• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۵-۰۹
  • شناسه خبر: 7659

نگاه محدود شهر زنجان را توسعه نمی‌دهد/ برون‌سپاری خدمات شهرداری باید متوقف شود

پیام ملّت – در حالی که یکی از اعضای شورای شهر بر توقف برون سپاری خدمات شهرداری به نفع کارگران تاکید کرد شهردار توسعه شهر زنجان را با نگاه محدود به مسائل غیر ممکن دانست. به گزارش پیام ملّت احمد نصیری در جلسه علنی شورای اس ...

پیام ملّت – در حالی که یکی از اعضای شورای شهر بر توقف برون سپاری خدمات شهرداری به نفع کارگران تاکید کرد شهردار توسعه شهر زنجان را با نگاه محدود به مسائل غیر ممکن دانست.

به گزارش پیام ملّت احمد نصیری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه آسفالت‌ریزی خیابان‌ها دیر آغاز شده است، افزود: این اقدام باید به سرعت ادامه یابد.

وی با تاکید بر نظارت همه جانبه بر پروژه ها اظهار کرد: نظارت دقیق شهرداری بر عملکرد پیمانکاران ضروری است و نباید پروژه‌ها به صورت نیمه‌کاره یا نامطلوب تحویل گرفته شوند. دراین باره تذکرات مردم کاملا به جا است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه در جلساتی با مدیرکل محیط زیست و دیگر علاقه‌مندان این حوزه گفتگوهایی داشته‌ایم اما متاسفانه همه در حد یک شعار است، اضافه کرد: زنجانرود قرار بود؛ محل مناسبی برای تفریح مردم باشد؛ اما حالا تبدیل به منجلاب شده است.

وی ادامه داد: در موضوعات محیط زیستی کسی گوش شنوا ندارد. دستگاه‌های اجرایی باید برای حفظ محیط زیست وارد عمل شوند.

نصیری با بیان اینکه در روز روشن تخلف می‌کنند، عنوان کرد: ماموران در جاده کمین می‌کنند تا مردم را جریمه کنند در حالی که این موضوع خلاف قانون است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه ممکن است راننده با دیدن مامور دچار استرس شود، اظهار کرد: در واقع شاید راننده حادثه دلخراشی را رقم بزند. اما گوشی برای شنیدن نیست.

مسیح‌الله معصومی نیز با مشکلات موجود در بازار ارز و همچنین آسفالت‌ریزی گفت: با اینکه مشکلاتی در حوزه آسفالت‌ریزی و تهیه قیر وجود دارد، اما آسفالت‌ریزی در سطح شهر متوقف نشده است. از ابتدای مرداد ماه تا به امروز به میزان قابل توجهی برای هر روز لکه‌گیری و آسفالت‌ریزی انجام شده است.

وی ادامه داد: برای عملیات آسفالت‌ریزی علاوه بر لکه‌گیری‌ها در نظر گرفته‌ایم به سمت استفاده از بتن غلطکی برویم. در این مسیر تعاملاتی با جهاددانشگاهی در راستای کارهای مطالعاتی انجام شده است.

معصومی در واکنش به مطلب بیان شده توسط یکی از اعضاء شورا مبنی بر توقف برون‌سپاری خدمات شهرداری اظهار کرد:  اگر در عملکرد حوزه شهری استان‌های مختلف تحقیق کنیم برون‌سپاری خدمات اقدامی موثر و لازم مشاهده می‌شود. همچنین برون‌سپاری خدمات شهرداری در زنجان ۶ ماه وقت گرفته پیمانکار انتخاب شده است.

شهردار زنجان در واکنش به سخن دیگر عضو شورای شهر مبنی بر اینکه برای برنامه زنجان شهر پیشرو ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، پاسخ داد: اولا برای این موضوع هزینه ها هنوز به ۱۰۰ میلیون تومان نرسیده است.

معصومی ادامه داد: در ثانی این اقدام برای پیشرفت و بالندگی زنجان ضروری است و اثرات خود را بر جای خواهد گذاشت.

وی در درباره نارضایتی برخی از اعضای شورای شهر در راستای اجرا نشدن تراموا گفت: باید به دنبال خطوط انبوه‌بر و پاک‌تر باشیم که در این راستا نظر کارشناسان برای زنجان تراموا است.

 معصومی با اشاره به اینکه باید برای شهر زنجان تصمیم قطعی خود را بگیریم؛ اینکه می‌خواهیم زنجان به سمت پیشرفت برود یا خیر؟ افزود: اگر می‌خواهیم زنجان پیشرفت داشته باشد نباید نگاه خود را محدود کنیم. همچنین دقت کنیم برای توسعه شهر زنجان باید هزینه بپردازیم.

در ادامه عباس راشاد با اشاره به اینکه مسئول حفاظت از ارزش پول ملی در کشور کیست؟ افزود: ارزش پول قراردادی است و باید دقت کنیم که در آشفته بازار کنونی همیاری جمعی، ما را از معضلات فعلی نجات خواهد داد.

وی ادامه داد: وقتی پول چاپ می‌شود قطعا پشتوانه دارد و بانک مرکزی موظف است ارزش آن را بیان کند.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور نیاز به فرماندهان اقتصادی دارد، ادامه داد: متاسفانه از اقدامات عاجل و امیدوار کننده خبری نیست.

راشاد اضافه کرد: اگر کسانی به آشفته بازار کنونی دامن می‌زنند نباید مورد رحم و عطوفت قرار گیرند بلکه باید با آنها برخورد جدی شود.

وی تاکید کرد: به یاد داشته باشیم پول ملی معادل ارزش جان افراد جامعه است. آیا صحیح است افراد را در مقابل تهاجم فعلی به حال خود رها کنیم؟. به جای اینکه تاسف بخوریم باید برای وضعیت فعلی کاری انجام دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان یبان کرد: این روزها همه دردها را توصیف می‌کنند. از طرفی نیز مردم به سمت خریدهای اجباری سوق یافته‌اند در حالی که فرماندهان اقتصادی باید وارد عمل شده و مشکلات را حل کنند.

سجاد خدایی نیز در این جلسه، با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر نوسانات ارزی و تورم در اصل به دلیل سوء مدیریت ایجاد شده است، افزود: مشکلات اقتصادی کنونی گریبانگیر مردم نجیب شده است و اگر با سیاست‌های درست در قبال آن اقدام نشود درگیری‌های مردم دوچندان می‌شود.

وی با بیان اینکه قدرت خرید مردم به یک سوم رسیده است، عنوان کرد: اکنون باید از تصمیمات درست مدیریتی کمک گرفت.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان تاکید کرد: شرایط اقتصادی فعلی این موضوع را یادآور می‌شود که باید برون‌سپاری خدمات شهرداری متوقف شود چراکه کارکنان حوزه‌های برون‌سپاری شده در شرایط بحرانی‌تر قرار خواهند گرفت. از طرفی هم با تورم فعلی افزایش دستمزدی صورت نگرفته است.

وی در پایان از همکاران خود خواست تا به توقف برون‌سپاری رای مثبت دهند چون این تصویب موضوع را به صلاح شهرداری و مدیریت شهری دانست.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست