• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۷-۲۱
  • شناسه خبر: 9030

رویکرد امروز، حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم است

پیام ملّت – رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان اظهار کرد: حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم، از اهداف این دانشگاه است. پرویز قزلباش توسعه پایدار را همه جانبه عنوان کرد و  به ایسنا افزود: اولین شرط توسعه و توسعه یافتگی د ...

پیام ملّت رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان اظهار کرد: حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم، از اهداف این دانشگاه است.

پرویز قزلباش توسعه پایدار را همه جانبه عنوان کرد و  به ایسنا افزود: اولین شرط توسعه و توسعه یافتگی در واقع عالمانه سخن گفتن پیرامون توسعه پایدار است، کسانی که عالم این کار هستند باید صحبت کنند و رویکرد عالمانه داشته باشند، این کار متخصصان خاص خود را دارد و صحبت کردن پیرامون توسعه پایدار همه جانبه، همواره باید گفت‌وگوی جاری در جامعه باشد و باید دائم صحبت کنیم، هر کس در هر توان و جایگاهی که هست باید به این گفت‌وگو بپردازد.

وی ادامه داد: عالمانه نگاه کردن در مدیریت کلان کشور، یک اصل است که باید مدنظر گرفته شود، به‌ویژه در طراحی و برنامه‌ریزی برای سال‌های متمادی که در کشور انجام می‌شود .

این مسئول با بیان اینکه اگر بخواهیم به توسعه پایدار فکر کنیم باید زیر ساخت‌های توسعه فراهم شود، گفت: در این زمینه علی‌رغم اینکه باید اعتقاد وجود داشته باشد، استراتژی نیز اهمیت دارد و لازم است زیرساخت‌های توسعه پایدار خوب دیده شود و در چارچوب قوانین کشور که نمود آن قانون اساسی کشوراست؛ نشان داده شده که چارچوب توسعه کجاست.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی استان زنجان تصریح کرد: در توسعه همه جانبه اولین چیز که به ذهن می‌رسد توسعه اقتصادی است که منجر به رفاه می‌شود و توسعه‌ای است که فناوری نوین در جلوی چشم قرار دارد؛ توسعه پایدار همه جانبه در نتیجه اتفاقات دیگر است؛ نمی‌شود جامعه‌ای داشته باشیم که اصول اولیه و اساسی انسانی زیر پا گذاشته می‌شود و انتظار داشته باشیم تکنولوژی رشد کند، این فاجعه است.

قزلباش افزود: به توسعه پایدار باید همه جانبه فکر کنیم، اگر بخشی رشد نکند بخش دیگر نیز رشد نخواهد کرد، همه از دیدگاه خود به موضوع نگاه می‌کنند ولی توسعه پایدار همه جانبه است؛ در همه جانبه بودن توسعه نیز همه باید رشد کنیم همه اجزای کشور باید با هم پیش برود؛ ۲۵ درصد از سلامت را ما در اختیار داریم ۷۵ درصد  خارج از دانشگاه‌های علوم‌پزشکی است؛ حوزه سلامت می‌تواند جلوتر باشد ولی بخش‌های دیگر به‌صورت مهار کننده عمل خواهند کرد‌؛ فقط یک دستگاه نمی‌تواند توسعه را پیش ببرد ولی می‌تواند بیان کند و جایگاه خود را تشریح کند .

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی استان زنجان، رشد پایدار و هماهنگ را حلقه گمشده در توسعه پایدار دانست و جزیره‌ای عمل کردن،  موازی‌کاری و اتلاف منابع را ضد توسعه نامید و گفت: باید همه با هم رشد کنیم و این رشد پایدار هماهنگ با هم اصل مهم در توسعه است .

وی ساختار سیاسی را یکی از بحث‌های ساختاری مهم که مورد غفلت قرار گرفته دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین ساختارها در کنار ساختارهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، ساختار سیاسی است، از جایگاه یک مدیر ساختار سیاسی در الگوی توسعه و استراتژی مهم است.

این مسئول با اشاره به اینکه‌ دانشگاه‌های قبل بیشتر آموزش‌محور بودند بعد به حوزه پژوهش وارد شدند، گفت: در حال حاضر صحبت از نسل سوم و چهارم دانشگاه‌ها است و حرکتی که دانشگاه‌ها باید انجام دهند حرکت به سوی دانشگاه‌های نسل سوم است.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست