• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۷-۰۱
  • شناسه خبر: 8775

دانش آموزان باید درس صبر، گفت‌وگو، مدارا و صداقت بیاموزند

پیام ملّت – استاندار زنجان دو پیام مهم “مهر” و “مقاومت” را پیام آغاز ماه مهر به دانش آموزان و جوانان عنوان کرد و گفت: اول مهر روز بازگشایی مدارس بدلیل تقارن با هفته دفاع مقدس، هم روز مهر و م ...

پیام ملّت استاندار زنجان دو پیام مهم “مهر” و “مقاومت” را پیام آغاز ماه مهر به دانش آموزان و جوانان عنوان کرد و گفت: اول مهر روز بازگشایی مدارس بدلیل تقارن با هفته دفاع مقدس، هم روز مهر و مهربانی است و هم پیام استقامت و مقاومت را برای نسل جدید به همراه دارد.

اسداله درویش امیری در مراسم نواختن زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان مهدیه زنجان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان انجام شد، با اشاره به آغاز ماه مهر و تقارن آن با هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دوران ۸ ساله دفاع مقدس بهترین و پرافتخارترین دوران اتحاد ملت، دولت و حاکمیت در تاریخ کشور بود.
وی همچنین اول مهر را آغاز فصل تعلیم و تربیت و زمان توجه به پویایی اخلاق و تمرکز نسل جوان به تربیت عنوان کرد و افزود: آموختن علم در کنار آموزش درس های بزرگ زندگی و تربیت نسل جوان و فرزندان کشور مهمترین رسالت معلمین در این زمان است.
مقام عالی استان بهار تعلیم و تربیت در مدارس را به منزله آغاز فصل کشت و کار توصیف کرد و گفت: معلمین با آغاز ماه مهر باید بذر مهربانی و محبت را در مزرعه دل و جان فرزندان و نسل آینده بکارند و شیوه زیبا زندگی کردن را به جوانان و نوجوانان بیاموزند تا در آینده جامعه ای با مهر و آگاه داشته باشیم.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه فرهنگ خوب زیستن باید در مدارس و بین دانش آموزان پایه گذاری شود تا در مقابل آسیب های اجتماعی به خوبی مقابله نمایند، خاطر نشان کرد: در دوران تعلیم و تربیت باید درس خوب زیستن، خلاقیت، صداقت، شکیبایی، خوب شنیدن، مدارا کردن و درس گفت‌وگو در کنار سکوت به فرزندان آموز داده شود تا فرزندان بیاموزند در برخی از مقاطع باید سکوت کنند.
نماینده عالی دولت در استان زنجان ادامه داد: خانه و مدرسه و جامعه سه ضلع مهم و تاثیرگذار در تعلیم و تربیت نسل آینده هستند که باید دست به دست هم دهند تا فرزندان درس گذشت، اعتماد کردن و دوست داشتن را در فلسفه زندگی خود بیاموزیم و در دوران جوانی و نوجوانی که زمان انتخاب مسیر سرنوشت و آینده فرزندان است، راه درستی برای زندگی خود انتخاب کنند و گرفتار چالش ها و آسیب ها نشوند.
وی به معلمین و اولیای مدارس گفت: رفتار و تصمیم امروز شما در انتخاب راه و آینده فرزندان موثر خواهد بود و باید درهای محبت مدرسه به سوی فرزندان گشوده شود تا دوباره به آغوش پر مهر مدرسه و خانه تعلیم و تربیت بازگردند و موجب درخشش حوزه تعلیم و تربیت در جامعه شوند.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست