• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۷-۰۱
  • شناسه خبر: 8770

تخصیص ۱۲ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری استان زنجان

پیام ملّت – نشست هماهنگی آغاز و اجرای پروژه های آبخیزداری تامین اعتبار شده از محل صندوق توسعه ملی در اداره کل منابع طبیعی استان زنجان برگزار شد. به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» این نشست با حضور مسئولان، پی ...

پیام ملّت نشست هماهنگی آغاز و اجرای پروژه های آبخیزداری تامین اعتبار شده از محل صندوق توسعه ملی در اداره کل منابع طبیعی استان زنجان برگزار شد. به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» این نشست با حضور مسئولان، پیمانکاران، نمایندگان شرکت های مهندسان مشاور و ناظران پروژه ها برگزار و بر لزوم آغاز سریع و توجه به کیفیت در اجرا تاکید شد.

جعفر بیات، معاون آبخیزداری استان زنجان در نشست مربوط به آغاز اجرای پروژه های دارای اعتبار از محل صندوق توسعه ملی که با حضور مسئولان این دستگاه، پیمانکاران، ناظرین و مشاورین ادارات شهرستانی برگزار گردید، با اشاره به وضعیت منابع آبی استان اظهار کرد: حدود ۱۰۰ روستای استان زنجان مشکل کمبود آب دارند به همین دلیل بخش مهمی از پروژه ها را به سمت بالادست مناطق تامین آب شرب و زراعی سوق داده ایم.

وی از پیمانکاران خواست تا با توجه به این مهم بندها و سدها را به شکل آب بند بسازند. تا علاوه بر نقش کنترل رسوب و سیل ، اثر بخشی بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اختصاص ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم استان از محل صندوق توسعه ملی جهت اجرای پروژه های مربوط به آبخیزداری و آبخوان داری عنوان کرد: هدف از اجرای این پروژه ها کنترل سیل، احیا و تقویت پوشش گیاهی ، کمک به تامین آب شرب و زراعی، مقابله با خشکسالی و فرسایش…. می باشد.

بیات با تشریح ۱۶ پروژه مدنظر جهت اجرا از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به ارزش ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تصریح کرد: ۶ پروژه در ابهر(حوزه کینه ورس۲،۳،۴ خوشنام، خراسانلو، هیدج)۲ پروژه درخدابنده(کرسف و حوزه آبخیز شهری قیدار)۲ پروژه در سلطانیه(پروژه والایش و کبودگنبد) ۲ پروژه در ماهنشان(مراش و میراخور)  ۲ پروژه در زنجان(چهراباد و قزل تپه) یک پروژه در طارم(هارون آباد) و یک پروژه در حوزه چسب در دستور کار قرار گرفته است.

یکی از پیمانکاران حاضر در نشست با بیان اینکه ۲۰۰ میلیون دلار دولت به بخش آبخیزداری اختصاص داده است، در خواست کرد جایگاه ویژه ناظران و پیمانکاران در تحقق اهداف و رتبه بندی پیمانکاران به لحاظ کمی و کیفی فعالیت ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با عنوان اینکه به پیمانکار باید به چشم یک سرمایه گذار نگریسته شود، بر لزوم همراهی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با پیمانکاران در تحقق اهداف تاکید کرد.

 رئیس اداره حفاظت خاک در این همایش تاکید کرد: توجه به “کیفیت” در اجرای پروژه های آبخیزداری از اصول موفقیت در تحقق برنامه های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری است

وی بر لزوم استفاده از مصالح استاندارد و باکیفیت در اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری تاکید کردو افزود: مستندسازی و تهیه صورت جلسه از روند اجرای پروژه ها باید مدنظر ناظرین و پیمانکاران باشد.

 رضا مکاریان با بیان اینکه تغییرات صورت گرفته در نقشه اجرای پروژه ها باید صورت مجلس گردد، تصریح کرد: تمامی مصالح استفاده شده و موردنیاز نظیر سیمان، ماسه و سنگ باید با تهیه فاکتور همراه گردد. 

وی با توجه به اینکه اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد گفت: اختمال بازدید های سرزده به محض آغاز پروژه ها از سوی بازرسین سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری دور از انتظار نیست و در نتیجه ضروری است پیمانکاران طبق برنامه زمان بندی منظم فعالیتهای خود را آغاز و به پایان رسانند.

مدیر کل منابع طبیعی استان زنجان نیز با اشاره به کم آبی و خشکسالی حاکم بر کشور اعلام کرد: مدیریت منابع آب می تواند بهترین راهکار در قبال این بحران باشد که در این بین نباید اهمیت اجرای پروژه های آبخیزداری را دست کم گرفت.

خلیل آقاجانلو با بیان اینکه مسئولان، پیمانکاران و مشاوران به عنوان اجزاء موثر در عملیاتی شدن پروژه های آبخیزداری نقش مهمی ایفا می کنند، به کمبود و محدودیت در منابع دولتی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در وضعیت اقتصادی حاضر کشور اعتبارات به سختی تهیه شده است در نتیجه لازم است پیمانکاران در کنار سرعت کار به کیفیت اجرا هم توجه داشته باشند.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست