• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۵-۱۶
  • شناسه خبر: 7729

رسانه ها توان جریان سازی ندارند

پیام ملّت – رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: متاسفانه جریان قوی رسانه ای برای خرید خدمات در حوزه اطلاع رسانی در استان زنجان وجود ندارد و رسانه ها توان جریان سازی ندارند. به گزارش ” پیام ملّت” پر ...

پیام ملّت – رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: متاسفانه جریان قوی رسانه ای برای خرید خدمات در حوزه اطلاع رسانی در استان زنجان وجود ندارد و رسانه ها توان جریان سازی ندارند.
به گزارش ” پیام ملّت” پرویز قزلباش در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با بیان اینکه تعامل دو طرفه رسانه ها با دانشگاه علوم پزشکی و مراکز مرتبط از گسترش و انتشار اطلاعات نادرست جلوگیری می کند، افزود: باید فضا به سمتی حرکت کند که رسانه ها به صورت تقسیم بندی شده و هدفمند در حوزه های مختلف بهداشت و درمان ورود کرده و به اطلاع رسانی بپردازند.
وی تصریح کرد: هر چند محدودیت ها در کشور ما به گونه ای است که خبرنگاری به معنای واقعی انجام نمی شود اما آنچه امروز ما مدیران به آن نیاز داریم گفتگو و کار تیمی است.
قزلباش با بیان اینکه متاسفانه در جامعه پزشکی کار تیمی ضعیف است و از ابتدا آموزشی در این زمینه وجود نداشته است٬ گفت: به نظر می رسد یکی از بهترین اقدامات کنونی کار تیمی و مذاکره در راستای اطلاع رسانی و تولید محتوا است.
وی ادامه داد: در نظر داریم در حیطه اجتماعی سازی سلامت از توان و تفکر رسانه های مختلف به جای یک رسانه خاص بهره ببریم. در این صورت عمق مطالب نیز هوشمندانه تر خواهد بود.
وی اضافه کرد: این روزها مردم کمتر سراغ رسانه های کاغذی می روند اما حوزه مجازی نیز پر رنگ نیست چرا که اعتماد کامل به درج درست مطالب و مرجعیت آنها وجود ندارد. در واقع باید وقایع را در چهارچوب مسائل ملی و اجتماعی بیان و مطالبه گری مردم را در نظر بگیریم.
وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع آمادگی برگزاری دوره های تخصصی سواد سلامت را داریم و در این مسیر تا حد توان اقدام خواهیم کرد.
در بخشی از جلسه مدیر مسئول دو هفته نامه عصرملّت نیز با اشاره به اینکه دلیل سرآمد بودن رسانه ها در برخی از کشورها مستقل بودن آنهاست ، گفت: متاسفانه اغلب رسانه های موجود در کشور به نهاد یا ارگانی وابسته هستند.
علی اکبر شیوخی افزود: باید در حوزه سلامت اجتماعی الگوسازی شود. اغلب در برخورد با رخدادها مقطعی عمل می شود. در حالی که کشورهای موفق دنیا با الگوسازی در حوزه فرهنگ روند صحیحی را در پیش گرفته اند و موفق هم شده اند.

در بخشی از این جلسه که به بیان نظرات و پیشنهادات اصحاب رسانه اختصاص یافت خبرنگاران موضوعاتی چون تعاملات هر چه بیشتر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی٬ شفاف سازی٬ ایجاد زمینه برای آموزش در حوزه سواد سلامت٬ تلاش در راستای کاهش بیماری ها٬ راه اندازی اتاق فکر و … را مطرح کردند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست