• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۸-۰۱
  • شناسه خبر: 9262

صدور بخشنامه های آنی از معضلات صادرکنندگان/فعال نبودن بانک تخصصی حوزه صادرات

پیام ملّت – عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت استان زنجان صدور بخشنامه های آنی از سوی دولت را یکی از معضلات برای صادرکنندگان بیان کرد و گفت: این در حالی است که یک شرکت بازرگانی برای پیدا کردن بازار خ ...

پیام ملّت عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت استان زنجان صدور بخشنامه های آنی از سوی دولت را یکی از معضلات برای صادرکنندگان بیان کرد و گفت: این در حالی است که یک شرکت بازرگانی برای پیدا کردن بازار خارجی زمان زیادی را صرف کرده است و صدور چنین بخشنامه هایی در بیشتر مواقع موجب از دست دادن مشتریان می شود.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»، صمد یوسفی اصل با تاکید بر اینکه یافتن مشتریان خارجی زمانبَر است، افزود: یک بازرگان ممکن است سال ها برای پیدا کردن بازار خارجی زمان صرف کرده باشد که با تصمیم شبانه دولتی ها رنگ می بازد.

وی با بیان اینکه شاید شرایط کشور موجب صدور بخشنامه های جدیدی صادراتی شود، بیان کرد: این معضل در ماه های اخیر با نوسانات نرخ ارز حاد شد، هر چند شاهد جهش صادراتی نیز بوده ایم. از سوی دیگر افزایش نرخ ارز موجب شد تا مشتریان غیردائم وارد بازار شوند که با فروکش شدن این حباب ایستا باقی ماند.

یوسفی اصل در تکمیل صحبت هایش اضافه کرد: در شرایط رخ داده مشتریان قبلی آرام آرام تغییر کردند و تشخصیص آن برای دولت دشوار بود و باید دولت بین صادرکنندگان جدید و قدیم تفاوت قائل می شد. صادرکننده ای که سال های طولانی در افغانستان و عراق مشتری ثابت پیدا کرده است، در یک حرکت از پیش تعیین نشده بازار خود را از دست می داد.

به گفته این صادرکننده استان زنجان، افراد جدید از فضای به وجود آمده برای رسیدن به سود و تخریب بازار خارجی صادرکنندگان قدیمی بهره بردند تا بازار بین المللی را نیز از دست دهیم.

وی فعال نبودن بانک تخصصی این حوزه را از صادرات دانست و ادامه داد: این در حالی است که تعداد صادرکنندگان در استان زنجان مشخص و محدود است و ضرورت نگاه تخصصی به این قضیه حائز اهمیت است. اعتقاد دارم حتی همین یک مورد بانک تخصصی نشست های تخصصی با اهالی صادرکنندگان استان داشته باشد که تاکنون چنین رویدادی اتفاق نیفتاده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست