• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۷-۲۴
  • شناسه خبر: 9182

خبری از حقوق نجومی در شورای شهر زنجان نیست/ خاتمه اختلاف ۴۰ ساله شورای شهر و بنیاد مستضعفان

پیام ملّت؛ اسدالله قربان زاده –  رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اعلام اینکه در ۶ ماه نخست سال ۳۰۰ میلیون تومان هزینه های شورای شهر زنجان بوده است، گفت: این رقم هزینه های مربوط به حق جلسات اعضا، ایاب و ذهاب، مشاوره ها و س ...

پیام ملّت؛ اسدالله قربان زاده –  رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اعلام اینکه در ۶ ماه نخست سال ۳۰۰ میلیون تومان هزینه های شورای شهر زنجان بوده است، گفت: این رقم هزینه های مربوط به حق جلسات اعضا، ایاب و ذهاب، مشاوره ها و سایر هزینه های جانبی شورا بوده است.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت»، دکتر اسماعیل دویران در جلسه امروز شورای اسلامی شهر زنجان با ابراز تاسف از اینکه برخی مسئولان و نهادها از نحوه هزینه های این نهاد مردمی اطلاع چندانی ندارند، افزود: این در حالی است که برخی دریافت حقوق نجومی از سوی اعضای شورای اسلامی را مطرح می کنند که درست نیست.

به گفته وی، حق جلسه۵۵ هزار تومانی برای ۶۰ ساعت در یک ماه تعیین شده و خارج از این میزان رقمی دریافت نمی کنند.

دویران دریافت ماهانه حق جلسات اعضا را ۴/۲ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: باید نگاه عمومی به اعضای شورای اسلامی شهر تغییر یابد، چرا که ملاک ما در این نهاد مردمی روشنگری است. قضاوت ها درباره این نهاد مردمی باید روشن شود و در این راه نقش رسانه ها حائز اهمیت است.

وی مجموع اعتبار امسال شورای اسلامی شهر زنجان را ۷۹۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: تنها اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ می توانند، حق جلسه خارج از شورای شهر دریافت کنند و بقیه کمیسیون ها رقمی دریافت نمی کنند.

این شفاف سازی از سوی رئیس شورای اسلامی شهر زنجان اعلام می شود که در دوره های قبلی این امر اتفاق نیفتاده بود.

در ادامه این جلسه نامه درخواست تایید انجام معامله CNG موتوری بررسی شد.تملک زمین۴/۵ دانگ مشاع از۶ دانگ در محدوده پل سیدالشهداء زنجان با بحث کلی اعضا شورای اسلامی شهر همراه بود.

امامعلی دادخواه، عضو شورای اسلامی شهر قرار گرفتن این زمین در محدوده طرح را هدف تملک آن اعلام کرد که حمیدرضا حمیدی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر خارج از محدوده پروژه را بیان کرد که در نهایت برای بررسی بیشتر به کمیته نظارت و ارزیابی ارجاع داده شد.

واگذاری زمین به شرکت جهاد نصر به شیوه تهاتری در راستای تامین اعتبار غیرنقدی پروژه ساختمان اداری شهرداری زنجان به تفکیک مناطق از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

بحث داغ این جلسه اختلاف های سال های دراز بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری زنجان در خصوص زمین های دو طرف بود که در این رابطه ولی الله کلانتری، معاون اداری و مالی شهرداری زنجان بر لزوم خاتمه دادن به این اختلافات ۴۰ ساله تاکید کرد و گفت: در سال های گذشته به دلیل عدم تعیین تکلیف موضوع برای تعدادی از املاک از سوی بنیاد نسبت به صدور دادنامه خلع ید و یا تملک در قبال پرداخت بها آن اقدام نشده و یا حتی اسناد مالکیت برخی از املاک تحت تصرف و اختیار شهرداری از سوی بنیاد به نام شهرداری منتقل نشده است.

دویران، رئیس شورای شهر نیز بر لزوم مشخص شدن تمام بندهای املاک مورد اختلاف با هدف رسیدن شهرداری به حق و حقوق خودشان تاکید کرد و ادامه داد: با ریز شدن داده ها زمینه برای اریابی اختلافات پیش آمده مرتفع خواهد شد. در این راستا تشکیل کمیته مختص با حضور اعضای شورای اسلامی شهر مهم است.

از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه مساعدت مالی برای ایاب و ذهاب دانش آموزان معلول است که مقرر شد از محل کمیسیون ماده ۱۷ ، ۱۰۰ میلیون تومان تخصیص یابد.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست