• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۴-۳۰
  • شناسه خبر: 7512

پیاده راه سبزه میدان یک پروژه فرهنگی است

پیام ملّت – سرپرست سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان گفت : : پیاده‌راه سبزه میدان که به تازگی کلید خورده است دارای ظاهر عمرانی است اما در نهایت یک پروژه فرهنگی محسوب می‌شود. شمس الله وثوقی ، طی دیداری با مسئولا ...

پیام ملّت – سرپرست سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان گفت : : پیاده‌راه سبزه میدان که به تازگی کلید خورده است دارای ظاهر عمرانی است اما در نهایت یک پروژه فرهنگی محسوب می‌شود.

شمس الله وثوقی ، طی دیداری با مسئولان «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» و «هفته نامه عصر ملّت» در دفتر تحریریه این رسانه ها با اشاره به برنامه‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان گفت: معاونت فرهنگی شهرداری به تازگی به صورت سازمانی اقدامات خود را از پیش خواهد برد. به عبارتی با ساختاری منظم در قالب بودجه مصوب و ریز پروژه‌های منظم فعالیت می‌کند و اغلب برنامه ها بصورت مشارکتی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه برای سال ۱۳۹۷ در ۸ فصل از جمله اجتماعی، فرهنگی، هنری، ورزشی، دین، قرآن، امور بانوان و خانواده برنامه‌ریزی‌های منظمی تهیه شده است، افزود: در هر فصل پروژه‌های مختلفی با توجه به موضوعات در نظر گرفته شده است. از ابتدای سال تا کنون ۵۰ عنوان برنامه برگزار شده و هر کدام شامل زیرشاخه‌های متعددی می‌شود.

وی از نوروزگاه زنجان به عنوان یکی از برنامه‌های برگزار شده سخن به میان آورده و ادامه داد: این برنامه به مدت ۱۰ روز در مجموعه تاریخی و فرهنگی شهرداری زنجان برگزار شد و حدود ۷۰ نفر از هنرمندان بومی هنر خود را به نمایش گذاشتند و روزانه بیش از ۲۰۰۰ نفر از این برنامه ها استفاده کردند.

وثوقی درباره تور گردشگری داخل شهر زنجان، گفت: تور گردشگری شهری زنجان در ماه مبارک رمضان با محوریت مساجد تاریخی برگزار شد و استقبال مناسبی را به دنبال داشت. در فصل دوم این تور برای معرفی سراها و کاروانسراهای بازار قیصریه زنجان اجرا می شود. در این تور گردشگری هویت تاریخی اماکن معرفی می‌شود .پس از این فصل نوبت به معرفی مشاغل قدیمی بازار می‌رسد و این تور ادامه دار خواهد بود.

سرپرست سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان در ادامه افزود : رویکرد سازمان این است که علاوه بر برنامه‌های مرسوم ، بر زیرساخت‌های فرهنگی شهر زنجان متمرکز شود.

وی اضافه کرد: اکنون یک مجموعه فرهنگی تاریخی (کارخانه کبریت) برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در اختیار داریم و به دنبال این هستیم این مراکز را  افزایش دهیم . در واقع به دنبال برگزاری برنامه‌های مداوم در این مکان‌ها هستیم. در نظر داریم با تمرکز زدایی شرایط را برای حضور مردم در نقاط مختلف شهر میسر کنیم. برای این مهم با سرمایه‌گذاران فرهنگی مذاکراتی صورت گرفته و بنا داریم بصورت هفتگی برنامه های فرهنگی – اجتماعی برای مردم اجرا شود.

وی ادامه داد : سرمایه‌گذار دیگری در حوزه کتاب دعوت به کار شده است تا مرکز فرهنگی با محوریت کتاب راه‌اندازی کرده و در مسیر جذب مخاطب و ترویج کتابخوانی به روشی نو اقدام نماید.

وثوقی از اماکن رها شده با عنوان ” اماکن بی‌دفاع شهری” سخن به میان آورده و عنوان کرد: از جمله این اماکن ، زمین مجاور چهار راه بی‌سیم  می باشد که اکنون به سرای محله موقت تبدیل شده است. این سراها در چند نقطه از شهر نیز اجرا و در نهایت توسط اهالی محل مدیریت خواهند شد.

وی در بخشی از سخنان خود به اهمیت حوزه هنر پرداخته و گفت: اختصاص محل مناسبی برای فعالیت هنرمندان  در برنامه های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان قرار دارد که ساخت تالار شهر و مجموعه ای بنام باغ هنر برای این منظور در حال پیگیری است .

وی اضافه کرد : راه اندازی گالری دائمی هنرشهر و اختصاص استندهنر برای برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان در جهت معرفی و عرضه تولیدات فاخر هنری برای رونق اقتصاد هنر و ایجاد انگیزه برای فعالیت بیشتر هنرمندان از جمله برنامه های در دستور کار سازمان می باشد.

وثوقی در پایان با اشاره به رویکرد جدید مدیریت شهری اعم از شورای اسلامی شهر زنجان و شهردار منتخب در حمایت از اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی و ورزشی گفت : بر همین اساس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان علاوه بر مشارکت در اغلب برنامه های فرهنگی شهر در موضوعات مختلف نسبت به اجرای برنامه های سازمان اقدام می نماید.

برگزاری پنل های تخصصی ، جنگ ها و جشن های مناسبتی ، اولین جشنواره فیلم و عکس ، نمایشگاه و ورک شاپ هنرهای تجسمی ، اجرای کرسی قرائت قرآن کریم توسط قاریان بین المللی ، جشنواره گویندگی و دوبلاژ ، انعقاد تفاهم نامه با سمن ها و موسسات و نهادها و دستگاه ها در زمینه برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی و تولید اثردر حوزه آموزش شهروندی در قالب های کتاب و فیلم و مدیا ، برگزاری دوره های آموزشی و ورزشی ویژه بانوان در فرهنگسرای زندگی ، اجرای ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در پارک های سطح شهر ، مسابقات فوتسال محلات از جمله برنامه های انجام شده در فصل اول سال ۱۳۹۷ توسط سازمان فرهنگی – اجتماعی شهرداری زنجان می باشد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست