• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۶-۱۷
  • شناسه خبر: 8448

رضایت استاندار از طرح های عمرانی شهر زنجان/گزارش تصویری

پیام ملّت – استاندار زنجان پس از بازدید از طرح های عمرانی شهرداری، رضایت خود از عملکرد مدیریت شهری را اعلام کرد. اسدالله درویش امیری برای بازدید از طرح های عمرانی جاری در سطح شهر، میهمان شهرداری شد و در جریان اقدام ...

پیام ملّت استاندار زنجان پس از بازدید از طرح های عمرانی شهرداری، رضایت خود از عملکرد مدیریت شهری را اعلام کرد.

اسدالله درویش امیری برای بازدید از طرح های عمرانی جاری در سطح شهر، میهمان شهرداری شد و در جریان اقدامات اجرایی قرار گرفت.

نخستین طرحی که استاندار زنجان به بازدید آن رفت و در جریان جزئیات قرار گرفت، پروژه پیاده راه خیابان امام بود.

در حالی که هنوز چراغ کاسبی بازار زنجان روشن نشده بود، اسدالله درویش امیری از شهردار زنجان شنید که مرحله ۱ و ۲ این پیاده راه پیش از آغاز مراسم های ماه محرم به اتمام می رسد و کار تا ۱۳ همین ماه تعطیل می شود

.

مسیح الله معصومی، شهردار زنجان این را هم اضافه کرد که برای حضور هیات مذهبی در این محدوده از شهر هیچ مشکل و مانعی ایجاد نخواهد شد و پس از اتمام مراسم ها، عملیات با جدیت ادامه پیدا می کند.

وی به این موضوع هم اشاره کرد که در مرحله سوم که قسمت میانی پیاده راه خیابان امام خمینی است، بناست کانال فاضلابی اجرا و سپس روکشی انجام گیرد تا این پروژه به اتمام و بهره برداری برسد.

معصومی به مناسب سازی معابر برای سالمندان و معلولان اشاره کرد و به استاندار زنجان خبر خرید خودرو کم ارتفاعی به منظور انتقال رایگان سالمندان و معلولان پیاده را داد.

طول مسیر پیاده راه ۳۰۰ متر با عرض ۲۲ متر بوده و در آن ۲ باند دوچرخه سواری، هشت متر در ضلع شمالی و ۶ متر در مضلح جنوبی پیاده رو پیش بینی شده است.

به گفته شهرداری با وجود آنکه عملیات اجرایی این طرح از ۲۸ تیر آغاز شده اما پیشرفت فیزیکی آن به ۴۰ درصد می رسد.

پروژه بعدی که میزبان استاندار و مسئولان شهری زنجان شد، پروژه پارکنیگ سعدی بود که بناست در هشت هزار و ۱۴۰ متر مربع برای ۱۴۸ خودرو فضای مسقف و ۱۸ خودرو محیط روبازی ایجاد کند.

در کنار این پارکنیگ ۲ هزار و ۳۲۰ متر مربع هم فضای تجاری و ۴۱۶ متر مربع رستوران در هشت طبقه احداث می شود.

تاکنون برای اجرای این پروژه در مرحله نخست ۷۵ میلیارد ریال صرفه شده و مرحله دوم آن هم به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد تا پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی فعلی به ۱۰۰ درصد و زمان بهره برداری برسد.

استاندار زنجان از پارکنیگ سعدی سوار بر خودرو راهی پروژه تملک و بازگشایی زینبیه غربی شد.

.

برای پروژه تملک و بازگشایی خیابان زینبیه غربی تاکنون ۳۶ میلیارد اعتبار هزینه شده و تمام املاک واقع در این مسیر هم به تصاحب شهرداری درآمده است.

خیابان زینبیه غربی از حد فاصل خیابان مسجد مهدیه تا خیابان مطهری قرار گرفته است.

استاندار زنجان سپس راهی محل اجرای پارک بانوان غرب زنجان در کنار شهرک نانوایان و روبروی بیمارستان امام حسین(ع) شد.

شهرداری برای اجرای پارک بانوان غربی شهر زنجان، ۲۵ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی کرده و پیشرفت آن را تاکنون به ۷۰ درصد رسانده است تا در پنج هکتار محوطه اصلی، غرب این شهر را هم از وجود یک پارک مختص زنان بهره مند سازد.

استاندار زنجان در ادامه با خودرو از تقاطع و میدان جهاد هم که اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بازدید کرد.

این پروژه که بناست در آن میدانی به شعاع ۲۵ متر مربع احداث و راست گردهای مسیر اصلاح شود به گفته شهردار زنجان با اعتبار ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی اجرا می شود.

.

میدان جهاد در ابتدای ورودی شهر زنجان از جاده قدیم زنجان – تبریز واقع شده است.

پروژه تجاری، اداری و فرهنگی مهدوی طرح بعدی شهرداری زنجان بود که به استقبال استاندار رفت و سرمایه گذار طرح هم تا حد توان سفره دل برای گلایه از مشکلاتی همچون بیمه و نظام مهندسی را برای درویش امیری باز کرد

.

البته شهردار با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح در دهه فجر سال ۹۵ آغاز شده، خبر از بهره برداری و اتمام آن تا ۲ سال دیگر داد.

معصومی مدت اجرای پروژه را ۴۰ ماه خواند و پیشرفت فیزیکی کنونی آن را ۹۰ درصد اعلام کرد و خواستار ایجاد اصلاحاتی در رویه حضور مهندسان ناظر نظام مهندسی بر سر پروژه های عمرانی شهرداری شد.

.

وی کل اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه را ۹۶۳ میلیارد ریال برشمرد و گفت: شهرداری نیروهای توانمندی دارد و بر سر پروژه هایی که خود این نهاد اجرا می کند، نظام مهندسی الزامی برای حضور مهندسان ناظر خود ندارد، از همین رو می توان از این امتیار برای پروژه های مشارکتی شهرداری هم استفاده کرد.

استاندار از این پروژه راهی پارک رضوان که ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، شد.

پارک رضوان در شهرک زیبا شهر در ۳.۵ هکتار مساحت و با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار احداث می شود.

پل و تقاطع گلشهر که این روزها بخشی از شهر زنجان را درگیر خود کرده است و بناست به پروژه رکورد شکن این شهر تبدیل شود، هم میزبان استاندار شد.

این پل که عملیات اجرایی آن در ۱۰ خرداد سال ۹۷ آغاز و برای اجرای آن ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است، ۱۳۶ متر طول دارد و پیشرفت فیزیکی آن به ۲۵ درصد می رسد.

استاندار زنجان در نهایت راهی بازارچه میوه و تره بار گلشهر شد، پروژه ای که پیمانکار آن از شیوه ساخت جدیدی بهره گرفته بود و اطمینان می داد که در زمان وقوع زلزله خدشه ای به ساختمان این مجتمع تجاری، خدماتی و بازارچه میوه وارد نمی شود.

پیمانکار پیشرفت آن را ۲۵ درصد اعلام کرد و از مشارکت ۲۰ درصدی شهرداری در آن خبر داد.

 

عکاس: عرفان محمدی

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست