• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۷-۲۴
  • شناسه خبر: 9193

حمایت بانک ها از صادرات ضروری است

پیام ملّت – مدیر عامل بانک توسعه صادرات استان زنجان بر اهمیت صادرات و لزوم حمایت بانک‌ها از این مقوله ابراز کرد: استان زنجان دارای ظرفیت بسیار خوب صادراتی به ویژه در حوزه صادرات غیرنفتی چون صنعت، معدن و کشاورزی است ...

پیام ملّت مدیر عامل بانک توسعه صادرات استان زنجان بر اهمیت صادرات و لزوم حمایت بانک‌ها از این مقوله ابراز کرد: استان زنجان دارای ظرفیت بسیار خوب صادراتی به ویژه در حوزه صادرات غیرنفتی چون صنعت، معدن و کشاورزی است.


علی صالح آبادی با بیان اینکه بانک توسعه صادرات نقش حمایت از صادرات و صادرکننده را داشته و بانکی سپرده‌پذیر نیست، گفت: این بانک با وجود اینکه ۱۴۰ شعبه در سراسر کشور دارد اما نرخ سود سپرده‌هایش به‌گونه‌ای نیست که کسی تمایل به سپرده داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه این بانک اتکای چندانی به سپرده‌های مردمی ندارد و عمده منابع خود را از طریق سرمایه خود بانک، صندوق توسعه ملی و خطوط اعتباری بانک مرکزی تامین می‌کند، ابراز کرد: بانک توسعه صادرات از نظر تامین منابع برای ارائه تسهیلات به متقاضیان مشکل خاصی ندارد.
صالح آبادی با بیان اینکه تسهیلات بانک توسعه صادرات نرخی ۱۱ درصد دارد که در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، ابراز کرد: صادرات غیر نفتی منبع قابل اتکایی برای ارزی آوری به کشور محسوب می‌شود.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات ادامه داد: در حال حاضر بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی سپرده‌گذاری ارزی در بانک‌ها پذیرفته می‌شود و بازپرداخت آن نیز به صورت اسکناس از سوی بانک مرکزی تضمین شده است.
وی با تاکید بر لزوم طراحی ساز وکارهایی جدید برای مقابله با شرایط تحریم، افزود: در شرایط جدید که تحریم‌های اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل وجود ندارد، کانال‌های پرداختی در کشورهای مختلف ایجاد خواهد شد که می‌توان در تبادلات ارزی مورد استفاده قرار گیرد.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات اشاره‌ای به ارزهای دیجیتال داشت و گفت: این نوع ارزها امروزه اهمیت یافته که کار بر روی این موضوع از طریق مراجع ذی‌صلاح و قانونی در حال انجام است که به نتیجه رسیدن آن می‌تواند کمکی را برای مقابله با تحریم‌ها باشد.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست