• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۷-۰۵
  • شناسه خبر: 8859

کشور در معرض جنگ تبلیغاتی و اقتصادی قرار دارد

پیام ملّت – استاندار زنجان گفت : رسانه ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف دولت ها و حکومت ها دارند و امروز کشور در معرض دو تهاجم اقتصادی و تبلیغاتی و فرهنگی قرار دارد. به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اسدالله درویش امیر ...

پیام ملّت – استاندار زنجان گفت : رسانه ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف دولت ها و حکومت ها دارند و امروز کشور در معرض دو تهاجم اقتصادی و تبلیغاتی و فرهنگی قرار دارد.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اسدالله درویش امیری در نشست هم اندیشی روابط عمومی ها و رسانه های استان زنجان و آئین تکریم و معارفه مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری زنجان  با پرداختن به جایگاه اثرگذار رسانه ها در عصر حاضر افزود: رسانه ها بخشی از قدرت اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی محسوب می شوند و باید فضا را به مسیری هدایت کنند که صداقت در آن حاکم باشد.

به گفته وی، هرگونه نقد و انتقادی از سوی رسانه ها باید صادقانه بیان شود و تا زمانی که این مهم سرلوحه نباشد، کار سخت خواهد بود.

مقام عالی استان زنجان رسالت تبلیغات را در عصر ارتباطات یادآور شد و ادامه داد: در شرایطی که قدرت ها علیه نظام جمهوری اسلامی در دو جبهه اقتصاد و فرهنگی وارد جنگ شده اند، در کنار صبر و بردباری مردمی، انعکاس اخبار درست حائز اهمیت است.

استاندار زنجان موفق شدن در جنگ رسانه ای را در این شرایط بسیار مهم دانست و بیان کرد: این روزها پمپاژ دروغ و تهمت علیه ایران اسلامی از سوی غربی ها موج می زند و باید با هوشیاری تمام قدم برداریم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات ارزنده مدیر کل سابق روابط عمومی استانداری زنجان در احیای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان گفت: فعالیت در حوزه روابط عمومی ها همواره با نشیب و فرازها همراه است

کریم شعبانی افزود : نقش روابط عمومی ها در عصر ارتباطات بسیار مهم است و باید بیش از گذشته این جایگاه تقویت از سوی مدیران شود.

سرپرست معاونت سیاسی- امنیتی استانداری زنجان ، روابط عمومی ها را چشم بینای یک دستگاه معرفی کرد و افزود: در صورت ضعیف بودن این حوزه شکل ضعیفی از یک دستگاه در ذهن عموم ترسیم خواهد شد.

وی  بیان کرد: یک روابط عمومی حافظ منافع دستگاه و مردم است و هر چقدر به این مهم بهاء داده شود شاهد رشد و بالندگی ارگان و دستگاه مربوطه خواهیم بود.

وی با پرداختن به جایگاه بالای روابط عمومی در دوره فعالیت سالاری با اختیارات تامی که استاندار در اختیار وی گذاشته بود، افزود: این در حالی بود که در دوره فعالیت وی فراتر از انتظارات قدم برداشت و پیوند مطلوبی بین دستگاه ها دولتی برقرار شد.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان زنجان گفت : اساسا دنیای امروز دنیای ارتباطات است، به تعبیری ارتباطات یکی از سرمایه‌های سیال امروز در جهان معاصر است.

حسین نجاری افزود :کشورهایی که رابطه‌ی روانی با دنیا دارند وارد عرصه‌های تنش‌زا و میادین بحرانی نمی‌شوند و منافع خود را با دیگران پیوند می‌زنند.

وی اضافه کرد : اساسا درمان دردهای مشترک عزم‌های مشترک می‌خواهد و در دنیای رسانه و ارتباطات چیزی به نام قطع رابطه وجود ندارد و به عبارتی گسیختگی ارتباطی در جهان رسانه موضوع موهومی است.

نجاری با اشاره به فعالیت مدیرکل سابق روابط عمومی استانداری زنجان گفت :  انتصاب آقای سالاری یکی از انتصاب‌های موفق دولتی در طی این سال‌ها در استان زنجان بود. ایشان در حوزه‌ی فعالیت خود مسبب گشایش‌های زیادی شد و به دلیل داشتن ریشه رسانه ای محل اجتماع عزم‌های مشترک بود.

مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان زنجان  گفت : فلسفه وجودی روابط عمومی مردمداری و شنیدن صدای مردم و پاسداری از منافع عمومی است.

رباب موحد در آئین تکریم و معارفه مدیرکل روابط عمومی استانداری زنجان افزود : روابط عمومی هنرو برنامه ریزی استراتژیک برای ایجاد ارتباط ، نظم و هماهنگی علم مردمداری است .

وی اضافه کرد : کار روابط عمومی صرفا کار اداری نیست و به جرائت می توان گفت کار افراد معمولی هم نیست .این حرفه و عشق و علاقه می طلبد که بتواند هفت هنر جهان را بسیج کند تا هنر هشتمی به وجود بیاورد.

موحد گفت : ایجاد اقناع در مخاطب مهمترین خروجی یک ارتباط موثر در روابط عمومی محسوب میگردد ودر این حالت است که رضایتمندی ،اعتماد ،اعتبار،شهرت و مقبولیت سازمان نزد افکار عمومی ارتقا می یابد ودر سایه چنین ارتباطی میزان سرمایه اجتماعی ،مشارکت ذینفعان و شرکای اجتماعی افزایش می یابد و دقیقا درهمین برهه است که افکار عمومی همراه با فعالیت سازمان می شود.

مدیر روابط عمومی بهزیستی استان زنجان افزود : جلساتی که برای تودیع و معارفه برگزار می شود اغلب نشات گرفته از حس قدرشناسی و توجه به تلاشها کوششهای افراد است .

مدیرکل سابق روابط عمومی استانداری زنجان گفت : مهمترین ویژگی روابط عمومی ها مردمداری و ارتباط با منتقدان، نخبگان و بدنه اجتماعی است که این موضوع نه تنها دغدغه بنده بلکه شخص استاندار نیز بود.

ادریس سالاری با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها باید در نقش یک تشکل مردم نهاد ظاهر شوند و نه در قامت مدافع حقوق عمومی سازمان خاص، افزود: در واقع روابط عمومی ها تسهیل کننده ارتباط و تعاملالت هستند و در همراهی با رسانه ها حائز اهمیت است.

در پایان این نشست از تلاش های ادریس سالاری در طول دو سال فعالیت در حوزه روابط عمومی استانداری زنجان تجلیل و حسن مظفری به عنوان مدیر کل جدید حوزه روابط عمومی استانداری زنجان معرفی شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست