• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۴-۳۱
  • شناسه خبر: 7529

استفاده نکردن از رانت دولتی به مذاق برخی ها خوشایند نیست!

پیام ملّت – مدیر پروژه ساختمان پزشکان زنجان با اشاره به تاکیدهای رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان درباره راه اندازی این پروژه مهم در منطقه پایین شهر زنجان گفت: این در حالی است که دکتر قزلبا ...

پیام ملّت – مدیر پروژه ساختمان پزشکان زنجان با اشاره به تاکیدهای رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان درباره راه اندازی این پروژه مهم در منطقه پایین شهر زنجان گفت: این در حالی است که دکتر قزلباش، رئیس کنونی این دانشگاه در کنار دکتر بابایی، رئیس سازمان نظام پزشکی استان از مخالفان سرسخت راه اندازی این پروژه هستند و به نوعی در مقابل اجرای آن قد علم کرده اند.

سید سعید موسوی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» در تشریح دلایل مخالفت با اجرای این طرح از سوی این افراد گفت: این افراد با هدف رسیدن به سود کلان با همکاری شرکت عمرانی جهاد نصر قرار است در مجاورت بیمارستان ولیعصر(عج) با تغییر کاربری ها این پروژه را اجرایی کنند.

وی با اعلام اینکه پروژه ای که قرار است ما در پایین شهر اجرا کنیم، جمعیت برخوردار بیشتر از طبقات پایین دست جامعه هستند، افزود: بعد از گذشت ۴۰ سال در منطقه شهرک شهداء  هنوز خبری از یک پزشک و آزمایشگاه نیست و باید در توزیع خدمات پزشکی مسئولان استانی به این مهم توجه کنند.

موسوی انتظار دارد، مقام عالی استان و سایر مسئولان به این قبیل مسائل در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی توجه داشته باشند و جلوی سنگ اندازی ها از سوی مسئولان ذیربط را بگیرند.

به گفته وی، در صورت بی نتیجه ماندن اجرای این پروژه موارد را تا سفر دوم ریاست جمهوری به استان از مقامات بالادست تا حصول نتیجه پیگیر خواهیم شد تا مسائل پشت پرده بر همگان هویدا شود.

مدیر پروژه بزرگ ساختمان پزشکان با ابراز تاسف از اینکه برخی از افراد مانع توسعه خدمات پزشکی در شهر زنجان هستند و نمی خواهند، این پروژه بزرگ خدماتی – درمانی در زنجان کلید بخورد، اضافه کرد: در این مجتمع بزرگ ارائه کلیه خدمات درمانی- بهداشتی، انواع مختلف آزمایشگاه ها و پزشکان حاذق فراهم می شود تا زمینه برای در دسترس بودن خدمات برای پایین دست جامعه فراهم شود.

وی با اشاره به توزیع یکسان خدمات رفاهی، پزشکی و ورزشی در نقاط مختلف شهر زنجان بیان کرد: برای مثال در منطقه پایین شهر زنجان قبل از انقلاب هم سالن ورزشی تختی بوده و الان هم تنها همان سالن موجود است. آیا خدمات دیگر ورزشی نیز در این منطقه راه اندازی شده است؟. آیا ضرورت نداشت، با این همه مشکلات و هنجارهای اجتماعی که در کمین جوانان است به جای استفاده ابزاری از نام شهداء و نامگذاری نام شهرک برای آنها حداقل خدماتی در شان و منزلت آنها ایجاد کنیم؟.

به گفته وی ، شاید دلیل برخی مخالفت ها استفاده نکردن از انواع رانت های دولتی است که به مذاق برخی از مسئولان خوشایند نیست!.

موسوی از برگزاری برخی جلسات درباره تعیین تکلیف این پروژه بزرگ با استاندار و مدیر شعب بانک مسکن استان خبر داد و افزود: هر چند استاندار در جلسه ای از موافقت برای اجرای این طرح در خصوص تخصیص تسهیلات می گوید؛ اما طبق گفته های مدیر بانک مسکن استان مقام عالی استان چندان موافق اجرای آن نیست. اعتقاد دارم، مگر می شود استان را با حرف دوپهلو اداره کرد و این قبیل موافقت ها راه به جایی نخواهد برد.

وی از نامه نگاری دکتر شریعتمدای ، معاون وقت اجرایی ریاست جمهوری با بانک مسکن کشور خبر داد و یادآور شد: این در شرایطی بود که بانک مسکن نبود توجیه اقتصادی را سد راه اعطای تسهیلات به این پروژه اعلام می کند که با هیچ منطقی سازگار نیست.

موسوی با طرح این سوال که ورود شرکت جهاد نصر به انوع پروژه های مسکونی و تجاری که مغایر با اهداف جهادی آن است، با کدام منطق سازگاری دارد، اضافه کرد: بارها تاکید مقام معظم رهبری بر کار جهادی است و این در حالی است که برخی دولتی ها در شرایط کنونی مانع اجرای آن می شوند. شرکت جهاد نصر بر پایه کدام منطق وارد ساخت پاساژ خیابان سعدی و یا ساخت و فروش قطعات بیمارستان ولیعصر(عج) با تغییر کاربری شده است؟!.

وی با ابراز تاسف از اینکه هر جا پای منفعت در میان باشد، در اختیار رانت دولتی قرار می گیرد، گفت: دکتر قزلباش و بابایی به عنوان سهامداران خدمات پزشکی سد راه این پروژه هستند و مقام عالی استان باید برای توسعه خدماتی درمانی به نحوه توزیع در نقاط مختلف شهر توجه داشته باشد.

موسوی خطاب به رئیس سازمام نظام پزشکی استان گفت: حداقل می دانم، پزشک هستید و شهرساز نیستید. خدماتی که شما در مدت خدمت انجام داده اید، بی تدبیری در کوچه پس کوچه های زنجان را نشان می دهد و اجازه ندادید این شهر مسیر توسعه شهرسازی را طی کند.

وی درباره جلسه ای که با حضور مقام عالی استان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی با هدف رفع مشکلات ساختمان پزشکان شهرک شهداء و بلوار استقلال برگزار شد، افزود: در این جلسه معاون دانشگاه علوم پزشکی اعلام کردند که زنجان کشش این تعداد ساختمان پزشکان، سی تی اسکن، MRI و حتی رادیولوژی را ندارد و باید برای هر یک میلیون نفر یک دستگاه MRI درنظر گرفته شود.

موسوی با طرح این سوال که بر مبنای کدام آمار و محاسبات در مجاورت بیمارستان ولیعصر(عج) از سوی جهاد نصر با تغییر کاربری مسکونی- تجاری ساختمان پزشکان راه اندازی می شود، گفت: این پروژه حکایت از رانت تغییر کاربری دارد.

پروژه عرضه محصولات کشاورزی

موسوی در بخش دیگر صحبت های خود به اجرای پروژه بزرگ فاز دو بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، دامی، لبنی با مجوز رسمی جناب آقای انصاری، استاندار وقت و حمایت های سازمان جهاد کشاورزی استان در منطقه پایین شهر زنجان اشاره کرد و افزود: این پروژه بزرگ که ظرفیت اشتغالزایی بالای۷۰۰ نفری را دارد، اکنون به مرز پیشرفت ۳۵ درصدی رسیده است. پروژه در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع با ۱۰ هزار مترمربع زیربنا اجرا شده و ۳۰ هزار مترمربع  نیز در حال اجراء است.

وی با اعلام اینکه در این بازارچه۳۰۰ غرفه عرضه انواع مختلف محصولات دامی، کشاورزی و لبنی با قیمت مناسب دایر خواهد شد، افزود: فضای مناسب برای پارک۵۶۰ خودرو نیز در این بازارچه درنظر گرفته شده است.

موسوی با اشاره به شروع راه اندازی این پروژه از ۵ سال قبل و معرفی تسهیلات از سوی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بیان کرد: متاسفانه بانک کشاورزی استان با بهانه تراشی ها سد راه اعطای تسهیلات برای این پروژه بزرگ است و در این راه یوسفی، معاون اعتبارات بانک، نظری رئیس شعبه انقلاب بانک کشاورزی زنجان و نیز موسوی، کارشناس اعتبارات مخالفت شدید در این باره داشته اند و حتی جلسات با استاندار و نمایندگان زنجام و طارم علیا درباره پیشبرد این پروژه بی نتیجه مانده است.

وی با قدردانی از حسن توجه استاندار زنجان در پیگیری برای اعطای تسهیلات اجرای این پروژه بیان کرد: این میزان تسهیلات به نامه نگاری های شخص استاندار با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور انجام گرفته است.

موسوی از تخصیص تسهیلات ۱۰ میلیارد تومانی از سوی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به حساب بانک کشاورزی خبر داد و افزود: در صورت تخصیص تسهیلات و حمایت های مسئولان استانی این پروژه در ۲۴ ماه راه اندازی خواهد شد .

وی درباره نقش این پروژه به عنوان بزرگترین مرکز عرضه مستقیم  مواد غذایی کشور در کاهش قیمت محصولات کشاورزی، دامی و لبنی بیان کرد: این مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، دامی و لبنی با استقرار ستاد تنظیم بازار نقش مهم در تعادل بازار، ایجاد فضای رقابتی و ارتقاء کیفیت محصولات را خواهد داشت.

به گفته سرمایه گذار این پروژه، تمامی نقشه های اجرای این طرح با هزینه ۲/۱ میلیارد تومانی در تهران توسط تیم مشاوره تکمیل شده است.

موسوی با تاکید بر لزوم حمایت های بانک کشاورزی کشور از زنجیره تولید و عرضه محصولات کشاورزی و لزوم تخصیص تسهلات برای این مهم افزود: این در حالی است که رئیس شعبه بانک کشاورزی انقلاب زنجان با اجرای این پروژه مهم مخالفت می کند. بی شک راه اندازی این پروژه مهم در رونق اقتصاد شهری بخصوص پایین شهر نقش بسزایی خواهد داشت.

پروژه تولید فولاد دمیر

وی درباره تخصیص تسهیلات ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار یورویی و نیز ۳۰ میلیارد تومانی از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان برای پروژه تولید فولاد دمیر در محل جاده طارم گفت: این پروژه در زمین ۲۵ هکتاری با ۴۰۰ هزار مترمریع زیربنا قرار است، به مرحله بهره برداری برسد که متاسفانه به جهت عدم همکاری بانک ملی و سنگ اندازی های مکرر مانع پیشرفت پروژه شده است.

موسوی ادامه داد: در نهایت برای پیگیری موضوع را با آقای شریعتمداری، معاون وقت اجرایی رئیس جمهوری در میان گذاشتیم که ایشان موضوع را به آقای ابویی مهریزی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور ارجاع دادند. در کمال  ناباوری وی سفرهای ریاست جمهوری به استان ها را شوی تبلیغاتی اعلام کردند که قابلیت اجرایی ندارد!.

وی با اشاره به تخصیص معدن برای راه اندازی این پروژه بزرگ صنعتی در منطقه طارم ادامه داد: متاسفانه با ورود رانت دولتی( ایمیدرو )به این قضیه مشکلات برای پیشبرد طرح دوچندان شده است و این در حالی است که مجموعه مدیریت شرکت فولاد دمیر با برخورداری از مشاوران و سرمایه گذاران چینی CHMC  برای مشارکت در اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرده و تفاهم نامه پس از رفت و آمد چند باره طرفین به چین اجراء شده است.

موسوی با تاکید بر حرکت سالم و بدون رانت در مسیر پیشبرد اهداف این پروژه گفت: ما مسیر را اشتباهی نرفته ایم و با بهره مندی از مشاوران کار بلد تلاش بر این بوده تا پروژه در اسرع وقت به بهره برداری برسد و تا زمان سفر دور دوم و تحقق اهداف خود مسائل را به عموم مردم اطلاع خواهیم داد.

وی عزیزی، نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه با مدیران گماشته شده را مهمترین مشکل سد راه واگذاری معدن به این پروژه اعلام کرد و افزود: این نماینده و مدیران مرتبط با وی نمی خواهند، این پروژه در زنجان شکل اجرایی به خود بگیرد و در صورت کوتاهی نمایندگان زنجان و طارم علیا مشکلات دوچندان خواهد شد. این قبیل دیدگاه ها اگر تداوم پیدا کند، شاید در آینده استانداری زنجان به ابهر تغییر نام دهد که دود آن به چشم همگان خواهد رفت.

سخنان شفاف

بخش دیگر صحبت های موسوی خطاب به استاندار است:« انتظار داریم مطابق با سخنان مقام معظم رهبری و دکتر روحانی با مدیران بانک های استان که مانع پیشبرد اهداف توسعه ای هستند، برخورد قاطع انجام گیرد. در این راه تبعیض را کنار بگذارید و با عاملان مطابق قانون برخورد کنید. اگر در این راه نیاز باشد از عموم زنجانی ها برای شناسایی افراد بی کفایت و نالایق در راس امور بهره مند شوید».

وی خطاب به ریاست جمهوی گفت:« باز خاوری ها در بانک ملی کمین کرده اند و دنبال فرصتی هستند تا برای ایجاد رانت های کلان وارد میدان شوند. مسئولان کشوری باید بدانند، اگر فرض بر این باشد، از هر هزار متخلف مالی در زنجان برابر یک تخلف پایتخت نشین نخواهد بود».

موسوی ادامه داد: مقام عالی استان باید درد دل سرمایه گذاران استانی را به اطلاع مسئولان نظام برساند که اگر نیازمند تسهیلات باشند، همکاری کنند نه اینکه سرمایه گذاران برای دریافت تسهیلات بالای ۴ میلیارد تومان برای گرفتن مجوز به پایتخت ارجاع داده شوند.

موسوی در خاتمه صحبت هایش درددلی با کسانی داشت که در طول ۴۰ سال اخیر در شهر زنجان عنوان هیات امنای شهری را یدک می کشند: « در طول سال های گذشته این قبیل افراد با تقدیم گل به مسئولان استانی و صرف ناهار و شام با آنها نشست و برخاست داشته اند و در نهایت استان را در وضعیتی قرار داده اند که برای ساخت یک پل معمولی ۱۲ سال زمان سپری شد».

وی ادامه داد: با چنین دیدگاه و وضعیتی انتظاری بیش از این نیست، ولی توصیه می کنم شما باید در مقابل خداوند متعال و مردم شریف و نجیب زنجان طلب مغفرت و عذرخواهی نمایید. مسئولان کشوری در هر برهه ای توانسته اند، برای مدیریت های کلان استان و ادارات افراد بی کفایت جایگزین کنند و نتوانسته ایم به عنوان مردم این شهر در مقابل خواسته های به حق خود ایستادگی کنیم.

موسوی یادآور شد: ما در مقابل شهدای این استان که معروف به غواصان دریادل هستند، باید پاسخگو باشیم. اینجانب با کمک افراد متعصب این شهر ، رسانه ها مسائل و مصائب شهری را به هر طریق ممکن مطابق با شرایط و قوانین نظام اسلامی به مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و سایر مسئولان نظام اطلاع رسانی خواهم کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست