• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۴-۱۷
  • شناسه خبر: 7341

نظارت بر عرضه لاستیک در استان تشدید می‌یابد

پیام ملّت – عرضه لاستیک برای ماشین‌های سنگین تنها با معرفی نامه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قابل انجام است و فروش آن جز راه مذکور تخلف به شمار می‌رود. به گزارش پیام ملّت ناصر فغفوری شامگاه شنبه در جلسه ستاد تنظیم ب ...

پیام ملّت – عرضه لاستیک برای ماشین‌های سنگین تنها با معرفی نامه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قابل انجام است و فروش آن جز راه مذکور تخلف به شمار می‌رود.

به گزارش پیام ملّت ناصر فغفوری شامگاه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان بیان کرد: باید دقت داشته باشیم که تنها مرجع قیمت‌گذاری، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان است پس برخورد با متخلفان جدی‌تر می‌شود.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه چهار نوع کالا در کشور وجو دارد، اظهار کرد: گروه نخست کالاهای اساسی و داروها را شامل می‌شود که با ۳ هزار و ۸۰۰  تومان امکان تامین آن‌ها میسر است که با وجود ذخایر مناسب کمترین نوسان را در این بخش شاهد بوده‌ایم. گروه دوم که ارز آنها از صادرات محصولات پتروشیمی و فولاد بدست می‌آید به ماشین آلات و مواد اولیه تولید مربوط می‌شود و ۱۰۰ درصد آن متعلق به بخش دولتی است.

رئیس سازمان صنعت؛ معدن و تجارت استان زنجان اضافه کرد: گروه سوم نیز کالاهایی را شامل می‌شود که ارز مورد نیاز آنها از محل ارز صادرکنندگان بدست می‌آید. گروه چهارم نیز کالایی هستند که در داخل کشور تولید می‌شود. این کالاها یک هزار و ۳۹۳ مورد هستند.

فغفوری افزود: بازار ثانویه ارز کار خود را آغاز می‌کند که طبق آن ارز کالاهای گروه دوم و سوم ادغام می‌شود و محل ارز آن‌ها به صورت توافقی محاسبه  خواهد شد.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه واردات لاستیک خودروهای سنگین با ارز ۴۲۰۰ تومان انجام می‌شود اما با دو یا سه برابر قیمت واقعی در بازار به فروش می‌رسد، عنوان کرد: در این راستا شناسای و نظارت بر عملکرد نمایندگی‌های کارخانجات لاستیک استان از برنامه‌های آینده کارگروه تنظیم بازار است. همچنین از هم‌اکنون عرضه لاستیک برای ماشین‌های سنگین تنها با معرفی نامه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قابل انجام است و فروش آن جز راه مذکور تخلف به شمار می‌رود.

فغفوری در ادامه گفت: امسال واردکنندگان کالاهای خود را با ارز دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ وارد کردند. در برخی موارد از جمله ذرت و سویا ۴۰۰ تومان یارانه دولتی در نظر گرفته شد و در نهایت آنها با ارز ۳ هزار و ۸۰۰ تومانی اقلام را وارد کردند. نباید شاهد افزایش قیمت‌ها در برخی اقلام باشیم.

انتهای پیام/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست