• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۶-۲۱
  • شناسه خبر: 8631

نیازمندیهای پزشکی و درمانی مردم در اولویت قرار گیرد

پیام ملّت – استاندار زنجان بر ضرورت ایجاد امید در جامعه تاکید و اظهار کرد: با ایجاد امید در بین مردم از میزان نگرانی های عمومی کاسته می شود و مردم با آرامش بیشتری به خدمات ارائه شده امیدوار می شوند. اسداله درویش ام ...

پیام ملّت – استاندار زنجان بر ضرورت ایجاد امید در جامعه تاکید و اظهار کرد: با ایجاد امید در بین مردم از میزان نگرانی های عمومی کاسته می شود و مردم با آرامش بیشتری به خدمات ارائه شده امیدوار می شوند.

اسداله درویش امیری در دیدار رئیس، معاونین و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، با اشاره شرایط خاص اقتصادی بوجود آمده در کشور، گفت: در شرایطی که کشور با تنگناها و محدودیت های منابع مالی مواجه شده است، حتی اگر پرداخت هزینه ها و مطالبات نیروی انسانی و جامعه پزشکی به تعویق بیفتد، باز هم باید تامین دارو و تجهیزات پزشکی و درمانی را در اولویت قرار دارد.
وی با بیان اینکه حوزه درمان و مباحث مرتبط با سلامت مردم به هیچ عنوان غفلت پذیر نیست، افزود: اگر بیماری بدلیل نبود ملزومات جراحی و تجهیزات پزشکی از دریافت خدمات بازبماند موجب سرافکندگی جامعه پزشکی و حوزه درمان است لذا حتی با به تعویق انداختن سایر مطالبات و هزینه های این بخش، نمی توان تامین دارو و تجهیزات پزشکی و درمانی را به تعویق انداخت.
مقام عالی اجرایی استان جلب مشارکت مردم در تامین بخشی از خدمات دارویی و حوزه درمان را از دیگر راهکارهای جبران محدودیت های مالی در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: پزشکان نیز باید با تجویز مقدار متناسبی از داروها در این زمینه مشارکت نماید، به گونه‌ای که بیماران پس از گذراندن بیماری، داروی کمتری در دست داشته باشند.
استاندار زنجان طرح تحول نظام سلامت را یکی از اقدامات ارزشمند ارائه شده در کشور دانست و گفت: در ابتدا بر اساس طرح تحول نظام سلامت بنا بود تمامی خدمات بهداشتی و درمانی بصورت رایگان به مردم ارائه شود ولی با بوجود آمدن شرایط دشوار اقتصادی در کشور، بخشی از هزینه ها باید با مشارکت مردم تامین شود که همین دوگانگی، اثرات نامطلوب اجتماعی و مدیریتی و نارضایتی عمومی را بدنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه بیماران و خانواده های آنان اغلب بدلیل قرارگیری در شرایط روحی نامناسب، در هرصورت از کیفیت خدمات درمانی، ناراضی و گلایه‌مند می شوند، اظهار کرد: بیمار و همراهانش معمولا تا دستیابی به بهبودی کامل حتی درصورت ارائه خدمات مطلوب نیز ناراضی خواهند بود.
درویش امیری بخشی از مشکلات موجود در جامعه امروز را ناشی از نگرش ها و عملکرد های غیراصولی و خارج از برنامه‌ در گذشته دانست و ابراز امیدواری کرد: با صرفه جویی در منابع محدود موجود در کشور، به فکر نیازها و مطالبات آیندگان در کشور هم باشیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست