• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۶-۱۱
  • شناسه خبر: 8316

نظام بانکی صف خود را از موسسات مالی بدنام جدا کند

پیام ملّت – استاندار زنجان گفت : نظام بانکی با در دست داشتن سرمایه های مردم باید در حفاظت، نظارت و استفاده بهینه از این ثروت ملی در جهت افزایش تولید و اشتغال اهتمام جدی تری داشته باشد. اسدالله درویش امیری در نشست ش ...

پیام ملّت – استاندار زنجان گفت : نظام بانکی با در دست داشتن سرمایه های مردم باید در حفاظت، نظارت و استفاده بهینه از این ثروت ملی در جهت افزایش تولید و اشتغال اهتمام جدی تری داشته باشد.

اسدالله درویش امیری در نشست شورای هماهنگی مدیران بانک های استان زنجان افزود : سالم ترین نظام اقتصادی کشور در نگهداری سرمایه های مالی مردم بانک های دولتی است.

وی اضافه کرد : هنوز هم مطمئن ترین نظام بانکداری با خدمتگزارترین عناصر را بانک های دولتی تشکیل می دهند و باید میان این بنگاه های اقتصادی مطمئن و برخی موسسات مالی سودجو که با خیانت در امانت مردم، سیستم بانکی کشور را بدنام می کنند، تمایز قائل شد.

وی تصریح کرد : متاسفانه برخی از موسسات مالی با سوء استفاده از اعتماد مردم و با نام ائمه معصومین یا واژه های مقدس، پول مردم را جمع و در امانت خیانت می کنند و موجب هتک حرمت نظام بانکداری می شوند.

استاندار زنجان گفت : کارگزاران نظام بانکی باید با امانتداری، اعتبار خود را حفظ و بی اعتمادی های ایجاد شده را بازسازی و جبران نمایند.

وی افزود : خوشنامی و اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه اجتماعی سیستم بانکی است و بدست آوردن اعتماد عمومی و حفظ آن بسیار دشوار است و نباید با برخوردهای متکبرانه این اعتماد را خدشه دار کرد.

مقام عالی استان زنجان گفت : در اغتشاشات سال گذشته شاهد ورود برخی خسارات به بانک‌ها بودیم که نشان دهنده نارضایتی جامعه از سیستم بانکی است که می تواند علاوه بر تحریک عناصر خارجی و ضد انقلاب، بر اثر سرگردانی مردم و نارضایتی از برخی عملکردها و تبعیض ها در سیستم بانکی کشور باشد.

درویش امیری اضافه کرد : گاهی مردم در مواجهه به بانک ها برای دریافت تسهیلات کوچک، معطلی بسیاری را تحمل می کنند و این سرگردانی مراجعین را آزار می دهد و گاهی با مشاهده برخی تبعیض ها و برخورد دوگانه با مراجعین حین اعطای تسهیلات و دریافت تضامین بانکی، نارضایتی ها از این سیستم اقتصادی افزایش می یابد که باید مورد بررسی و نظارت قرار گیرد.

وی تصریح کرد : دریافت تضامین سخت هنگام پرداخت مبالغ بالای تسهیلات موجب جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو و فرصت طلب می شود.

استاندار زنجان ادامه داد : نظام بانکی بدلیل پرداخت تسهیلات از محل سرمایه های عمومی باید تضامین محکمی از دریافت کنندگان تسهیلات با مبالغ بالا، دریافت نماید ولی با اقشار خاصی از جامعه که برای دریافت تسهیلات خُرد مراجعه می کنند باید مدارا شود چرا که کشاورزان و اقشار پایین و متوسط جامعه کمترین آمار را در عدم پرداخت مطالبات بانکی دارند و همواره به تعهدات مالی خود پایبند مانده اند.

وی گفت : مجموع عملکرد بانک های دولتی در استان زنجان رضایت بخش است.باید اهتمام جدی تری در پرداخت تسهیلات تکلیفی و مشخص شده از سوی دولت صورت پذیرد و علاوه بر اخذ تضامین بانکی مورد نیاز در زمان پرداخت تسهیلات، با مردم مدارا شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست