• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۵-۱۷
  • شناسه خبر: 7776

زنجان؛ میزبان جشنواره ملی آش ایرانی

پیام ملّت – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: جشنواره ملی آش ایرانی از ۲۲ تا ۲۶ مرداد ماه در منطقه تفریحی ائل‌داغی زنجان میزبان علاقه مندان خواهد بود. به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت، ...

پیام ملّت مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: جشنواره ملی آش ایرانی از ۲۲ تا ۲۶ مرداد ماه در منطقه تفریحی ائل‌داغی زنجان میزبان علاقه مندان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت، یحیی رحمتی در نشست خبری سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان با تاکید بر نقش رسانه ها در انعکاس خبر جشنواره ملی آش ایرانی در سال های گذشته افزود: بر این اساس زنجان به استان مقصد گردشگری تبدیل شده است.

رحمتی با اعلام اینکه سال ۱۳۸۴ اولین دوره جشنواره آشپزی آغاز به کار کرد، بیان کرد: اکنون این جشنواره خود را به قدیمی ترین جشنواره تبدیل کرده و ۱۳ سال قدمت دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر برگزاری  این جشنواره در سطح منطقه ای گفت: در این جشنواره غذای ۳۱ استان کشور در طعم ها و ذائقه های مختلف بین عموم گردشگران عرضه خواهد شد.

رحمتی با اشاره به اینکه زنجان به عنوان شهر ملی ملیله بین شهرهای ایران به ثبت رسید، افزود: همه نگران بودند مبدا خلق این اثر به نام دیگر استان ها باشد اما طی تلاش ها به نام زنجان کلید خورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به برنامه‌های جشنواره آش گفت: غرفه های آش٬ صنایع دستی٬ شب های فرهنگی، سیاه چادر ها و … زینت بخش های این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ استان حضور نهایی شده خود در حوزه آش٬ را اعلام کرده‌اند، عنوان کرد: صنایع دستی ۳۱ استان کشور در این جشنواره در معرض ید عموم قرار می‌گیرد.

رحمتی با بیان اینکه در مجموع ۱۳۱  غرفه در این جشنواره فعال خواهند بود، افزود: شرکت کنندگان محلی استان زنجان ۲۶۰ گروه بودند و برای حفظ کیفیت بین آنها با حضور داوران مطرح ملی مسابقه برگزار شد. در نهایت ۱۵ گروه برای حضور در جشنواره اعلام می‌شوند.

مدیرک ل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه در حوزه سیاه چادر ۹ استان شرکت می کنند، ادامه داد: مهمانانی از کشور می آیند و قطار گردشگری نیز به این مقصد خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه تیزر جشنواره برای اولین بار به صورت سراسری پخش می شود، گفت: پوستر جشنواره حاوی نکارگری دوره قجر است

رحمتی با اعلام اینکه سال گذشته ۴ میلیارد تومان آورده از محل برگزاری جشنواره آش ایرانی به استان تزریق شد، اضافه کرد: راسته مخصوصی صرفا جهت ارائه محصولات زینتی ملیله در بخشی از جشنواره در نظر گرفته شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه طبق آمارهای دوربین ثبت تردد به طور میانگین ۱۲۰ هزار نفر روزانه در جشنواره سال ۹۶ حضور ‌یافتند، گفت: خیابان آش خوری طبق معمول با ۴۵ نوع آش فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه تورهای یک روزه برای مسافران این مدت در زنجان ر نظر گرفته شده است، ادامه داد: غرفه مخصوص جهت معرفی زنجان و تشویق و راهنمایی برای مشاهده نقاط گردشگری استان در نظر گرفته شده است.

رحمتی اظهار کرد: این برنامه از شبکه های سراسری پخش خواهد شد. سال گذشته میزان فیلم ها و خبرهای ارسال شده از جشنواره قابل توجه بود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست