• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۶-۲۴
  • شناسه خبر: 8665

راندمان آبیاری بخش کشاورزی کشور به ۴۴ درصد رسیده است

پیام ملّت – معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: راندمان آبیاری در بخش کشاورزی کشور به ۴۴ درصد رسیده است. علی‌ مراد اکبری در جلسه ستاد آبیاری تحت فشار استان زنجان در این باره اعلام کرد: متوسط بارندگی سالانه کشور ...

پیام ملّت معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: راندمان آبیاری در بخش کشاورزی کشور به ۴۴ درصد رسیده است.

علی‌ مراد اکبری در جلسه ستاد آبیاری تحت فشار استان زنجان در این باره اعلام کرد: متوسط بارندگی سالانه کشور ۱۶۶ میلی‌متر برآورد شده و این در حالی است که مدیریت مصرف آب و بهره‌وری، نقش ۳۴ درصدی در تولید محصولات کشاورزی داشته و ۶۶ درصد مابقی به عواملی همچون کود، بذر و مدیریت مزرعه بستگی دارد.

وی افزود: در تولید گندم برای سه سال متوالی به خودکفایی رسیده‌ایم. پارسال نیز با تخصیص ۹۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه آب و خاک، حدود ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی کشور به آبیاری تحت فشار تجهیز شد.

مراد اکبری با اشاره به این‌ که ضریب نفوذ آبیاری تحت فشار در کشور از ۱۴ درصد به ۲۲ درصد افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: ضریب بهره‌وری آب به عنوان یکی از شاخص‌های مهم در بخش آب از ۰.۹ کیلوگرم بر متر مکعب به ۱.۳۲ رسانده شده است.

اکبری تصریح کرد: هم‌ اکنون توسعه و افزایش سطح زیر کشت در کشور ممنوع بوده و صرفا بر روی ارتقای بهره‌وری آب تمرکز شده است.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست