• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۵-۱۹
  • شناسه خبر: 7760

خبرنگار متعهد، بی طرف است

محمد عباسی – ۱۷ مرداد روز پاسداشت تلاش  بی وقفه انسان های آگاهی است که با سلاح قلم برای اعتلاء و ارتقاء سطح بینش جامعه گام برمی دارند . روز خبرنگار روزی است که شهید محمود صارمی با جانفشانی مجاهدانه در عرصه مبارزه ب ...

محمد عباسی – ۱۷ مرداد روز پاسداشت تلاش  بی وقفه انسان های آگاهی است که با سلاح قلم برای اعتلاء و ارتقاء سطح بینش جامعه گام برمی دارند .

روز خبرنگار روزی است که شهید محمود صارمی با جانفشانی مجاهدانه در عرصه مبارزه با جنگ نرم دشمن، برگ زرینی را در وادی قلم و آگاهی بخشی به جامعه به ارمغان آورد.

امروزه حرفه خبرنگاری در جهان به عنوان تأثیرگذار ترین ابزار ارتباطی به شمار می رود. به یمن وجود این قشر مردم جهان از همه رویداد ها و حوادثی که در جامعه بوقوع می پیوندد، در کمترین زمان ممکن آگاه می شوند

به نظر حقیر بی طرفی،امانت داری ،صداقت و کسب اعتماد جامعه از شاخص های خبرنگاران متعهد و متدین است.

امروزه بسیاری از خبرنگاران کشور عزیزمان ایران اسلامی بی هیچ ادعا و توقعی در راه علمی کردن رسالت خبرنگاران گام های بلند برمی دارند .

در این برهه از زمان برای پیشرفت و توسعه همه جانبه و پایدار نظام جمهوری اسلامی نیازمند خبر نگارانی هستیم که با خود گذشتگی،بلندی طبع، اخبار بسیار خاص را طبق ارزش های نظام اسلامی به اقصا نقاط جهان مخابره می کنند.

خبرنگاران در این حرفه بسیار خاص باید همواره با داشتن عشق و علاقه و بهره گیری ازاستعدادهای ذاتی و شم خبری و با در نظرگرفتن حفظ امانت داری، رخدادها، حوادث و مشکلات جامعه را به نحوی مطلوب و کارشناسانه به سمع و نظر مسئولان و برنامه ریزان جامعه برسانند.

بی طرفی،امانت داری، دقت،صراحت، صداقت، کسب اعتماد ، قدرت درک، تجزیه و تحلیل و پیش بینی حوادث از شاخصه های خبرنگاران متعهد و متدین است؛ چرا که ذات اصل یک خبرنگار متعهد مبتنی بر حفظ بی طرفی است.

با توجه بر اینکه رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی به شمار می آید، باید اطلاع رسانی به دور از غوغاسالاری و تکیه بر میثاق اطلاق خرفه ای انجام گیرد.

خبرنگاران باید این مهم  که امروزه تبلیغات سهمگینی از سوی بنگاهای خبری دشمنان بر علیه کشورمان طراحی و اجراء می شود، بایستی با بهره گیری از بصیرت و آگاهی از ارزش های اسلامی و دینی ایران دفاع کنند و نگذارند حقایق جامعه اسلامی وارونه در جهان انتشار یابد.

در پایان بر این نکته اشاره کنم که متاسفانه در ایران قوانینی دست و پاگیر زیادی در حوزه اطلاع رسانی وجود دارد که بایستی با بررسی های کارشناسانه بسیاری از قوانین دست و پاگیر رفع و از سخت گیری های بسیاری که در این حوزه برای خبرنگاران وجود دارد، جلوگیری شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست