• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۶-۲۰
  • شناسه خبر: 8582

پرداخت زکات ، شکرگزاری عملی از نعمت های خداوند است

پیام ملّت – نماینده ولی فقیه در استان زنجان اولین مرحله شکرگزاری را بیان آن در زبان دانست و افزود: اصلی ترین تشکر، شکرگزاری عملی است که بر اساس تعالیم دینی چنانچه نعمت ها را در مسیری که رضایت خداوند را در پی دارد ا ...

پیام ملّت – نماینده ولی فقیه در استان زنجان اولین مرحله شکرگزاری را بیان آن در زبان دانست و افزود: اصلی ترین تشکر، شکرگزاری عملی است که بر اساس تعالیم دینی چنانچه نعمت ها را در مسیری که رضایت خداوند را در پی دارد استفاده شود، به معنای شکرگزاری عملی است.

استفاده بجا از نعمت های الهی به معنای شکرگزاری عملی است
آیت اله خاتمی در جشن شکرگزاری گندم در شهرستان خدابنده، با بیان اینکه شکر نعمت های خداوند موجب افزایش آن خواهد شد، افزود: بر اساس آیات قرآن، احادیث و روایات متعدد دینی اگر در برابر نعمات الهی شکرگزار باشیم موجب افزایش آن خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان خدابنده از گذشته در پرداخت زکات، مشارکت در کارهای خیر و کمک به هم نوعان شهره بوده اند، اظهار کرد: همه این اقدامات به منزله صرف نعمت ها در راه خواست خداوند است و نمونه هایی از شکر عملی به شمار می آید که موجب افزایش نعمت های الهی می شود.
امام جمعه زنجان خاطر نشان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، اگر مردم و مسئولین ایمان داشته باشند و به دنبال تقوا باشند خداوند برکات فراوانی را بر آن ها نازل می کند که این امر از قوانین خلقت بوده و وعده صادق و عملی خداوند به مومنان است.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان یادآور شد: خداوند هنوز همان خدای بزرگی است که می تواند نعمت های فراوانی عطا کند، امروزه هم که به فرموده مقام معظم رهبری ایران نسبت به چهل سال گذشته، تبدیل به کشوری بسیار قوی شده و دشمن ضعیف شده، می توان با اراده قوی و کمک به دین الهی، کمک ها و عنایات الهی را جلب نمود.
آیت اله خاتمی ادامه داد: هرگونه کوتاه آمدن در مقابل دشمنان موجب سرافکندگی می شود ولی ایستادگی در برابر دشمنی ها با اتکا به خداوند، قدرتمندی و سربلندی در مقابل آیندگان را به دنبال خواهد داشت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست