را تقویت کنند.

به گزارش پیام ملّت ،اسدالله درویش امیری در شورای گفتگو دولت با سمن‌ها با اشاره به اینکه اعضاء سمن‌ها از روح بلند و کمال‌گرایی برخوردارند و می‌توانند در کنار مردم پویایی شهرها را رقم بزنند،  افزود: ما به جامعه‌ای با ثبات، دارای امنیت و در حال توسعه نیاز داریم. اگر جامعه امنیت نداشته باشد قادر به طی مسیر توسعه نخواهد بود.

استاندار زنجان در واکنش به خواسته‌های سمن‌ها مبنی بر ضرورت همکاری هر چه بیشتر دستگاه‌ها با این تشکل‌های مردم نهاد بیان کرد: پس از معرفی این دستگاه‌ها توسط سمن‌ها باید مسئله اعتمادسازی و همکاری را به صورت دو طرف هموار کنیم. جلساتی با دستگاه‌ها و سمن‌ها برگزار می‌شود تا این مسائل تسهیل یابد.

درویش‌امیری با بیان اینکه سمن‌ها دغدغه کاهش آسیب‌ها را داشته باشند چرا که ورود آنها در بسیاری از حوزه‌ها منجر به کاهش مشکلات خواهد شد، ادامه داد: سمن‌ها نهادهای مردمی و اجتماعی هستند از این‌رو در پیش‌برد برخی از امورات از دولت پیشی می‌گیرند. سمن‌ها باید مردمی باشند و تکیه‌ای بر منابع دولتی نداشته و در واقع باید از استقلال کامل برخوردار باشند.

وی اضافه کرد: کار سمن‌ها با جنجال و دعوا به جایی نمی‌رسد پس سمن‌های مردم نهاد نباید دولت ستیز باشند. به عبارتی نفوذ کلام در آنها باید به قدری قوت گیرد که در جامعه راهبری داشته باشند. سمن‌های مردم نهاد همراه با دولت می‌توانند پایه‌های اداری کشور را تقویت کنند.

هر چه توانمند‌تر باشیم، جامعه توانمندتری خواهیم داشت، استاندار زنجان با بیان این جمله ادامه داد: سمن‌ها جهت کنترل و مدیریت مسائلی چون محیط زیست و آب، سلامت مردم، کاهش آسیب‌های اجتماعی به بهترین نحو ممکن در کنار دولت باشند. بدون همراهی و مشارکت مردم هیچ دولتی قادر به حل مشکلات نخواهد بود.

درویش‌امیری اظهار کرد: مراقبت کنیم تا تشکل‌های مردم نهاد تبدیل به تهدید و هزینه نشوند.

در بخشی از این جلسه نمایندگانی از سمن‌ها به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

همچنین مقرر شد از این پس جلسات فصلی جهت دیدار استاندار با اعضاء سمن‌های مردم نهاد استان در راستای بحث و گفتگو جهت حل مشکلات این قشر برگزار شود.

انتهای پیام/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست