• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۶-۱۲
  • شناسه خبر: 8370

فراوانی آب در زنجان توهم است

پیام ملّت– مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با تاکید بر اینکه امسال میزان بارش ها در استان زنجان تغییر چندانی با میانگین دراز مدت نداشته است، گفت: فراوانی آب در استان زنجان یک توهم است. علیرضا جزء قاسمی با اش ...

پیام ملّت مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با تاکید بر اینکه امسال میزان بارش ها در استان زنجان تغییر چندانی با میانگین دراز مدت نداشته است، گفت: فراوانی آب در استان زنجان یک توهم است.

علیرضا جزء قاسمی با اشاره به اینکه باید قبول کنیم اقلیم خشکی در کشور حاکم است گفت: تنها راه پیش رو برای عبور از کم آبی سازگاری با آن است.

وی با تاکید بر امر فرهنگ سازی به عنوان اقدام شاخص در زمینه سازگاری با کم آبی عنوان کرد: با وجود محدودیت های شدیدی که در منابع آبی داریم همچنان میزان مصرف آب در کشور دو برابر میانگین مصرف جهانی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه مصرف بالای آب در کشور در حالی است که ایران تنها یک سوم میانگین بارش جهانی را به خود اختصاص داده است، گفت: تمامی شاخص ها نشان از مصرف بی رویه آب و در کنار آن سایر حامل های انرژی در کشور دارد که این حقیقت نشان می دهد باید در سبک زندگی و میزان مصرف شهروندان تجدید نظر جدی انجام پذیرد.

وی با تاکید بر حفظ منابع آب به عنوان مهمترین منبع حیات بخش برای جوامع بشری گفت: هم اکنون در بسیاری از کشور های پر باران و توسعه یافته جهان ۱۰۰ درصد آب مصرفی بازچرخانی و استفاده مجدد می شود اما این میزان در کشورمان کمتر از ۳۰ درصد است.

مدیر عامل شرکت آبفای استان زنجان تصریح کرد: تکنولوژی تولید و اجرای سیستم های فاضلاب به صورت ۱۰۰ درصد داخلی در کشور وجود داشته و باید برای گام برداشتن به سوی بازچرخانی تمام آب مصرفی در کشور و به تبع آن در استان زنجان آماده شد.

جزء قاسمی با اشاره به ۲۴ درصد آب بدون درآمد در شهر های استان زنجان گفت: این میزان معادل میانگین آب بدون درآمد در کشور است اما در مقایسه با میانگین جهانی که ۱۵ درصد است بیشتر بوده و باید برای کاهش آن اقدام کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست