• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۵-۱۴
  • شناسه خبر: 7709

رسانه‌ها درست ببینند، بشنوند و انتقال دهند

پیام ملّت – نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‌ها چشم و گوش مردم هستند پس رسانه‌ها باید درست ببینند، بشنوند و به درستی انتقال دهند. احمد بیدگلی در گفتگو با پیام ملّت اظهار کرد: این روز‌ها داشتن اط ...

پیام ملّت – نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‌ها چشم و گوش مردم هستند پس رسانه‌ها باید درست ببینند، بشنوند و به درستی انتقال دهند.

احمد بیدگلی در گفتگو با پیام ملّت اظهار کرد: این روز‌ها داشتن اطلاعات موضوع مهمی است. همچنین هر چه مردم بتوانند به اطلاعات واقعی و حقیقی دست یابند قضاوت مناسب‌تری نسبت به مسائل خواهند داشت.

وی ادامه داد: در واقع انتقال اطلاعات صحیح منجر به تحلیل درست مسائل می‌شود. به خصوص در جامعه کنونی که نه تنها مردم در همه موارد دخیل هستند و بلکه تمایل دارند موثر باشند.

بیگدلی با بیان اینکه اطلاع رسانی به مردم از طریق رسانه‌ها صورت می‌گیرد، افزود: در این میان رسانه‌های جمعی از جمله خبرگزاری‌ها یا صدا و سیما نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هرچه اطلاعات و اخبار، واقعی و حقیقی به مردم انتقال داده شوند که جزو وظایف اصلی آنهاست نقش پررنگی از خود برجای می‌گذارند.

بیگدلی با بیان اینکه در مقابل اگر اخبار فراتر از آنچه هستند و یا با کاستی، منتقل شوند مشکلاتی در جامعه پدید می‌آورند، بیان کرد: رسانه‌ها چشم و گوش مردم هستند.

وی عنوان کرد: روزگار امروز رسانه‌ها با دهه‌های قبل تفاوت بسیاری کرده است چرا که امروز اخبار در همه جای دنیا حتی دورترین نقاط کشور مخابره شده و اغلب مردم مطلع می‌شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این چشم و گوش‌ها به عبارتی رسانه‌ها، وظیفه سنگینی بر عهده دارند.  رسانه‌ها باید درست ببینند، درست بشنوند و به درستی انتقال دهند. اگر این روند به درستی طی شود خروجی مناسبی خواهند داشت.

بیگدلی از رسالت رسانه‌ها سخن به میان آورده و ادامه داد: متاسفانه برخی از رسانه‌ها سیاسی، تعدادی وابسته و برخی نیز مستقل هستند. رسانه‌هایی که مستقل هستند در انجام وظایف خود به بهترین شکل ممکن عمل کرده‌اند. پس رسانه‌های وابسته مطمئنا به ضرر خود مطلبی را درج نمی‌کنند. رسانه‌های سیاسی نیز به سمت سیاست پیش می‌روند.

وی تاکید کرد: رسانه هر چه مستقل‌تر باشد اخبار را واقعی‌تر انعکاس می‌دهد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی از تعامل رسانه‌ها و مسئولان چنین گفت: این تعامل میان مسئولان و رسانه‌ها نسبت به گذشته بیشتر شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ابزراهایی که در اختیار رسانه‌ها قرار دارد بیشتر بوده و قدرت عمل بسیاری دارند از این‌ر مسئولان نیز با رسانه‌ها همراهی می‌کنند تا تعارضی میان آن دو ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه اما برخی از رسانه‌ها همچون رسانه‌های دولتی(صدا و سیما) متاسفانه آنگونه که باید و شاید به نقش خود واقعی عمل نمی‌کنند، افزود: به عبارتی این رسانه نقش ضعیفی نسبت به آنچه وظیفه دارد، ایفا می‌کند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست