• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۶-۲۰
  • شناسه خبر: 8590

اقدام هیات امنای بیمارستان ولیعصر زنجان در فروش فیش به پزشکان غیرقانونی است

پیام ملّت –  موضوع ساخت، ساختمان پزشکان در مجاورت بیمارستان ولیعصر(عج) در جلسه شورای اسلامی شهر زنجان مورد بحث قرار گرفت. هر چند لایحه تغییر کاربری ها به تجاری و مسکونی نیز در کنار ساخت ساختمان پزشکان در قالب دهکده ...

پیام ملّت –  موضوع ساخت، ساختمان پزشکان در مجاورت بیمارستان ولیعصر(عج) در جلسه شورای اسلامی شهر زنجان مورد بحث قرار گرفت.

هر چند لایحه تغییر کاربری ها به تجاری و مسکونی نیز در کنار ساخت ساختمان پزشکان در قالب دهکده سلامت مورد بحث اعضای شورای شهر قرار گرفت، اما در نهایت با مخالفت هایی رو به رو شد و برای بررسی بیشتر در قالب لایحه به شهرداری فرستادند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به فروش فیش زمین های مجاور این بیمارستان به برخی پزشکان گفت: متاسفانه هنوز تکلیف کاربری ها و مجوزهای این پروژه از سوی مدیریت شهری نهایی نشده و هیات امنای بیمارستان این اقدام غیرقانونی را انجام داده اند.

اسماعیل دویران  تفکیک کاربری ها در این پروژه را یادآور شد و با تاکید بر رعایت حق و حقوق شهروندان در این پروژه اظهار کرد: مدیریت شهری در بخش ساخت مرکز درمانی هرگونه تخفیف ها را با هدف توجه به حق و حقوق شهروندان لحاظ خواهد کرد، اما در بخش تغییر کاربری ها از حق خود نمی گذرد.

این صحبت ها در حالی بیان شد که دیگر عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز با پرداختن به مصائب شهروندان در ساختمان های پزشکان داخل شهر افزود: متاسفانه در ساختمان های پزشکان مرکز شهر شاهد بروز مشکلاتی هستیم و برای رفع این معضلات ضرورت ساخت ساختمان های پزشکان ضروری است.

عباس راشاد با اعلام اینکه در زنجان۱۳۰۰ مطلب پزشکان کم داریم، ادامه داد: در این توجه به استانداردهای ساختمانی بسیار مهم است و باید شهرداری در اعطای پایان کار به این مهم توجه جدی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در پروژه مجاور بیمارستان ولیعصر(عج) نباید اجازه ساخت واحدهای مسکونی و تجاری داده شود، بیان کرد: ما در این پروژه اطلاع چندانی درباره مطب پزشکان و نوع خدمات ارائه شده نداریم و شفاف سازی افکار عمومی بسیار مهم است.

همچنین کاظم افشارچی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر زنجان اعطای مجوزهای لازم از سوی شهرداری را منوط به حضور پزشکان مستقر در بافت مرکز شهر در ساختمان پزشکان بیمارستان ولیعصر(عج) اعلام کرد و گفت: بالطبع شورای شهر با هدف تسهیل در تردد بیماران در مرکز شهر زمینه را برای استقرار پزشکان در بافت مرکز شهر در این ساختمان فراهم کند.

سجاد خدایی، سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان نیز با تاکید بر اینکه پزشکان درآمد خوبی دارند، بیان کرد: حقوق شهرداری در تجاری سازی این پروژه باید درنظر گرفته شود و در بخش مرکز درمانی نیازمند تصمیمات استان هستیم.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر زنجان درباره ساخت پروژه با کاربری مسکونی و تجاری در این پروژه برای بررسی بیشتر کمیسیون مربوطه و شهرداری به جلسات بعد موکول کردند.

همچنین در این جلسه رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و صفر از عموم همشهریان زنجانی درخواست کرد، برای همکاری و مشارکت در نظافت شهری نهایت همکاری را با کارگران شهرداری زنجان داشته باشند.

دویران ارتباط شهروندان با سامانه ارتباط مردمی۱۳۷ را ضروری دانست و گفت: عموم همشهریان عزادار در این روزهای برای دریافت کیسه های زباله از شهرداری موضوع را با این سامانه در میان بگذارند.

بررسی نامه وارده از سوی سرمایه گذار تجهیزات شهربازی درباره اعطای تخفیف شهرداری برای استفاده عموم شهروندان و مراجعه کنندگان به شهربازی از دیگر مسائلی بود که اعضای شورای شهر این موضوع را منوط به اعطای تخفیف از سوی سرمایه گذار نیز مطرح کردند.

توزیع رایگان۱۰ هزار کارت شهروندی با هدف ترویج فرهنگ استفاده از این کارت ها بین عموم از دیگر نامه های وارده برای رای گیری در صحن شورا بود که مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

از دیگر مسائل مطرح شده در جلسه این هفته شورای شهر تعیین تکلیف پل های عابر پیاده در نقاط مختلف شهر بود که بر لزوم مکانیزه کردن برخی از پل های عابر پیاده تاکید شد. این در حالی است که برخی پل های عابر پیاده نقاط شهر همچون رو به روی بیمارستان آیت الله موسوی و نیز مجموعه ورزشی انقلاب هنوز مکانیزه نشده است. زیباسازی و مقاوم سازی پل های عابر پیاده از دیگر خواسته های برخی اعضای شورای شهر از شهردار بود.

در بخش دیگر این جلسه افزایش چند برابری قیمت مصالح ساختمانی با هدف پیشبرد پروژه های عمرانی شهر مورد بحث قرار گرفت که در این باره رئیس شورای شهر گفت: درباره کُند پیش رفتن پروژه ها بنده شهردار را مقصر نمی دانم، چرا که اکنون قیمت قیر ۲ برابر افزایش یافته و حتی برای خرید در بورس کالا اعلام نشده است. اعتقاد دارم برای پیشبرد طرح ها از سوی پیمانکار باید دست آن ها را باز بگذاریم. خودمان مصالح را خریداری کرده و بین آنها توزیع کنیم.

به گفته وی، در این راه اولویت بندی پروژه های عمرانی شهر با درنظر گرفتن قیمت مصالح لحاظ شود. ۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست