• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۷-۲۱
  • شناسه خبر: 9039

کورسوی تکواندو زنجان/ آتش سوزی در خانه تکواندو و به سرقت رفتن ال-سی-دی های سالن هیات نشان از سوء مدیریت است

پیام ملّت – پیشکسوت ورزش استان زنجان با بیان اینکه هر جا صحبت از حواشی به میان می آید، ردپای یک آقا زاده نیز در میان است، گفت: در انتخابات سال گذشته رئیس فدراسیون تکواندو با دخالت مستقیم معاون وزیر ورزش شاهد انتخاب دوبار ...

پیام ملّتپیشکسوت ورزش استان زنجان با بیان اینکه هر جا صحبت از حواشی به میان می آید، ردپای یک آقا زاده نیز در میان است، گفت: در انتخابات سال گذشته رئیس فدراسیون تکواندو با دخالت مستقیم معاون وزیر ورزش شاهد انتخاب دوباره بودیم و روشن شد که بعد از انتخابات فدراسیون با یک قرارداد۳ ساله سالن بدنسازی مرکز جهانی تکواندو را به او اجاره داد.

احمد عطایی با اشاره به اخبار گرانی ارز، سکه و مایحتاج روزمره مردمی عنوان کرد: این در حالی است که کمتر کسی اشاره ای به گرانی در ورزش دارد و سراغ این حوزه نرفته است.

وی با اعلام اینکه رقم دریافتی برای کمربندهای زرد، سبز و به بالا ۳۰ هزار تومان برآورد شده است، ادامه داد: برای مثال در صورت ثبت نام در کلاس های مربیگری باید ورزشکار رقمی حدود یک میلیون تومان پرداخت کند و این در حالی است که در قانون اساسی ورزش رایگان است.

عطایی با انتقاد از عملکرد نادرست فدراسیون تکواندو در فراری دادن مربیان و قهرمانان نام آشنا به جمهوری آذربایجان عنوان کرد: این اقدام در سایه مدیریت نادرست رئیس فدارسیون بود که رضا مهماندوست در جمهوری آذربایجان نتایج درخشانی کسب کرد و حتی مربیانی همچون حسن ذوالقدر، مرتضی کریمی نیز همکاری نمی کنند.

رئیس سابق هیات تکواندو استان با اشاره به نتایج ضعیف تیم ملی تکواندو در مسابقات آسیایی بیان کرد: کسب این قبیل نتایج زمانی حاصل می شود که زمانی شخص رئیس فدراسیون مدیر نمونه ورزشی انتخاب شد و این سال ها چنین عنوانی دور از دسترس است.

به گفته وی،تا زمانی که رئیس فدراسیون کنونی در صندلی ریاست تکیه زده است، خانواده تکواندو عدم نتیجه گیری را نمی پذیرد.

عطایی دخالت های نابجای رئیس کمیته امور استان ها و مجامع را در گزینش افراد مورد حمایت و تایید فدراسیون برای ریاست هیات های استان ها یادآور شد و ادامه داد: این قبیل دخالت ها نشان می دهد، انتخابات ریاست هیات های تکواندو استان ها فرمایشی است و نتیجه آن در عملکرد هیات ها ظهور پیدا می کند.

پیشکسوت ورزش استان زنجان با تاکید بر اینکه در این حال و روز اگر کنار بنشینیم و صحبت نکنیم در حق فدراسیون و تکواندو استان جفا کرده ایم، گفت: زمانی سکوت اختیار کردیم تا شاید در گذر زمان تمامی مسائل حل شود، اما همه معادلات راه به جایی نبرد.

این پیشکسوت ورزش استان با اشاره به مطرح شدن موضوع قوانین جدید بازنشسته ها گفت: رئیس فدراسیون با مطرح شدن این موضوع در اسرع وقت واکنش نشان داد تا از کمند این قانون فرار کند.

اوضاع آشفته هیات تکواندو استان

وی در بخش دیگر صحبت هایش به اوضاع آشفته هیات تکواندو استان زنجان اشاره کرد و افزود: پیشرفت کار هیات استان باید در کسب نتایج کشوری، حضور مربیان در تیم های ملی، حضور داوران در قضاوت های کشوری و بین المللی و دعوت از تکواندوکاران استان در رده های ملی نمایان شود.

عطایی در این باره ادامه داد: برای نمونه «نرگس میناخانی» با وجود دعوت به تیم ملی در نهایت به عنوان ذخیره به بازی های آسیایی اعزام نشد و حتی خانم «نگار مددخانی»که مربی تیم ملی پومسه بود، کنار گذاشته شد. صحبت من این است، آیا هیات و اداره ورزش استان نمی توانست برای حضور آن ها در تیم ملی رایزنی کند؟.

چهره نام آشنای ورزش استان با یادی از روزهایی که زنجان زمانی قطب پومسه کشور بود، بیان کرد: کسب نتایج ضعیف در گذر زمان موجب شد تا این جایگاه را در کشور از دست بدهیم و تنها در دهه ۶۰ دوران طلایی تکواندو استان تکرار نشد.

وی با اشاره به کسب عنوان چهارمی تیم پومسه زنجان در رقابت های کشوری که هفته گذشته برگزار شد، افزود: در بخش آقایان تیم زنجان هیچ مدالی را کسب نکرد و در بخش بانوان نیز با وجود کسب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی شاهد کسب عنوان چهارمی این رقابت ها بودیم.

عطایی صحبت های اخیر نایب رئیس هیات درباره کسب مدال های رنگارنگ توسط پومسه روهای استان در رقابت های کشوری را یادآور شد و ادامه داد: در این رقابت ها مدال های نقره و برنز کسب کردیم و خبری از مدال طلا نبود.

رئیس سابق این هیات ورزشی در استان با طرح این سوال که چرا در رقابت های اخیر تکواندو که نتایج ضعیفی را بانوان استان کسب کردند، نایب رئیس هیات استان سکوت اختیار کرد، گفت: بیایید قابلت های فنی ورزشکاران را تضعیف نکنیم و به این سوال فکر کنیم که چرا سونا رزاقی که عضو ثابت تیم ملی در بازی های برون مرزی گردن آویز مدال طلا بوده در این رقابت ها نقره گرفت. حتی در این مسابقات پرستو زینالی، زهرا سلیمانی و مینا علیمردانی مدال برنز گرفتند.

عطایی علت کسب این نتایج را نبود حامی دانست و بر لزوم بررسی عوامل تضعیف روحیه ورزشکاران تاکید کرد و افزود: مربی تیم جزوء مربیان تیم ملی بوده و باید پایین بودن انگیزه وی روشن شود.

وی کسب عنوان پنجمی تیم پومسه استان در رده سنی۱۷-۱۵ سال را یکی از دلایل روشن عقبگرد تیم زنجان اعلام کرد و افزود: چه کسانی در اداره کل ورزش و جوانان استان این نتایج را رصد می کنند و در قبال آن چه کسانی باید جوابگو باشند.

وی با یادی از آن سال های درخشان تکواندو استان ادامه داد: کسب مقام قهرمانی کشور در اولین و دومین دوره این رقابت ها در سال های ۶۴ و ۶۵ به میزبانی زنجان، کسب مقام دومی در سال ۶۶ و نیز کسب آخرین قهرمانی دهه ۶۰ جزوء افتخارات هیات استان در آن سال ها بود و حتی در دهه۸۰ به میزبانی زنجان قهرمان شدیم.

 

 

عطایی اتفاق های روی داده همچون آتش سوزی در خانه تکواندو و دفتر سالن تکواندو امجدیه و حتی به سرقت رفتن ال سی دی های سالن هیات را نشان از سوء مدیریت رئیس هیات استان بیان کرد و افزود: رئیس هیات استان با داوران بر سر قضاوت رقابت می کند و باید مدیر یک هیات ورزشی در نقش معمار باشد.

رئیس سابق هیات استان با ابراز تاسف از سکوت برخی پیشکسوتان تکواندو استان در قبال اوضاع آشفته هیات استان ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان اشرافیتی بر اوضاع هیات های ورزشی بخصوص هیات تکواندو ندارد که نمونه واضح آن کسب نتایج ضعیف در رقابت های کشوری به میزبانی زنجان بود.

وی درباره جزییات این رقابت ها و کسب نتایج ضعیف تیم استان اعلام کرد: در این رقابت ها از تیم میزان یعنی زنجان به مراتب توقع بالا بود که در کمال ناباوری یک طلای قابل پیش بینی و سه برنز حاصل شد که از مجموع این تعداد برنز ها دو مدال سهم ابهری ها بود.

عطایی با تاکید بر اینکه از تیم میزبان همیشه انتظار سکو است، افزود: تیمی که با تمام توان در این رقابت ها حاضر شد، آیا انتظار عنوان چهارمی مدنظر بود و این خروجی نظر اداره کل ورزش استان را برآورده کرد؟. در بخش بانوان نیز با ۲۰ شرکت کننده حتی یک مدال هم به دست نیامد تا داستان ناکامی ها تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: جالب اینکه این مسابقات در حالی برگزار شد که برخی استان های بی نام و بی نشان در تکواندو که جایگاهی در تکواندو ندارند، صاحب مدال شدند.

عطایی بیان کرد: قزوین، کرمانشاه و حتی سمنان در این رقابت ها صاحب مدال شدند و در ارزیابی استانی که زنجان هشتم است، برخی استان های بی نام از ما سبقت گرفته اند.

وی اعتقاد دارد، کسب نتایج ضعیف تنها در سایه نبود اتحاد و همدلی بین خانواده تکواندو استان حاصل شد و تداوم این بی تفاوتی نتیجه ای جز متضرر شدن تکواندو و ورزشکاران نخواهد داشت

وی اعطای کاپ اخلاق به تیم زنجان را نوعی توهین به شعور ورزشی استان دانست و گفت: در شرایطی که باید سکوها را به دست می آوردیم، اعطای کاپ اخلاق معنایی ندارد.

عطایی با بیان این که چه لزومی دارد، در مسابقات فنی، مسابقات فرهنگی برگزار شود، ادامه داد: برگزاری این مسابقات در حاشیه مسابقات کشوری اصلا سابقه تاریخی در گذشته نداشته است.

وی با بیان اینکه هیات استان لیست داورانی را که امسال در رویدادهای مختلف قضاوت کردند، رسانه ای کند، بیان کرد: این لیست نشان خواهد داد که شخص رئیس هیات در چند رقابت قضاوت کرد و این در شرایطی است که برخی داوران همچون اصغر محمدی را کنار گذاشته اند و باید علت آن رسانه ای شود.

رئیس سابق هیات استان محرومیت داوران و مربیان از سوی هیات استان را اقدامی غیرقابل قبول دانست و افزود: با این قبیل اقدام ها کسی صاحب اعتبار، ارج و قرب نخواهد شد.

انتخاب فرمایشی هیات رئیسه تکواندو استان دیگر موضوعی بود که عطایی در صحبت هایش به آن اشاره کرد و افزود: اگر توان هیات رئیسه بالا بود، خروجی مطلوبی هیات داشت که متاسفانه به دلیل نبود توان دستاوردهای هیات قابل توجه نیست.

وی در بخش دیگر صحبت هایش نبود چهره هایی همچون صادق موسوی،کامران امانلو و حتی مهدی لباس دوز را یکی از سوالات بی پاسخ هیات در قبال قهرمانان اعلام کرد و گفت: متاسفانه هیات در قبال این چهره ها بی تفاوت است که روز روی سکو بودند و حتی خانم حدیث ایده لویی که روزگاری گفتند تاریخ ساز شده است، در کجای تکواندو این استان ایستاده است؟!.

عطایی با اشاره به جایگاهی که محسن محمدسیفی، مهدی سهرابی و بقیه در ورزش استان زنجان به دست آورده اند، ادامه داد: ما باید این قبیل قهرمانان را که برای این آب و خاک عنوان کسب کرده اند، کنار بگذاریم و این با کدام منطق سازگار است. اعتقاد دارم، وقایع تاریخی را نمی شود انکار کرد و اگر این راه تداوم یابد، فاتحه ورزش را باید خواند.

رئیس سابق هیات تکواندو استان با اعلام اینکه در میزبانی رقابت های کشوری رسم بر این است که به یاد و نام یک شهید برگزار شود، افزود: مسئولان برگزاری مسابقات کشوری اخیر اعلام کنند که این رقابت ها یادواره کدام شهید برگزار شد. تکواندو استان کم شهید در راه دفاع از آرمان ها تقدیم انقلاب کرده است که در این رقابت ها به فراموشی رفت.

عطایی واگذاری سالن تکواندو امجدیه زنجان به بخش خصوصی را نشان از اعم مدیریت هیات استان اعلام کرد و گفت: در صورت مدیریت درست و اصولی ضرورتی برای واگذاری این سالن به بخش خصوصی نبود.

این پیشکسوت ورزش استان در ادامه انتقادی هم از برنامه سیمای ورزش شبکه اشراق زنجان داشت: « با وجود اینکه رویه یک رسانه شفاف سازی است، اما در این برنامه سلیقه ای عمل می شود و امید داریم با دعوت از منتقدان ورزشی خون تازه ای در این برنامه جاری شود».

وی در خاتمه صحبت هایش با تاکید بر اینکه بیان این صحبت ها به منزله بازگشت دوباره بنده بر هیات تکواندو استان نیست، افزود: «آبی که از جوی گذشت، دیگر برنمی گردد» بنده این حرف ها را تنها از روی دغدغه و تعصب به تکواندو استان و کشور زدم و امیدوارم گوش شنوایی برای شنیدن و عمل کردن به این حرف ها باشد.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست