• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۶-۲۷
  • شناسه خبر: 8736

راه برون رفت از مشکلات عمل به اندیشه های انقلابی است

پیام ملّت – تولیت آستان قدس رضوی گفت: شور و شعور حسینی موجب شده است امروز کشورمان در مقابل توطئه و فتنه های گوناگون دشمنان مصون بماند. به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان ...

پیام ملّت – تولیت آستان قدس رضوی گفت: شور و شعور حسینی موجب شده است امروز کشورمان در مقابل توطئه و فتنه های گوناگون دشمنان مصون بماند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان افزود: تفکر و اندیشه عاشورایی این است که وظیفه مان را به درستی شناخته و عمل کنیم و اگر جایی کاستی و منکری می بنیم وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را انجام بدهیم.
به گزارش ایرنا ، وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدارهای متعدد خود با سران و مسئولان گفتند که انقلابی بیندیشید و انقلابی عمل کنید و به این موضوع تاکید داشتند تنها راه برون رفت مشکلات کنونی کشورمان که از سوی دشمنان تحمیل شده، اندیشه انقلابی و عمل انقلابی است.
وی ادامه داد: اگر در جایی سوء تدبیری وجود دارد وظیفه ان است که این مساله را گره گشایی کنیم و اگر در جایی به اندیشه های انقلاب توجه نمی شود تذکر دهیم.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: همگان به این موضوع توجه کنند که همواره دشمنان بدنبال فتنه گری، ناامیدی و بی اعتمادی مردم به مسئولان و نظام هستند و بر این اساس مسئولان و دست اندرکاران در همه لایه های مسئولیتی خدمتگزاری به مردم را بزرگترین افتخار بدانند.
وی بیان کرد: عموم مردم نیز همراه با دولتمردان دشمن را ناامید کنند و این مهم شدنی است چرا که مردم در جریان هشت سال دفاع مقدس و جریان های متعددی دشمنان را درمانده کرده اند.
تولیت آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: مهمترین داشته هایمان عاشورای حسینی است و و در این میان دشمنان با تمام قوا حتی به وسلیه فضای مجازی می خواهند عشق به عاشورا و امام حسین (ع) را در جامعه کمرنگ کنند که این شدنی نیست.
وی یادآوری کرد: هویت کشورمان از حسین بی علی (ع) برگرفته و بقای خود را در عشق این امام می بینید و هرگز کم سو نخواهد شد.

 ایجاد شبهات با هدف نا امیدی مردم است

وی با تاکید براینکه هم اکنون ایجاد شبهات در جامعه بیشتر شده است، گفت: این در حالی است با نگاهی به وقایع صدر اسلام نیز می توان دریافت عده ای نیز با هدف ناامیدی مردم شایعه پراکنی می کردند و امروز نیز شبهات زیاد با این هدف ایجاد می کنند.
حجت الاسلام رئیسی افزود: سوال امری پسندیده تلقی می شود اما ایجاد شبهه با قصد و هدفی ،آنهم می خواهند ایمان و باور و اعتقادات مردم را سست کنند و در واقع بذر ناامیدی بکارند.
وی اظهار داشت: از خلقت آدم تا آخر زمان جریان نبرد بین حق و باطل وجود داشته و دارد و در این مبارزه باید همواره خود را در جبهه حق و علیه باطل دید.
حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه هم اکنون با جهالت مدرن مواجه هستیم افزود: این جاهلیت مدرن چند ویژگی دارد ،اینکه به علم و فناوری مجهز شده، دارای قدرت رسانه ای بسیار گسترده و امپراطوری رسانه ای از طرفی ثروت بسیار دارد.
وی ابراز کرد: امروزاین جاهلیت مدرن به جامعه بشری می خواهد بگوید که شما نمی توانید و سرنوشت شما این است و ما سردمدار دنیا هستیم ،در حالی که پرچمی به نام عاشورا بلند شده می خواهد امید ،ایستادگی و مقاومت را در جامعه ایجاد کند.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: غده سرطانی داعش و القاعده که در منطقه ایجاد شده بود با حضور مردمی به ویژه جریان حشد الشعبی به میدان آمدند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب دشمن در منطقه می خواست ولی نتوانست،خواستیم و توانستیم .
وی بیان کرد: دشمنان درصدد اجرای برنامه های مختلفی در منطقه بودند اما حضور جریان عاشورایی نگذاشت که برنامه ها و توطئه های آنها عملی شود و در این میان عاشورا درس زندگی ،مقاومت و زیر بار ظلم نرفتن است.
حجت الاسلام رئیسی افزود: یکی از برکات عاشورا انقلاب شکوهمند اسلامی است و امروز باید باجاهلیت مدرن کنونی مبارزه کرد و فقط می توان با فرهنگ عاشورایی این کار را انجام داد و بهره گیری از کلمات نورانی امام حسین (ع ) درسی است که انسان می تواند زندگی خود را ر قم بزند.
وی تاکید کرد: جاهلیت مدرن قدرت ، ثروت، و رسانه در اختیار دارد، اما با توکل بخدا و در دانشگاه ابا اعبدالله فرهنگ ایستادگی و مقاومت را مثل شهدا بیاموزیم.
تولیت آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: آن چیزی که امروز که در ذهن جامعه جوامع بشری انسان ساز است فرهنگ و فلسفه قیام عاشورایی بوده و باید به این مهم توجه داشت.

قیام عاشورا رهایی جامعه از جهالت است

وی یادآوری کرد: عاشورا یک جریان با امتداد و ادامه دار است و سال ۶۱ هجری حجت خدا به شهادت رسید، اما تحلیل فلسفه قیام حسین بن علی(ع) این واقعه بسیار اهمیت دارد.
حجت الاسلام رئیسی افزود: قیام اباعبدالله علت های مختلفی از قبیل دعوت کوفیان، مبارزه با ظلم و ستم و برپایی امر به معروف و نهی از منکر بوده اما اساس این نهضت رهایی جامعه از جهالت است.
وی اظهار داشت: امام حسین (ع) قیام کرد تا جامعه گرفتار جهالت نباشد و به این موضوع باید توجه داشت راه هر چه روشن و دین هرچه نورانی و حجت خدا هر چه ملکوتی باشد و در این میان اگر نور افکن درون انسان بی سو یا کم سو باشد نمی تواند.
حجت الاسلام رئیسی افزود: دشمنان اسلام در چند سال گذشته (داعش والقاعده ) انسان های جاهل بدون تعقل را وارد میدان کردند و بزرگترین جنایات ها را انجام دادند.
تولیت آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: دشمن می تواند یاری گیر کند و این کار را توسط انسان های نادان انجام می دهد چون قدرت تحلیل ندارند.

هویت استان زنجان با شور و شعور حسینی گره خورده است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: گره خوردن هویت استان زنجان با شور و شعور حسینی افتخاری برای فرزندان این منطقه است.
حجت الاسلام رئیسی همچنین عصر دوشنبه در جمع عزاداران حسینی شهرستان ابهر با اشاره به جایگاه عاشورا و امام حسین (ع) افزود: عاشورای حسینی تابلوی تمام نمای زیبایی های دنیاست که خداوند در این روز به بشریت نشان داده است.
وی اظهار کرد: عاشوراییان در قله عبادت، بندگی، ایثار، توکل به خدا، تسلیم در برابر حق، قرارداشته اند و درس انسانیت به انسان ها، عدالت خواهی و حق خواهی برای حق جویان، ایستادگی در مقابل دشمن و دشمن ستیزی به مردم جهان دادند.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه توجه به دیگران در پرتو توجه به خدا از دیگر درس های عاشورا بوده است، خاطرنشان کرد: امروز می بینیم که صدای حقوق بشر دروغین عالم را کر کرده است.
تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: بشریت از ظلمی که به خاندان رسول اکرم (ص) شده، سرافکنده است و در تابلوی زیبایی که در عاشورا رقم خورد از کودک ۶ ماهه تا پیرمرد و مسیحی نقش داشته اند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست