• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۵-۱۹
  • شناسه خبر: 7768

محتوا در ارائه عملکرد دستگاه‌ها ضرورتی اجتناب ناپذیر است

پیام ملّت – مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری زنجان گفت: نبود محتوای مناسب در ارائه عملکرد دستگاه‌ها برای هفته دولت مهمترین ضعف سال گذشته بود از این‌رو محتوا ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. به گزارش «پیام ملّت» ادر ...

پیام ملّت مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری زنجان گفت: نبود محتوای مناسب در ارائه عملکرد دستگاه‌ها برای هفته دولت مهمترین ضعف سال گذشته بود از این‌رو محتوا ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش «پیام ملّت» ادریس سالاری در نخستين ستاد بزرگداشت هفته دولت با اشاره به اینکه یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی ایجاد شرایط جهت فعالیت رسانه‌ها است، افزود: ما باید با برنامه‌ریزی و مشورت با مسئولان از بروز ایرادات گذشته جلوگیری کنیم.

توجه جدی به افکار عمومی امر مهمی است، وی با بیان این جمله اضافه کرد: دستگاه‌ها برای ارائه عملکرد خود از تکنولوژی و ابزارهای ارتباطی بهره گیرند. کلیپ، نمودار و حتی رنگ و نور و …. نیز می‌تواند در انتقال صحیح پیام موثر باشد.

سالاری اظهار کرد: سال گذشته ۹ مرداد ماه با تاکیدات استاندار اولین جلسه ستاد بزرگداشت هفته دولت برگزار شد و تلاش‌ها بر این بود اهداف و سیاست‌ها در حد امکان اجرایی شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری زنجان با بیان اینکه ۲۳ و ۲۹ مرداد ماه روابط عمومی ها پای کار آمدند، عنوان کرد: مجموعه برنامه های تولیدی در صدا و سیما انتشار یافت. ویژنامه ای نیز تهیه و در اختیار ادارات قرار گرفت. همچنین توانستیم در سطح ملی و استانی پروژه های خود را مطرح کنیم.  در این میان دیدار با خانواده شهدا و اجرای دیگر برنامه‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: هر چند سال گذشته روند بهتر از سال های قبل بود اما مهمترین ضعف در ارائه عملکرد دستگاه‌ها نبود محتوای مناسب بود. در واقع محتوا برای مخاطب چندان جذاب واقع نشد.

سالاری با اشاره به اینکه امسال با استفاده از تجارب گذشته و رهنمون های مسئولان  باید یک گام پیش‌تر رویم، گفت: دهه فجر امسال ویژه خواهد بود چرا که ۴۰ سالگی انقلاب به اتمام می‌رسد و این در حالی است که دشمنان مشروعیت نظام را هدف قرار داده اند.

وی با اشاره به اینکه باید امید و نشاط را به جامعه تزریق کنیم، افزود: جامعه در مسیر توسعه است و امید به آینده باید تجلی یابد. در این میان ما باید علاوه بر نقاط منفی، به نقاط مثبت نیز بپردازیم تا جامعه مایوس نشود.

خلاء ها را از میان برداریم

در ادامه اسماعیل حسینی مدیر روابط عمومی مدیریت برنامه ریزی از مهندسی محتوا سخن به میان آورده و اظهار کرد: دستگاه‌ها باید اطلاعات و امار خود را آماده کنند و از ابزارهای مختلف بهره بگیریم.

وی اضافه کرد: سال گذشته جای شبکه‌های مجازی، تولید محتوا و استفاده از ابزارها به روز خالی بود اما امسال این خلاء باید جبران شود.

ضروت ارتقاء ارتباط دستگاه‌ها با اصحاب رسانه

مدیر خانه مطبوعات استان زنجان نیز با بیان اینکه دستگاهای اجرایی استان آنگونه که باید از ظرفیت‌های رسانه‌ها استفاده نمی‌کنند، گفت: این موضوه نقص است در حالی که در سایر استانها از این ظرفیت بیشتر استفاده می‌شود. اکنون ارتباط رسانه‌ها با دستگاه‌های اجرایی کم شده و این امر اغلب به مدیران باز می‌گردد چون آنها دوست دارند در فضای مجازی اطلاعات خود را ارائه کنند.

یوسف ناصر با اشاره به اینکه تنها رسانه‌های قابل اعتماد رسانه‌های مکتوب و مجازی هستند، ادامه داد: مدیران دستگاه‌ها در ارائه عملکرد خود دچار مشکل هستند و از طرفی نیز حمایت دو طرفه میان رسانه ها و دستگاه ها از بین می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه در فضای فعلی ارتباطات باید بیشتر شود، بیان کرد: در مسیر تعامل هزینه‌ها چندان بالا نیست و مدیران برای ارائه عملکرد خود باید از این زمینه استفاده کنند. با این حا اعلام می‌کنم که آمادگی ارائه عملکرد دستگاه ها را داریم.

خدمت به افکار عمومی در مدیریت کارها قرار گیرد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز با بیان اینکه باید به سمتی برویم که همدلی، همراهی، وحدت رویه و هم‌بستگی اجتماعی اجتماعی ایجاد شود،

اسماعیل رحمانی با اشاره به اینکه خدمت به افکار عمومی باید در مدیریت کارمان قرار گیرد، افزود: باید  عملکرد خود را شفاف بگوییم و صدای مردن را بشنویم و در اندیشه آنها شرکت کنیم.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد در شرایط دو قطبی هستیم. به طوری که مردم  از رسانه های قابل دسترس استفاده می کنند. یعنی از مباحث نوشتاری و فیزیکی دور و به سمت فضاهای مجازی سوق می یابند. در این میان باید در سطح استان شرایط را طوری پیش ببریم که وقتی مردم از رسانه‌های فیزیکی دور می‌شوند منبع موثق مجازی مهیا باشد.

رحمانی با اشاره به اینکه در حوزه ارتباطات باید افکار سنجی داشته باشیم، افزود: باید در درون و برون سازمان مباحث را اطلاع رسانی کنیم و هدفمند و اثر بخش عمل کنیم.  همچنن باید تصویر خدمات سازمانی تنظیم شود.

وی اضافه کرد: باید شرایط به گونه‌ای باشد که خرید خدمت سازمانی از رسانه‌ها میسر شود. در مجموع باید سواد رسانه ای خود را بالا

ببریم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: اگر طی ۵ سال گذشته آسیب شناسی می‌کردیم اکنون در مبحث محتوا نیز مشکلی نداشتیم.

ضرورت وجود خلاقیت در ارائه عملکردها

معاون مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری زنجان نیز با اشاره به اینکه جامعه مدنی باید اکنون به معنای استفاده از بخش غیر دولتی جاری و ساری باشد، گفت: صنوف بهترین امکان برای ظرفیت سنجی هستند. امسال با خلاقیت به سمت ارائه عملکردهای دستگاه‌ها برویم.

رضا بخشی‌فرد ادامه داد: یکی از مهمترین موارد در موفقیت دستگاه‌ها استفاده از تشکل ها و سمن های مردم نهاد است. اکنون استان زنجان در کمیت سمن ها در کشور شاخص است که هر یک در  بخش های مختلف فعالیت دارند.

وی با طرح سوال اینکه چه کنیم آنچه کرده‌ایم توسط مردم مشخص شود؟، اظهار کرد: در حوزه عمومی باید شهرداری‌ها فعال برخورد کنند. همچنین خانه احزاب صنفی است و ظرفیت های بالایی دارد که می‌توان به درستی از این ظرفیت استفاده کرد.

اهمیت مدیریت اطلاعات در حوزه عملکردها

مدیرکل هماهنگی امور استانداری زنجان با بیان اینکه رویکردهای اصلی در اقدامات دولت چندین بار در حوزه کارگروه‌ها تبیین شده است، افزود: اما مهم مدیریت اطلاعات در حوزه عملکردهاست تا به بهترین شکل ممکن در دسترس مردم قرار گیرد.

محمدرضا آبی‌پور با بیان اینکه فضای همدلی و مشارکت، تشکیل جلسات وظیفه‌ای و تصمیمات کاگروه‌های تسهیل به عنوان محورهای اطلاع رسانی قرار گیرد، عنوان کرد: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته سال گذشته کارگروه اشتغال ۲۷ هزار شغل را هدف گذاری کرده بود که از این تعداد ۲۲ هزار و ۷۳۷ مورد به ثبت رسید این رقم نسبت به نرم کشور عدد قابل توجهی است.

ضرورت احیاء فرهنگ توسعه مشارکت مردمی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه سال گذشته پروژه‌های عمرانی ۳۵ روستا در استان با مشارکت مردم به ثمر رسیده است، افزود: ۳۵ پروژه عمرانی در روستاها نیز امسال انجام می‌شوند.

رضا کابلی با تاکید بر اینکه فرهنگ توسعه مشارکت باید احیا شود، ادامه داد: اکنون در حال مطالعه پروژه‌های ۴۶ روستا هستیم. به خاطر داشته باشیم که این پروژه‌ها با اتکا بر اعتبارات ملی و استانی به مرحله بهره‌برداری نمی‌رسند.

ضروت صرف هزینه در حوزه ارائه عملکردها

رضا الهی سرشت معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان نیز با اشاره به اینکه ساخت اپلیکیشن و دیگر برنامه‌های به روز برای هر دستگاه به تناسب خدمات در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد:دستگاه‌ها با تعامل دو طرفه خود با رسانه‌ها نشریه‌هایی را انتشار دهند و برای این بخش از حوزه فرهنگی خود هزینه در نظر گیرند. همچنین از هنرمندان برای تولید آثار ارزشمند در حوزه اطلاع‌رسانی عملکردها استفاده کنند.

از اقدامات کلیشه‌ای فاصله بگیریم

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز گفت: از اقدامات کلیشه ای فاصله بگیریم و از خلاقیت بهره ببریم. دولت در حوزه اطلااع رسانی باید جدی وارد شود و اعتبارات قابل قبولی برای این حوزه صرف شود.

مسیح الله سلطانی با بیان اینکه اغلب از نگاه برخی مدیران اغناء جامعه مهم نیست لکه مهم ارائه خدمات است، افزود: اطلاع‌رسانی تاکنون در امر اقدامات رضایت بخش نیست. در واقع ما باید اعتماد را بازسازی کنیم و از تکنیک های رسانه ای استفاده کنیم.

برخورد با سیاه نمایی گران

مدیر کل تعاون، کار  و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه ضعف اصلی ما اطلاع رسانی است، اظهار کرد: نقش خبرنکاران در انعماس خدمات دولت مهم است اما متاسفانه شاهدیم برخی از افراد در فضای مجازی سیاه نمایی نیز می‌کنند. در این وادی به نظر می‌سد که دستگاه‌های ناظر و ذی‌ربط باید وارد عمل شوند و اجازه چنین اقداماتی را نداهند. چرا که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شوند.

محمدرضا یوسفی اظهار کرد: سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی تعطیل که مدت‌ها در شرایط نامطلوب بودند  بپدند احیای شدند بدون حتی یک رقم تسهیلات بانکی، بلکه با استفاده از سیاست های جدی و روندی نو در اهداف دولت مثل بخشودگی جرایم و …این مهم انجام شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست