• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۶-۲۵
  • شناسه خبر: 8680

۸۰۰ گرم؛ سرانه توليد پسماند در شهر زنجان

پیام ملّت – سرانه توليد پسماند در شهر زنجان براي هر نفر حدودا ۸۰۰ گرم است كه با توجه به استاندارد هاي جهاني تقريبا دو برابر این و با توجه به معضلات بسيار زياد بهداشتي و محيط زيستي كه توليد روزافزون زباله بوجود مي آ ...

پیام ملّت سرانه توليد پسماند در شهر زنجان براي هر نفر حدودا ۸۰۰ گرم است كه با توجه به استاندارد هاي جهاني تقريبا دو برابر این و با توجه به معضلات بسيار زياد بهداشتي و محيط زيستي كه توليد روزافزون زباله بوجود مي آورد.

هاشم نجفی، مدير عامل سازمان پسماند شهرداری زنجان با اعلام این خبر با بیان اینکه فاز اول اجرائي طرح تفكيك زباله از مبداپسماندهاي خشك شهري در شهرك هاي شمالي شهر زنجان آغاز می شود. در این باره گفت: فاز اول طرح تفكيك پسماندهاي خشك از مبدا در زنجان پس از انعقاد قرارداد، افتتاح شد.

 وی اضافه کرد: در اين طرح كه در شهرك هاي شمالي زنجان اجرا خواهد شد، همزمان با جمع آوري پسماندهاي خشك توسط پيمانكار، آموزش و فرهنگ سازي براي شهروندان در قالب خانوارهاي مسكوني، مدارس، مساجد، ادارات و… نيز انجام مي شود.

نجفی با بيان اينکه پس از انجام تشريفات قانوني و برگزاري مزايده واگذاري امتياز طرح تفكيك از مبدا در شهرك هاي شمالي کلید می خورد٬ عنوان کرد: پس از انعقاد قرارداد با برنده مزايده انجمن آرامان زنگان، فعاليت اين انجمن در زمينه آموزش و فرهنگ سازي در راستاي كاهش توليد و تفكيك پسماندها از مبدا در منازل مسكوني، ادارات، مدارس، مساجد ، مراكز تجاري و نيز جمع آوري آن ها آغاز مي شود.

مدير عامل سازمان پسماند شهرداری زنجان ادامه داد: جمع آوري پسماندها به دو شكل صورت مي گيرد. يكي جمع آوري از درب منازل و طي تماس شهروندان با شماره هاي اين انجمن و روش دوم تحويل پسماندهاي خشك در غرفه هاي بازيافت كه در محل هاي خروجي شهرك هاي شمالي جانمايي شده است.

وی با اشاره به اینکه از ساير برنامه ها مي توان به توزيع سطل هاي تفكيك كاغذ، پلاستيك، فلز و نان خشك براي شهروندان و مراكز درخواست كننده اشاره کرد٬ اظهار کرد: توزیع بروشور و كيسه هاي مخصوص پسماند خشك از دیگر اقدامات است‌.

نجفی اضافه کرد: اهداي اقلام فرهنگي و تشويقي به شهروندان كه در جهت آشنايي بيشتر با طرح و ايجاد انگيزه در مشاركت ايشان صورت مي گيرد، سازماندهي چرخ دستي ها نيز از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده در اين طرح است.

وی با بیان اینکه برگزاري برنامه هاي متنوع جهت فرهنگ سازي و آموزش شهروندي در مساجد، مدارس، فرهنگسراها و…، فعاليت خيرخواهانه مانند اهداي ويلچر توسط پيمانكار كه از محل جمع آوري اين پسماندها تامين مي شود٬ افزود: مشاركت و همكاري شهروندان گرامي و فهيم زنجاني در اين طرح بسيار حائز اهميت است.

نجفی اضافه کرد: هزينه هاي بالاي مديريت پسماند به خصوص در بخش جمع آوري و حمل آن ها، اجراي موفق طرح تفكيك از مبدا و همكاري شهروندان كمك بسيار شاياني در كاهش مخاطرات و هزينه ها را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به آدرس غرفه هاي بازيافت گفت: غرفه های بازیافت در محل هایی چون شهرك كارمندان؛ بلوار مهدوي؛ ابتداي خيابان هفتم غربي٬ ميدان كوهنورد، ابتداي جاده گاوازنگ٬ ميدان شورا و ورودي گلشهر كاظميه استقرار یافته اند.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست