• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۶-۱۱
  • شناسه خبر: 8347

نخستین دوره تخصصی هیأت‌های مذهبی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود

پیام ملّت – رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان آموزش مأموریت‌ها، معارف و مهارت‌های هیأت دانشجویی تراز انقلاب را نیاز امروز این هیأت‌ها دانست. سعید احمدی در گفتگو با خبرنگار گ ...

پیام ملّت – رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان آموزش مأموریت‌ها، معارف و مهارت‌های هیأت دانشجویی تراز انقلاب را نیاز امروز این هیأت‌ها دانست.

سعید احمدی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با توجه به برگزاری نخستین دوره تخصصی هیأت‌های مذهبی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد زنجان اظهار کرد: «زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است و مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان با شکوه خاصی در این شهر برگزار می‌شود.»

نتیجه تصویری برای هیات مذهبی زنجان

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان، هیأت‌های مذهبی را از مهم‌ترین تشکل‌ها با خاستگاه مردمی و تأثیرگذاری زیاد دانست و افزود: «محور این همایش، تدوین نقشه راه و چگونگی تحقق هیأت تراز انقلاب اسلامی به لحاظ مأموریت‌ها، معارف و مهارت‌ها است.»

وی با بیان اینکه خوراک معنوی و معارف ارائه‌شده در هیأت باید متناسب با مأموریت آن باشد، گفت: «مأموریت‌های هیأت‌های مذهبی در بستر دانشگاه که محیط علم، دانش و فناوری است، تعریف می‌شود و بدون تردید، تمدن‌سازی اسلامی در این زمینه مورد توجه است.»

احمدی خاطرنشان کرد: «نکته دیگر در حوزه هیأت‌داری، مهارت است. مهارت برای مسئولان هیأت‌های مذهبی و اعضای شوراهای آنها لازم است. اداره هیأت باید صحیح، دقیق و منظم باشد؛ چراکه انتقال تجربه‌ها در این مرحله بسیار مهم است به همین دلیل گعده‌ها، میزگردها و کارگاه‌هایی در نظر گرفته‌شده تا این تجربیات منتقل شود.»

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: «بصیرت‌افزایی، توجه دادن مسئولان به انحرافات عزاداری، آسیب‌شناسی عزاداری و نقد تشیع انگلیسی در نخستین دوره تخصصی هیأت‌های مذهبی دانشجویی مورد بررسی قرار می‌گیرد.»

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان بیان کرد: «دو بخش مهم هیأت‌های یعنی سخنرانی و مداحی در این دوره به بحث گذاشته می‌شود. محتوای منبرها و سخنرانی‌ها، مداحی، شعر و سبک آن و ادبیات نیز در این دوره بررسی می‌شود. مختصات و مؤلفه‌های شعر تراز انقلاب اسلامی و شعری که به مشکلات مردم، جامعه و به‌ویژه معضلات جهان اسلام بپردازد مورد تأکید است.»

احمدی گفت: «نخستین دوره تخصصی هیأت‌های مذهبی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد زنجان با پذیرش شرکت‌کنندگان در عصر روز ۱۲ شهریور آغاز می‌شود و عصر ۱۶ شهریور نیز مراسم اختتامیه خواهد بود.»

وی اظهار کرد: «تلاش‌ شده تا این دوره به سبک هیأت برگزار شود. به این معنا که بخشی از میزگردها در فضای حسینیه برگزار می‌شود و به‌طور کلی مدیریت دوره شبیه به مدیریت هیأت‌ها خواهد بود. برنامه‌های فرهنگی و تفریحی و بازدید از آثار باستانی شهر زنجان نیز بخش دیگری از برنامه‌های این دوره است.»

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست