• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۷-۰۴
  • شناسه خبر: 8844

آغاز به کار نمایشگاه الکامپ در زنجان

پیام ملّت – نمایشگاه الکامپ با شعار پیش به سوی ایران دیجیتال با تولید ایرانی با حضور رئیس سازمان نظام صنفی یارانه ای کشور و مسئولان استانی شامگاه سه شنبه در محل نمایشگاه کاسپین زنجان گشایش یافت. به گزارش ایرنا، سرپ ...

پیام ملّت نمایشگاه الکامپ با شعار پیش به سوی ایران دیجیتال با تولید ایرانی با حضور رئیس سازمان نظام صنفی یارانه ای کشور و مسئولان استانی شامگاه سه شنبه در محل نمایشگاه کاسپین زنجان گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری زنجان در آیین افتتاح این نمایشگاه از راه اندازی نخستین مرکز رشد فضای مجازی کشور در این استان خبر داد و گفت: این مرکز تجهیز شده و به لحاظ فراهم بودن زیرساخت های آی تی طی روزهای آینده افتتاح می شود.
کلیم الله شعبانی افزود: باید همگام با توسعه در حوزه فناوری اطلاعات تلاش کرده و به جایگاه واقعی آن برسیم.
وی با بیان اینکه به لحاظ نرم افزاری اندیشه های بالایی در کشور داریم، یادآوری کرد: این اندیشه ها حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را به نحو مطلوبی مدیریت می کنند و رشد قابل توجهی نیز در کشور و استان زنجان در این مورد داشتیم.
این مسئول با تاکید بر اینکه زیرساخت های حوزه فناوری اطلاعات در استان فراهم است، اظهار داشت: باید در این باره پیشرفت های قابل توجهی داشته باشیم چرا که این حوزه جدید بوده و دنیا از تجارت سنتی به الکترونیک روی آورده است.
شعبانی با تاکید بر اینکه از حوزه فناوری اطلاعات حمایت می کنیم. ادامه داد: زیرساخت های این بخش در استان فراهم بوده و جامعه به سمت الکترونیک در حرکت است.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: شخصی که در زمینه فناوری اطلاعت برای خدمت به شهروندان تحول ابجاد می کند مدیران باید از آن حمایت و بستر سازی کنند.
وی یادآوری کرد: در دولت تدبیر و امید و اسناد بالادستی برنامه هدفمندی در حمایت از فناوری اطلاعات وجود دارد.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: در پایان نمایشگاه های الکامپ باید جلساتی با حضور استاندار در باره بررسی ضعف و قوت آن تشکیل و این موارد بررسی شود چرا که دولت از الکترونیکی شدن خدمات حمایت جدی دارد.
شعبانی با بیان اینکه نخستین مرکز رشد فضای مجازی در کشور افتتاح می شود، اظهار داشت: مرکزیت فضای مجازی در استان زنجان خواهد بود و همه استانها از آن خدمات خواهند گرفت که طی چند روز آینده به بهره برداری می رسد.
شعبانی خاطرنشان کرد: زمینی برای احداث ساختمان به مرکز رشد فضای مجازی در زنجان نیز تخصیص یافته است.

**باید همه خدمات به صورت الترونیکی ارایه شود
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان نیز در ادامه این آیین گفت: در سال ۲۰۱۸ بر اساس گزارش سازمان ملل از رتبه ۱۰۶ جهان به ۸۶ ارتقا یافتیم.
فرخی افزود: این ارتقا در شاخص ارتباط مخابراتی و دسترسی انلاین، کارآفرینی، امکانات ارتباطی و سرمایه انسانی است.
وی ادامه داد: در شاخص توسعه و سرمایه انسانی بالاتر هستیم و باید در مقوله ارنباط مخابراتی و دسترسی انلاین خود را ارتقا دهیم و به رتبه ۵۰ کشور اول دنیا برسیم.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: رسیدن به این جایگاه نیازمند تامین زیرساخت هاست و تاکنون به زیرساخت های فیبر نوری ثابت و سیار رسیده ایم.
فرخی اضافه کرد: باید تا پایان برنامه ششم توسعه همه خدمات الکترونیکی شود و برهمین اساس باید ۱۲ درصد مراجعه مستقیم مردم به ادارات کاهش یابد.
ششمین نمایشگاه الکامپ با شعار پیش به سوی ایران دیجیتال با تولید ایرانی در زنجان برگزار شده است.
این نمایشگاه از سوم تا هفتم مهر ادامه دارد.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست