• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۶-۲۱
  • شناسه خبر: 8615

ظرفیت های گردشگری مذهبی موقعیت مناسبی برای زنجان فراهم کرده است / استقبال از زائران مذهبی در ورودی های شهر زنجان

پیام ملّت – عضو هیات امنای مسجد تاریخی حسینیه اعظم زنجان استقبال از زائران مذهبی در ورودی های شهر را همزمان با محرم یادآور شد و گفت: این برنامه بیشتر با هدف راهنمایی گردشگران مذهبی برای معرفی و شناخت مسیرهای داخل ش ...

پیام ملّت عضو هیات امنای مسجد تاریخی حسینیه اعظم زنجان استقبال از زائران مذهبی در ورودی های شهر را همزمان با محرم یادآور شد و گفت: این برنامه بیشتر با هدف راهنمایی گردشگران مذهبی برای معرفی و شناخت مسیرهای داخل شهر زنجان برنامه ریزی شده است.

دکتر علیرضا فیروزفر در گفتگو با «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» با تاکید بر اینکه برنامه های امسال نیز همچون سال های گذشته روی روال خاصی برگزار می شود، افزود: امید داریم با هماهنگی مسئولان سایر ارگان ها میزبان خوبی برای تمامی زائران باشیم.

وی تشکیل ستاد اسکان گردشگران مذهبی را در استان با همکاری سایر دستگاه ها و ارگان ها گامی در راستای ساماندهی گردشگران عنوان کرد و ادامه داد: این ستاد نقش مهمی در ماندگاری گردشگران مذهبی برای بازدید از دیگر ظرفیت های گردشگری مذهبی استان از جمله دیدن تکیه ارمغانخانه، تعزیه قدیمی سلطانیه و حتی دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان خواهد داشت.

عضو هیات امنای مسجد حسینیه اعظم زنجان از برنامه ریزی امسال برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن مراسم دسته عزاداری حسینیه خبر داد و گفت: پیش بینی کرده ایم با توجه به تعطیلات آخر تابستان شاهد حضور گسترده عموم هموطنان در این مراسم باشیم.

به گفته فیروزفر،  هیات امنای این مسجد برای دایر بودن فعالیت اصناف در روزهای تعطیلی محرم به دلیل حضور گردشگران مذهبی پیگیر موضوع بوده است.

وی ظرفیت های شهر زنجان را در بخش توریسم مذهبی به دلیل سبقه فرهنگی، بالا ارزیابی کرد و گفت: در این بین دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان به دلیل بُرد بالای خبری و شناخته شدن برای عموم در معرفی بیش از پیش شهر زنجان پیش گام بوده و از این حیث باید برای توجه به این رشته گردشگری تدابیر لازم اندیشیده شود.

  عضو هیات امنای مسجد تاریخی حسینیه زنجان در بخش دیگر صحبت هایش درباره تغییرات پیاده راه سبزه میدان تا میدان انقلاب افزود: این مسیر به دلیل قرار گرفتن در مسیر حرکت دسته عزاداری ضروری است تا مدیریت شهری بستر لازم برای جلوگیری از وقوع هرگونه رویداد تلخ برای شرکت کنندگان در این مراسم اقدام لازم انجام دهند.

وی با تاکید بر برنامه ریزی هیات امنای مسجد حسینیه اعظم زنجان برای مدیریت اصولی دسته عزاداری بیان کرد: هدف از برگزاری جلسات با مدیریت شهری و سایر ارگان ها بیشتر در راستای رفع موانع سد راه برای برگزاری باشکوه این دسته عزاداری است.

این عضو هیات امنای مسجد حسینیه اعظم زنجان با اعلام اینکه تاکنون لیست نهایی اسکان گردشگران مذهبی از سوی دستگاه ها و ارگان ها نهایی نشده است، اضافه کرد: همه ساله دانشگاه ها و آموزش و پرورش استان نهایت همکاری را در اسکان داشته اند و امسال نیز امید داریم، برای عمل به این اقدام قدم بردارند.

فیروزفر انس و الفت دیرین عموم مردم با این دسته عزاداری را در سایه ارادت به حضرت اباعبدالله(ع) متذکر شد و افزود: جمع آوری نذورات نیز طبق سال های قبل در مکان های مشخص از عموم مردم  توسط پرسنل حسینیه اعظم تحویل گرفته می شود.

وی با تاکید بر مدیریت ترافیک در مسیرهای منتهی به حرکت دسته عزادازی حسینه ی اعظم زنجان اضافه کرد: امسال با توجه به اجرای طرح پیاده راه در مسیر سبزه میدان تا چهارراه انقلاب و تغییر مسیرهای ترددی انتظار داریم، راهنمایی و رانندگی و شهرداری زنجان در این مورد تدابیر لازم را بیندیشند.

این عضو هیات امنای مسجد حسینیه اعظم زنجان دو طرف شدن خیابان فردوسی را با توجه به تردد زائران شهرهای مختلف مهم دانست و ادامه داد: طبق روال سال های قبل زائران و آن دسته از افرادی که نذریه دارند، عادت به تردد در این مسیر را داشته اند و امیدواریم در طرح ترافیکی این مورد لحاظ شود.

فیروزفر راه اندازی بازارچه صنایع دستی از سوی میراث فرهنگی را به دلیل حجم بالای رورود گردشگران مذهبی یادآور شد و گفت:  باید با تحلیل آماری از ورود گردشگران مذهبی به شهر زنجان از فرصت های لازم برای معرفی زنجان قدم برداریم.

وی افزایش سالانه ورود گردشگران مذهبی برای حضور در دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان را نشان از جایگاه بالای پایتخت شور و شعور حسینی دانست و افزود: ظرفیت های گردشگری مذهبی زنجان موقعیتی را برای  جذب گردشگر در ایام محرم و صفر فراهم کرده است.

عضو هیات امنای این مسجد راه اندازی مرکز درمانی در جواز این مسجد را اقدامی برای خدمات رسانی به عموم همشهری ها بیان کرد و افزود: این مرکز با مبالغ ناچیز عموم مراجعه کنندگان را ویزیت می کند و با حضور پزشکان عمومی و متخصص تلاش در جهت درمان است. به گفته وی، فعالیت این مرکز درمانی در طول سال بوده و درهای آن به رو همه باز است.

 ۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست