• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۴-۱۷
  • شناسه خبر: 7336

برخورد جدی با متخلفان بازار و ارز

استاندار زنجان به برخورد جدی با متخلفان بازر و ارز تاکید کرده و از مسئولان خواستار نظارت همه جانبه در این موارد شد. به گزارش پیام ملّت اسد‌اله درویش امیری شامگاه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان اظهار کرد: برخی ...

استاندار زنجان به برخورد جدی با متخلفان بازر و ارز تاکید کرده و از مسئولان خواستار نظارت همه جانبه در این موارد شد.

به گزارش پیام ملّت اسد‌اله درویش امیری شامگاه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان اظهار کرد: برخی در کشور با ارز ۴۲۰۰ تومان مواد اولیه و اجناس مختلف وارد کردند اما در زمان توزیع حال مردم را رعایت نمی‌کنند و قوانین را زیرپا می‌گذارند. در حالی که باید اجناس وارد شده طبق ضوابط مشخص شده و با سود قابل قبول عرضه شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه هر زمان جایی احساس ‌شود که در حق مردم ظلم می‌شود باید به ستاد تنظیم بازار کشور منعکس شود، اظهار کرد: گاهی تفاوت قیمت‌ها به ضوح دیده می‌شود برای مثال اکنون تولید و واردات کود شیمیایی که به شدت مورد نیاز کشاورزان است با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان انجام شده اما قیمت نهایی برای مصرف کننده بیش از مقدار متعارف آن است.

در برخی موارد ستاد تنظیم بازار باید وارد میدان شده و به شدت با متخلفان برخورد کند، درویش‌امیری با تاکید بر این مطلب ادامه داد:  کسانی که کالاهای مورد نیاز مردم را با ارز ۴۲۰۰ تومان وارد می‌کنند باید برمبنای میزان ارز با سود ۱۰ درصدی آن را وارد جامعه کنند در حالی که برای نمونه ذرت طبق قیمت مصوب باید یک هزار و ۱۰۰ تومان بفروش برسد اما یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و۸۰۰ تومان توزیع می‌شود.

استاندار زنجان بیان کرد: ادارت کل بازرسی و نظارت و تعزیرات حکومتی باید از روزمرگی فاصله بگیرند  چون نه تنها منابع ارزی محدودی داریم بلکه واردات نیز با شرایط دشوارتری نسبت به گذشته انجام می‌شود. پس در وضعیت کنونی اجازه اعمال ظلم در حق مردم را ندهیم.

وی از ضرورت نظارت بیش از پیش بر اقلام مورد نیاز مردم سخن به میان آورده و عنوان کرد: باید اعلام کرد مردم استان زنجان با هیچ کمبودی در کالای مصرفی مواجه نیستند اما دستگاه‌های متولی نظارت و کنترل بیشتری را در دستور کار خود قرار دهند تا مردم با مشکلی روبه‌رو نشوند.

انتهای پیام/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست