• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۶-۲۲
  • شناسه خبر: 8636

خوابگاه شهید آوینی به علوم پزشکی زنجان واگذار شد

پیام ملّت –  معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، از اتمام تعمیرات خوابگاه شهید آوینی برای اسکان دانشجویان خبر داد و گفت: این خوابگاه از مهرماه میزبان دانشجویان دختر این دانشگاه خواهد بود. م ...

پیام ملّت –  معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، از اتمام تعمیرات خوابگاه شهید آوینی برای اسکان دانشجویان خبر داد و گفت: این خوابگاه از مهرماه میزبان دانشجویان دختر این دانشگاه خواهد بود.

مهران محسنی در نشست خبری پیرامون آخرین وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان، اظهار کرد: رسالت‌ اصلی دانشگاه، پرورش و آموزش نسل یک کشور بوده و علاوه بر این، حراست از کیان انسانی را نیز بر عهده دارد.

به گزارش ایسنا ، دبیر شورای فرهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان در ادامه افزود: دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان در تامین فضای آموزشی با مشکلات عدیده‌ای مواجه است؛ چراکه برای تثبیت و رسیدن به جایگاه بالای علمی در کشور باید هر چه سریع‌تر در جهت رفع این مشکل حرکت کند.

وی گفت: بهره‌برداری از فضای پردیس دانشگاهی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این دانشگاه به‌شمار می‌آید تا با توسعه فضا، امکانات آموزشی و پژوهشی مطلوب را تامین کند که اهتمام ویژه‌ای در این بخش صورت گرفته است اما متاسفانه به دلیل بروز مسائل مالی در کشور، ادامه این روند برای این دانشگاه میسر نشد.

محسنی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان بر اساس سند چشم‌انداز مقرر شده تعداد دانشجویان این دانشگاه، از ۳۷۰۰ نفر به ۶۷۰۰ نفر افزایش یابد، که این افزایش هر ساله به‌ صورت ۲۰ درصد انجام خواهد گرفت و دانشگاه ملزم به تهیه و تامین فضاهای آموزشی و رفاهی است.

دبیر شورای فرهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان در حال حاضر از ۱۰ خوابگاه ملکی و چهار خوابگاه خودگردان برخوردار است که برای اسکان دانشجویان استفاده می‌شود. البته خوابگاه‌های ملکی دانشگاه، در سطح شهر فضاهای اداری بودند که با تغییر کاربری تبدیل به فضای خوابگاهی شده‌اند.

محسنی در ادامه افزود: خوشبختانه خوابگاه‌های ملکی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان طی پنج سال گذشته به سطح مطلوبی از اسکان رسیده‌اند، اما در مقابل، پراکنده بودن این خوابگاه‌ها در سطح شهر، هزینه زیادی را برای این دانشگاه ایجاد کرده است.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان تصریح کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان در راستای تجمیع خوابگاه‌های ملکی بر آن شد تا طی رایزنی‌هایی با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، خوابگاه شهید آوینی این دانشگاه را جهت اسکان دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان اجاره کند.

محسنی افزود: خوابگاه شهید آوینی از دو ضلع شرقی و غربی تشکیل شده است که در مجاورت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان قرار دارد که در صورت تجهیز این خوابگاه می‌توان فضای بسیار خوبی را برای دانشجویان در جهت دسترسی آسان به پردیس علوم‌پزشکی فراهم کرد، رایزنی‌‌ها جهت اجاره این خوابگاه با دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ۱.۵ سال به طول انجامید که در نهایت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان مردادماه امسال موفق به امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد اسلامی زنجان برای تحویل خوابگاه شهید آوینی شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خوابگاه شهید آوینی با گنجایش بیش از ۵۴۰ نفر در چهار طبقه از مهرماه همزمان با شروع سال تحصیلی جدید جهت اسکان دانشجویان این دانشگاه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. همچنین با انتقال دانشجویان خوابگاه بوستان دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان به خوابگاه شهید آوینی، خوابگاه بوستان، با تغییر کاربری به عنوان ستاد مرکزی دانشگاه شروع به فعالیت می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر تعمیرات خوابگاه شهید آوینی به مرحله نهایی رسیده است و دانشجویان آماده انتقال از خوابگاه بوستان به این خوابگاه هستند، متاسفانه در هنگام تخلیه خوابگاه شهید آوینی جهت آغاز تعمیرات لازم در این خوابگاه، عده‌ای از دانشجویان بدون هماهنگی با معاونت جهت بازدید، وارد خوابگاه شدند که این ظاهر آشفته موجب بروز مشکلاتی شد.

محسنی خاطرنشان کرد: با پیش‌داوری‌های انجام گرفته از سوی عده‌ای از دانشجویان که از خوابگاه شهید آوینی صورت گرفته بود، اعتراضاتی از سوی دانشجویان مطرح شد که با برگزاری جلسات مختلف، مسئولان دانشگاه با دانشجویان در امر روشنگری این مسئله حل و دانشجویان از مهرماه به خوابگاه شهید آوینی منتقل خواهند شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست