• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۷-۲۵
  • شناسه خبر: 9204

تعطیل شدن دانشگاه جامع و کاربردی ، شیطنت رقبا بود

پیام ملّت – رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان گفت: این دانشگاه در اسناد بالا دستی شرایط خوب و وضعیت محکمی دارد که تا پایان برنامه ششم توسعه ظرفیتش ۲ برابر می شود. حسن طغرانگار به مناسبت بیست و ششمین سالر ...

پیام ملّت – رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان گفت: این دانشگاه در اسناد بالا دستی شرایط خوب و وضعیت محکمی دارد که تا پایان برنامه ششم توسعه ظرفیتش ۲ برابر می شود.

حسن طغرانگار به مناسبت بیست و ششمین سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان افزود: هم اکنون یک مرکز وابسته این واحد در ابهر و ۱۸ مرکز مستقل نیز تحت نظر این واحد دانشگاهی فعالیت می کند.
وی اظهار داشت: هم اکنون با کارهای انجام گرفته وضعیت این مراکز دانشگاهی به لحاظ حقوقی تثبیت و شرایط فعالیت آنها مشخص شده است.
به گزارش ایرنا ، رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان ادامه داد: بر این اساس هم اکنون مراکز دولتی با چالش جدی مواجه شده، زیرا شورای عالی اداری یک مصوبه ای را گذراند که دولت را بطور کلی از پرداختن به امر آموزش منع کرده که اصل تصمیم، امری صحیح است.
وی ادامه داد: وقتی آموزش عالی متولی دارد چه دلیلی است که هر نهاد و ارگانی بخواهند در این حوزه ورود پیدا کنند که در زمان حاضر توجیه ندارد.
طغرانگار افزود: این موضوع در ارتباط با دانشگاه علمی و کاربردی به تعطیلی مراکز منجر شد و در این میان فرصت زمانی بیشتری باید در اختیار انها قرار می گرفت که حتی مهلت اعلام شده نیز کافی نبود.
وی خاطر نشان کرد: بر این اساس به این نوع مراکز تا مهر سال آینده فرصت داده شده که نسبت به تعطیلی اقدام کنند و این در حالی است که همزمان با این مصوبه ای از پذیرش دانشجوی جدیدی نیز منع شدند که آثاری را به دنبال داشت.
این مسئول ادامه داد: برخی از مراکز دانشگاهی به لحاظ مالی مشکلاتی داشتند و از طرفی شیطنت هایی نیز موجب شد شایعه ای مبنی بر تعطیلی دانشگاه جاع علمی و کاربردی اعلام شود.
وی خاطر نشان کرد: قرار نیست ظرفیت ها بر اثر تعطیلی مراکز دولتی از بین برود و بر این اساس این مراکز در استان به هشت مرکز با ظرفیت ۲ برابری مبتنی بر کیفی گرایی سوق داداه می شوند.

** صلاحیت بیشتر استادان این واحد دانشگاهی تایید شد

این مسئول ادامه داد: توسعه بدون دانش ممکن نیست و در هر جامعه ای سهم دانشگاهها در تولید دانش و تربیت نیروی دانش آموخته امری اساسی و بی بدیل است.
وی اظهار داشت: دانشگاه بطور معمول ۲ بال ، آموزش های نظری و مهارتی (تکنسین محور) را دارد و در این میان دانشگاه علمی و کاربردی متولی آموزش های عالی مهارتی و کاربردی است .
این مسئول ادامه داد: دانشگاه جامع علمی و کاربردی طی ۲ سال گذشته یعنی از ابتدای سال ۹۵، یک رویکرد و چالشی مواجه بوده و بر این اساس رویکرد اصلی ساماندهی برخی امور دانشگاهی است.
وی یادآوری کرد: هم اکنون این واحد دانشگاهی ۲۵ سال سابقه دارد وبه مرور از برخی ریل های خود همانند هر مجموعه منحرف شده که ادامه این روند هم دانشگاه و ارائه خدمت را دچار اشکال و ایراد می کند.
طغرانگار افزود: طی ۲ سال گذشته رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور بر امور ساماندهی و بطور مشخص در حوزه مدرسان تاکید جدی داشتند.
وی بیان کرد: هم اکنون این واحد دانشگاهی یکهزار مدرس دارد که از این تعداد پرونده ها و حتی مصاحبه های برخی از آنان با نواقص یا دقت کمتری انجام گرفته بود که نسبت به بررسی دقیق آن مبادرت شد
این مسئول ادامه داد: همه مدرسان در کارگروه های که با هماهنگی دانشگاه جامع و زنجان انجام شد، پس از طی فرآیندهای لازم صلاحیت های علمی انها از ا بعاد مختلف اطمینان لازم حاصل شد.
وی خاطرنشان کرد: مدرسان مرکز رکن آموزش محسوب می شود و کوچکترین غفلتی عوارض جبران ناپذیری دارد که با کارهای انجام شده صلاحیت بیشتر مدرسان تایید شد.

** توسعه کیفی در دستو رکار قرار گرفته است

طغرانگار افزود: کارورزی از ویژگی های مهم دانشگاه جامع علمی و کاربردی محسوب می شود و هر اندازه کیفیت ارتقا یابد، عملکرد در حوزه آموزشی نیز با موفقیت همراه خواهد شد.
وی اظهار داشت: توسعه کیفی فعالیت ها در دستور کار قرار دارد و در این راستا کمیسیون برنامه ریزی درسی با حضور مدیران ،صاحب نظران و کارشناسان استانی تشکیل شده است.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان ادامه داد: این واحد ۲ نوع رشته مقطع دار و آموزش های تک پودمان در ساعات معین را ارائه و در نهایت به صدور مدرک دانشگاهی منتهی می شود.
وی گفت: ویژگی سیال و منعطف دانشگاه موجب شده که از صاحبان صنایع نیز در تدوین برنامه ها حضور مستمر داشته باشند.
طغرانگار افزود: در صورتی که برنامه درسی به شکل دقیقی اجرا شود ، معضل بوجودآمده بحث ببکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در بخش از رشته ها برطرف می شود.
وی اضافه کرد: رویکرد دیگر این واحد دانشگاهی در راستای توسعه کیفی، بین المللی شدن است که در این راستا نمی توان بدون ارتباطات با سایر کشورها دانش را توسعه داد.
این مسئول یادآور شد: برای شناساندن ظرفیت ها و بهره برداری از تجربه های دیگر کشورها تعاملاتی با کشور آلمان در حال انجام است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست