• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۴-۱۳
  • شناسه خبر: 7272

۳۳۵ سازمان مردن نهاد در استان فعال هستند / فعالیت ۲ برابری سمن‌ها در زنجان

پیان ملّت – مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان گفت: ۳۳۵ سازمان مردن نهاد در استان فعال هستند و این نشان می‌دهد که به ازای هر ۳۱۵۰ نفر در سطح استان یک تشکل فعال وجود دارد. به گزارش پیام ملّت ،مسیح الله سلطانی در شو ...

پیان ملّت – مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان گفت: ۳۳۵ سازمان مردن نهاد در استان فعال هستند و این نشان می‌دهد که به ازای هر ۳۱۵۰ نفر در سطح استان یک تشکل فعال وجود دارد.

به گزارش پیام ملّت ،مسیح الله سلطانی در شورای گفتگو دولت با سمن‌ها با بیان اینکه ۱۴۰۰ سازمان مردم نهاد در کشور فعال هستند، افزود: در واقع به ازای هر ۵۷۰۰ نفر در سطح کشور یک تشکل فعال وجود دارد.

وی ادامه داد: ۳۳۵ سازمان مردن نهاد در استان فعال هستند و این نشان می‌دهد که به ازای هر ۳۱۵۰ نفر در سطح استان یک تشکل فعال وجود دارد. تقریبا تعداد سمن‌های فعال در سطح استان دو برابر میانگین کشوری است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به سهم بانوان و جوانان از فعالیت در سازمان‌های مردم نهاد استان اظهار کرد: ۱۵ تشکل ویژه بانوان و ۶۷ تشکل ویژه جوانان در استان داریم. در این میان ۳۰ درصد از اعضاء هیات مدیره سمن‌ها و بیش از ۵۰ درصد کل اعضا فعال در سازمان‌های مردم نهاد را بانوان تشکیل می‌دهند.

سلطانی از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد چنین گفت: بهبود شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی، گردشگری و …، کمک‌های درمانی به بیماران خاص در حوزه سلامت، تشویق گروه‌ها و مردم به رعایت نظم و انظباط اجتماعی و حقوق دیگر، بالا بردن سطح رفاه قشرهای محروم و آسیب‌پذیر اجتماع و آگاه‌سازی طبقات مختلف جامعه و تلاش در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد است.

وی ادامه داد: دغدغه‌مند بودن در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی، نداشتن نگاه اقتصادی و مادی، نداشتن نگاه سیاسی، خودجوش بودن حرکت‌ها و وابسته نبودن به دولت، قانونمندی، مشارکت و جلب مشارکت در قالب عضو پذیری، استقلال و … از ویژگی‌های تشکل‌های غیر دولتی موفق محسوب می‌شوند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان درباره مشکلات سمن‌ها نیز عنوان کرد: اعتماد نکردن مسئولان به توانمندی سمن‌ها، نبود شناخت کافی از فعالیت‌های سمن‌ها در سطح جامعه، نبود تشکل صنفی، مشکلات اعتباری و مالی، مشکلات حقوقی و نبود اطلاع کافی از قوانین و مقررات، رتبه‌بندی نشدن عملکرد سمن‌ها و نبود قانون از مشکلات مهم سازمان‌های مردم نهاد به شمار می‌روند.

انتهای پیام/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست