• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۴-۲۱
  • شناسه خبر: 7410

سایه سنگین نوسانات ارز بر روی تولید

پیام ملّت – استاندار زنجان گفت: نوسانات ارز بر روی موارد مهمی از جمله تولید سایه سنگین و تلخی انداخته است پس باید شرایط کنونی را درک کرد. به گزارش پیام ملّت اسدالله درویش‌امیری با اشاره به اینکه یکی از نیازمندی‌های مهم ک ...

پیام ملّت – استاندار زنجان گفت: نوسانات ارز بر روی موارد مهمی از جمله تولید سایه سنگین و تلخی انداخته است پس باید شرایط کنونی را درک کرد.

به گزارش پیام ملّت اسدالله درویش‌امیری با اشاره به اینکه یکی از نیازمندی‌های مهم کشور در شرایط کنونی مشارکت ملی و مدنی مردم با دولت است بیان کرد: طبق ارزیابی‌هایم مشارکت مدنی در استان زنجان قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از تشکل‌های مدنی موفق استان انجمن مهرانه است، افزود: این مجموعه خیر محور بیش از ۱۰۰ هزار خیر افتخاری جذب کرده و حدود ۲ و نیم میلیارد در راستای صرف هزینه مورد نیاز مجموعه از سوی خیران خود تامین می‌کند.

استاندار زنجان اظهار کرد: جامعه و در اصل کشور ما در شرایط خاصی قرار گرفته است و به نوعی در شرایط غیر عادی قرار داریم. سرنوشت نظام، سرنوشت دولت و سرنوشت مردم همگی به هم گره خورده است و همه ما در یک کشتی سواریم و اگر اتفاقی برای این کشتی بیافتد همه ما را در برمی‌گیرد.

آثار نابسامانی و نوسانات قیمت‌ها و ارز بر روی واردات، صادرات، تولید، اشتغال سایه سنگین و تلخی انداخته است، درویش‌امیری با بیان این جمله ادامه داد:  ما باید شرایط فعلی را به خوبی درک و رصد کنیم. همچنین مسیر جولان برای کسانی که اطلاعاتی در بخش اقتصادی داشته و نتوانستند کاری از پیش ببرند سد کنیم.

وی تاکید کرد: نه دولت می‌تواند بدون مردم برنامه‌های خود را جامع عمل بپوشاند و نه مردم می‌تواند بدون دولت در مقابل این شرایط مقاوت کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه سال گذشته برای استان به دلیل کسب موفقیت در حوزه‌های صنعت، معدن، تولید، صادرات و واردات مناسب بود، تصریح کرد: چراکه برنامه‌ریزی‌های منسجم و امیدوار کننده‌ای در حوزه‌های اشتغال، سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان زنجان معین شده بود.

سال ۹۶ میزان صادرات استان زنجان ۵۶ درصد افزایش داشت، درویش‌امیری پس از بیان این جمله افزود: درآمد گمرک استان ۳ برابر شده و ۱۱۳ درصد از درآمدهای استان تحقق یافت. از این‌رو زمینه اشتغال در استان فراهم بود.

وی خطاب به حاضران در جلسه گفت: شما سربازان، افسران و سردان امروز اقتصادی ما هستید. اتاق‌های بازرگانی، اتاق اقتصادی ما هستند و ما امروز به شدت به وجود نیروهای این حوزه و همراهی آنها نیازمندیم تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

استاندار زنجان در بخشی از سخنان خود به نقش برجسته نیروهای دولتی اشاره کرده و افزود: ما دولتمردان راه را برای شما تسهیل کنیم.

انتهای پیام/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست