• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۸-۰۱
  • شناسه خبر: 9259

اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی برای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری در زنجان

 پیام ملّت – مدیر کل منابع طبیعی استان زنجان از تصویب اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری و مدیریت منابع آبی به ارزش۱۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی در زنجان خبر داد و گفت: تلاش می کنیم تا پا ...

 پیام ملّت – مدیر کل منابع طبیعی استان زنجان از تصویب اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری و مدیریت منابع آبی به ارزش۱۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی در زنجان خبر داد و گفت: تلاش می کنیم تا پایان آذر ماه سال جاری ۱۰۰ درصد پروژه های مدنظر در ۱۶ حوزه استان زنجان را به پایان برسانیم.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»،خلیل آقاجانلو در نشست با اصحاب رسانه استان زنجان ضمن تشریح برنامه ها، سیاست ها و اقدامات سازمان در حوزه آبخیزداری اظهار کرد: ۲۰۰ میلیون دلار در کل کشور جهت اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری و مدیریت منابع آب از محل صندوق توسعه ملی مصوب شده است که حدود ۵۰ درصد تخصیص این مبلغ تاکنون اعلام گردیده است که از روند مناسب این مهم حکایت دارد.

وی با بیان اینکه سهم استان زنجان ۱۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان اعلام شده است، تصریح کرد: اداره کل نیز طبق شاخص ها و با در نظر گرفتن میزان مبلغ اعلامی از محل صندوق توسعه ملی پروژه های خود را در ۷ استان و ۱۶ حوزه در دستور کار قرار داده است که به احتمال زیاد بیش از ۸۰ درصد پروژه ها تا اواخر آبان پایان خواهند یافت. مابقی نیز در صورت شرایط مساعد آب و هوایی تا پایان آذرماه مراحل اجرایی شان پایان می یابد.

کاداستر اراضی ملی به سطح ۳۶ هزار هکتار

همچنین در این نشست خبری، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان از تهیه نقشه های مربوط به کاداستر اراضی ملی به سطح ۳۶ هزار هکتار در حوزه های ۱۶ گانه استان زنجان از محل صندوق توسعه ملی خبر داد.

جعفر بیات ضمن تشریح برنامه های اداره کل در حوزه پروژه های مربوط به صندوق توسعه ملی، اجرای عملیات بیولوژیکی شامل بانکت گذاری، کپه کاری و بذرکاری، مدیریت چرا، تبدیل دیمزار در سطح ۳۶ هزار هکتار از حوزه های ۱۶ گانه اظهار کرد: اجرای پروژه های حدنگاری و کاداستر اراضی ملی به سطح ۱۲۰ هزار هکتار در حوزه های ۱۶ گانه و ترویج و توانمندسازی جوامع محلی و جلب مشارکت مردم و عملیات مربوط به جلوگیری از اطفای حریق توسط یگان حفاظت به سطح ۱۰۱ هزار هکتار نیز در دستور کار اداره کل قرار گرفته است.

بیات در بخش دیگری از اظهارات خود به بررسی های مرکز تحقیقات کشاورزی و معرفی ۸ نقطه مستعد جهت اجرای پروژه های احداث سد زیرزمینی اشاره کرد و گفت: البته در این مطالعات صورت گرفته هیچ قطعیتی وجود ندارد و نیازمند بررسی دقیق تری می باشد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه در منطقه پاشاچای نیز اداره کل به صورت مدون بررسی هایی جهت اجرای سدزیرزمینی انجام داده است، تصریح کرد: طی بررسی های صورت گرفته که مطالعات آن سال ۹۳ به پایان رسید احداث سدزیرزمینی در آن منطقه توجیه اقتصادی نداشت.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار اعتباراتی جهت بازسازی و احیای سدزیرزمینی کوچکی که در دهه ۴۰ و ۵۰ در روستای صالح آباد قیدار شهرستان خدابنده احداث گردیده، تخصیص یافته است، عنوان کرد: تلاش می کنیم اقدامات مربوطه را انجام دهیم.

بیات با بیان اینکه از محل صندوق توسعه ملی در حدود ۸ درصد از مساحت هدف مدنظر استان، پروژه های حفاظتی اداره کل را پوشش می دهیم، اضافه کرد: برای مابقی نیازمند اعتبارات بیش تری هستیم تا برنامه های سازمان متبوع را عملیاتی نماییم.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست