• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۵-۰۶
  • شناسه خبر: 7599

مجوز ساختمان پزشکان بر اساس نیازسنجی صادر می شود

پیام ملّت– رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در واکنش به صحبت های اخیر یک سرمایه گذار شهری درباره نبود خدمات پزشکی در منطقه پایین دست زنجان بخصوص شهرک شهداء گفت: صدور هرگونه مجوز فعالیت س ...

پیام ملّت رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در واکنش به صحبت های اخیر یک سرمایه گذار شهری درباره نبود خدمات پزشکی در منطقه پایین دست زنجان بخصوص شهرک شهداء گفت: صدور هرگونه مجوز فعالیت ساخت ساختمان پزشکان با شهرداری است، منتها نیازسنجی در این خصوص برعهده دانشگاه علوم پزشکی است.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت»، دکتر پرویز قزلباش در نشست خبری مشترک با دکتر بابایی، رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با رد برخی شبهات مطرح شده درباره ادعای قطعه بندی زمین های مجاورت بیمارستان ولیعصر(عج) افزود: بنده هیچ سهمی در این قضیه ندارم؛ چرا که تصمیم گیرنده اجرای این طرح با هیات امنای بیمارستان است و دانشگاه تنها نقش نظارتی دارد.

وی با تاکید بر ضرورت راه اندازی ساختمان اختصاصی پزشکان در زنجان بیان کرد: بخشی از نگرانی های ما درباره راه اندازی ساختمان پزشکان به محیط فعالیت برمی گردد. متاسفانه در ساختمان های پزشکان شهر شاهد فعالیت سایر صنوف هم هستیم .

قزلباش با تاکید بر اینکه باید فعالیت مطب های پزشکی در شهر تابع ضوابطی باشد، عنوان کرد: درباره استقرار مطب های پزشکی در ساختمان ها ضوابطی نداریم و حتی یک پزشک می تواند فعالیت خود را در یک مجتمع مسکونی نیز دنبال کند. اعتقاد دارم، باید این قبیل مسائل که امروزه بیماران را با مشکلاتی مواجه شاخته، متناسب با زمان بازنگری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: دانشگاه در حد مقدور به این قبیل مسائل با هدف رفاه حال بیماران رسیدگی می کند و باید در راستای سلامت تک تک بیماران قدم هایی برداشته شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه در زنجان ساختمان پزشکان مستقل وجود ندارد، گفت: بیشتر فعالیت پزشکان شهر در خیابان سعدی، اطراف سبزه میدان و دروازه ارک متمرکز شده است و این تردد سنگین شهروندان و ایجاد ترافیک در هسته مرکزی شهر را موجب شده است.

قزلباش با بیان اینکه محل استقرار پزشکان نیز باید توجیه اقتصادی داشته باشد، افزود: باید مساحت مطب های پزشکی استاندارد باشد تا استقرار تجهیزات برای ارائه خدمات مطلوب بهینه باشد.

به گفته وی، تنها ساختمان پزشکان استاندارد در شهر زنجان کلینیک شفیعیه است که تقریبا متناسب با ضوابط راه اندازی شده است.

وی صراحتا اعلام کرد: اگر قرار بر راه اندازی ساختمانی با کاربری پزشکی است باید شهرداری این کاربری ها را دقیق مشخص کند.

رئیس این دانشگاه در ادامه صحبت هایش تنوع خدمات اعم از نظارت ها در بخش غذایی، کارخانجات، بهداشت محیط کارگران، حوزه درمان، نظارت مطب و بیمارستانی، زباله های بیمارستانی و غیره  را در این دانشگاه بسیار بالا دانست و گفت: وسعت بالای کارها موجب شده تا فعالیت دانشگاه طاقت فرسا باشد و این در حالی است که دانشگاه با محدودیت نیرو مواجه است.

قزلباش با اعلام اینکه در سه ماهه نخست سال۲ هزار مورد نظارت انجام شده است، ادامه داد: در۵۰۰ مورد از این نظارت ها تخلفاتی مشاهده شده است.

به گفته وی، میزان تخلفات جامعه پزشکی استان بسیار کم است و باید در راستای به حداقل رسیدن این میزان تلاش کنیم.

قزلباش رعایت نکردن تعرفه را بیشترین شکایات از جامعه پزشکان  اعلام کرد و ادامه داد: رشته زنان و زایمان بیشترین شاکیان را در بین پرونده‌های پزشکی دارد و باید در راستای کاهش این میزان تلاش کنیم.

وی ورود افراد فاقد صلاحیت به حوزه پزشکی را بدون اخذ مجوزهای لازم از مشکلات این عرصه دانست و یادآور شد: با اقدامات فرهنگی در این حوزه باید اطلاعات لازم را به مردم برای پیشگیری از سوء استفاده انجام دهیم و در این راه نقش رسانه ها حائز اهمیت است.

قزلباش با اعلام اینکه از میران نُرم کشوری ۱۰۰۰ تختخواب عقب هستیم، یادآور شد: باید برای جبران این تعداد تخت خواب خدمات پزشکی به گونه عادلانه توزیع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ذرباره صدور مجوزهای راه اندازی داروخانه توسط بخش خصوصی در زنجان افزود: در این راستا صدور مجوزها بر مبنای نقشه شهری و لگه گذاری های انجام گرفته صادر می شود و البته در این راه جمعیت شهری را نیز درنظر می گیریم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست