• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۷-۰۱
  • شناسه خبر: 8766

استان زنجان دارای بانوان کارآفرین توانمند و خوش فکری است

پیام ملّت – مشاور امور بانوان کارآفرین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران: گفت: استان زنجان دارای بانوان کارآفرین توانمند و خوش فکری است. پریچهر سلطانی در جریان بازدید از چند واحد صنعتی در زنجان ضمن ابراز خرس ...

پیام ملّت مشاور امور بانوان کارآفرین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران: گفت: استان زنجان دارای بانوان کارآفرین توانمند و خوش فکری است.

پریچهر سلطانی در جریان بازدید از چند واحد صنعتی در زنجان ضمن ابراز خرسندی از فعالیت بانوان در شهرک های صنعتی این استان اظهار داشت: حضور زنان کارآفرین در شهرک‌های صنعتی کشور باعث افتخار است و امیدواریم با حضور زنان توانمند در این شهرک‌ها شاهد رونق هر چه بیشتر تولید و صادرات و اشتغالزایی برای جوانان باشیم.

وی با بیان اینکه با معرفی این بانوان کارآفرین به جامعه، انگیزه فعالیت و پویایی بیشتر خواهد شد، ادامه داد: با وجود اینکه زنان کارآفرین ایران در بیشتر عرصه‌های کارآفرینی حضور دارند ولی در معرفی و تشویق آنها اقدام درخور و شایسته ای انجام نشده است.

سلطانی تصریح کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید، عزم جدی برای توسعه کارآفرینی توسط بانوان و حمایت از آنان در حوزه صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی وجود دارد و البته نیاز به همکاری و حمایت‌های قانونی و جدی بانک‌ها وجود دارد.

در ادامه سرپرست شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان هم با بیان اینکه استان زنجان دارای ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب می‍‌‌باشد اظهار داشت: هم اکنون ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی فعال در استان داریم که در این شهرکها، یک هزار و ۵۵۰ قرارداد با سرمایه گذاران منعقد گردیده که حدود ۹۰۰ واحد آن به بهره برداری رسیده و فعال است.

ایرج احمدی با اشاره به آماده سازی شهرکهای صنعتی جدید در استان گفت: در صدد هستیم ۲۵ درصد از زمین های ناحیه صنعتی کارگاهی زنجان را به بانوان کارآفرین واگذار نماییم.

وی با اشاره به وجود بانوان توانمند در حوزه کارآفرینی در شهرک های صنعتی استان زنجان گفت: در سالهای گذشته در شهرک صنعتی اشراق زنجان سایتی با تسهیلات ویژه برای استقرار بانوان کارآفرین استان احداث شد که این امر سبب گردید تعدادی از آقایان واحدهایی را به نام مادر، خواهر یا همسرانشان خریداری نمایند به طوریکه در حال حاضر ۱۲۰ قرارداد به نام بانوان در شهرکهای صنعتی منعقد گردیده است ولی اگر واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم حدود ۱۰ واحد توسط خود بانوان اداره می‌شوند.

مشاور امور بانوان کارآفرین سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به همراه سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان از واحدهای تولید محصولات کشاورزی گلخانه‌ای و رشته پلویی در ناحیه صنعتی ایجرود، شرکت پارسان مقاومت تجهیز در شهرک صنعتی نوآوران، شرکت تولیدی پاک سمن، شرکت آذرنام آراز و صنعت بافت معین در شهرک صنعتی اشراق زنجان و نیز شرکت خوشه سبز السا در شهرک صنعتی شریف ابهر بازدید و مشکلات آنها را بررسی کردند.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست