• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۵-۰۸
  • شناسه خبر: 7608

بهترين اقدام براي زنجان، ساختن آينده افتخار آفرين است / وضعيت كنوني اقتصاد به سبب سياست‌زدگي است

پیام ملّت – معاون اقتصادي رئيس جمهور گفت: بهترين اقدام براي زنجان، ساختن آينده بهتر و افتخار آفرين‌تر است و نبايد ایستایی در گذشته ایجاد شود. به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» محمد نهاونديان در سمپوزي ...

پیام ملّت – معاون اقتصادي رئيس جمهور گفت: بهترين اقدام براي زنجان، ساختن آينده بهتر و افتخار آفرين‌تر است و نبايد ایستایی در گذشته ایجاد شود.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» محمد نهاونديان در سمپوزيوم بين المللي “زنجان شهر پيشرو” با اشاره به اینکه فرصت کنون براي مطرح شدن زنجان می‌تواند منجر به توسعه همه جانبه شود، عنوان کرد: هر زمان که در مسير توسعه انسان ارزشمند تلقی شود توسعه پایدار در حوزه‌هاي سياسي، فرهنگي و اجتماعی، اقتصادي و دیگر حوزه‌ها ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه زنجان با پيشينه فرهنگي، سياسي و اجتماعي چهره‌های برجسته و ماندگاری را پرورش داده است، ادامه داد: يكي چهره‌های مهم این استان استاد روزبه است که در زندگي من نيز تاثير بسزايي داشته است. ايشان همچون شكوفه‌اي در بوستان زنجان پرورش يافته بود و شاگردان برجسته‌ای را از خود برجای گذاشته است.

معاون اقتصادي رئيس جمهور با اشاره به اینکه بزرگترين درس اين استاد به شاگردانش خدمت عالمانه و خالصانه در عرصه حيات اجتماعي بود، افزود: حالا نیز وجود مراکزی چون مهرانه که در کل کشور الگوی مهمی به شمار می‌رود ابتكارات اجتماعي این استان را در كشور برجسته می‌کند.

وي با تاکید بر اینکه با استفاده از فرصت ایجاد شده، زنجان، بايد با همه داشته‌هاي خود مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: این استان باید همه ظرفیت‌های خود را معرفي کند.

معاون اقتصادي رئيس جمهور در میان سخنان خود به وضعیت اقتصاد اشاره کرده و بیان كرد: هر چند ذهن‌ها در شرايط کنونی اقتصادي درگير چالش‌ها شده است اما از یاد نبریم در گذشته همه رشد‌ها در پس چالش‌ها بدست آمده است و در نهایت به فرصت تبدیل شده‌اند. پس اگر نگرش‌ها در مسير درستي معطوف شود چالش‌ها تبديل به فرصت مي‌شوند.

نهاوندیان ضرورت حمایت از توليدات داخلي را موضوعی اجتناب‌ناپذیر دانسته و ادامه داد: همدلي و اجتناب از سياست زدگي امری مهم در وضعیت فعلی است. مي‌توان گفت وضعيت كنوني اقتصاد به دلايلی چون سياست‌زدگي ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: اگر دقت كنيم در ۴ سال گذشته متوسط رشد كشور نسبت به بلند مدت ارتقاء یافته و همچنين تورم مهار شده است. در زمينه نیز اشتغال اقدامات چشم‌گیری صورت گرفته پس این قبیل موارد نشان می‌دهد که بايد با اميد و اطمينان به سوی آینده پيش رویم.

معاون اقتصادي رئيس جمهور نسخه موثر برای برون رفت از مشکلات در سطح محلي، استاني و ملي را همدلي عنوان کرده و افزود: روز حادثه معلوم مي‌شود فداكاران چه کسانی هستند. کمااینکه چهره‌های افتخار آفرین کشور آنانی هستند که در صحنه‌ها مصمم و با فداكاري حضور داشته‌اند.

روزهای کنونی همچنان كه جنگ هشت سال دفاع مقدس را با ايثاری اجتماعي پشت سر گذاشتيم، می‌گذرد، وی پس از بیان این جمله گفت: آنچه باقی مانده فداكاريها و از خود گذشتگی‌هاست. پس چه بسا وضعیت کنونی سرمايه‌ای برای رشد پايدار باشد.

نهاونديان با بيان اينكه بهترين اقدام براي زنجان، ساختن آينده بهتر و افتخار آفرين‌تر است و نبايد ایستایی در گذشته ایجاد شود، تصریح کرد: شخصا فرصتي را كه زنجان به عنوان پيشرو انتخاب شده برای همه اهالی استان فرصتي بکر مي‌دانم و از همه دعوت مي‌كنم تا با همراهی و همدلي آينده درخشانی برای زنجان رقم بزنند.

انتهای پیام/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست