• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۵-۰۳
  • شناسه خبر: 7578

توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ضروری است

پیام ملّت – مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار امر مهمی محسوب می‌شود.  محمد محمدی قیداری در همایش روز دختر افزود: سازمان بهزیستی در حوزه امور اجتماعی ۶ تا ۷ هزار خانم را به عنوان زن سرپر ...

پیام ملّت – مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار امر مهمی محسوب می‌شود.

 محمد محمدی قیداری در همایش روز دختر افزود: سازمان بهزیستی در حوزه امور اجتماعی ۶ تا ۷ هزار خانم را به عنوان زن سرپرست خانواده تحت پوشش قرار داده و برنامه‌های منسجمی را برای آنها در نظر گرفته است.

وی با اشاره به وظایف معاونت اجتماعی بهزیستی بیان کرد: این معاونت، مرکز ارائه و انجام برنامه‌های خدمات اجتماعی همچون توانمند‌سازی و ارئه خدمات آن را برعهده دارد. در واقع خدمات به افراد و گروه‌هایی که به دلایل اقتصادی، اجتماعی، تربیتی و فرهنگی از روال عادی زندگی باز مانده و در وضعیت استراری تعلق می‌گیرد.

به گزارش پیام ملّت ، محمدی با اشاره به اهداف این معاونت ادامه داد: توانمندسازی جامعه تحت پوشش بهزیستی، توسعه ارائه خدمات سازمان به افراد در معرض آسیب، توسعه و برنامه پرورشی پیش از دبستان، توسعه خدمات بیمه‌ای برای افراد تحت پوشش، افزایش کیفیت ارائه خدمات، تقویت و توسعه فرهنگ فرزند خواندگی از اهداف معاونت اجتماعی بهزیستی هستند.

اکنون ۷هزار و ۸۸ پرونده مددکاری در حوزه اجتماعی وجود دارد، مدیرکل بهزیستی استان زنجان پس از بیان این جمله اظهار کرد: از این تعداد ۵ هزار و ۲۶۸ پرونده مربوط به زنان و خانواده می‌شود. ۲هزار و ۴۱۵ پرونده مربوط به خانواده‌هایی است که از میان ۵ هزار پرونده مذکور مستمری‌ بگیر محسوب می‌شوند که ۳۳درصد کل پرونده ها شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۹۸ دانش آموز و ۱۵۷دانشجو زیر چتر حمایت بهزیستی استان زنجان قرارد دارند، گفت: با توجه به اینکه مرکز اورژانس اجتماعی در راستای شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی با حضور تیم کارشناسی و متخصص فعالیت می‌کند در سال ۹۶ سازمان یک هزار و ۵۴۶ نفر از طریق این اورژانس مورد پذیرش قرار گرفته‌اند.

محمدی افزود: یکی از شاخص‌های مهم سلامت اجتماعی مشارکت فعال در زندگی اجتماعی و پذریش مسئولیت است. پس به نظر می‌رسد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار امر مهمی محسوب می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان اظهار کرد: ۵۶ نفر به عنوان دختر خود سرپرست در زنجان تحت پوشش هستند. سیاست های دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی استان تلاش خود را در خصوص حمایت از دختران در قالب دو فرایند خانه امن و خانه سلامت برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و حمایت از دختران در معرض خشونت یا خشونت دیده منعطف کرده است.

انتهای پیام/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست